به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۷ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۱۸۲۹۶۴

آمریکا ۵۰۰ نظامی دیگر به عربستان می‌فرستد

گروه بین‌الملل: آمریکا ۵۰۰ نیروی نظامی جدید عازم عربستان سعودی می‌کند، مقام‌های وزارت دفاع آمریکا گفته‌اند این اقدام نمایش قدرتی در برابر ایران است و همزمان آمریکا نشستی نیز در بحرین برای حفاظت چند ملیتی از تنگه هرمز برگزار ‌می‌کند.
آمریکا ۵۰۰ نظامی دیگر به عربستان می‌فرستد
نیویورک‌تایمز امروز پنج‌شنبه ۲۷ تیر (۱۸ ژوئیه) به نقل از دو مقام وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که این کشور قصد دارد ۵۰۰ نیروی نظامی جدید در عربستان سعودی مستقر کند. این نیرو بخشی از نیروی وسیع‌تری است که آمریکا ظرف دو ماه اخیر و به دنبال افزایش تنش با ایران در آب‌های خلیج فارس به منطقه اعزام کرده است. یک روز پیش نیز CNN نیز به نقل از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود، از برنامه آمریکا برای اعزام نیروی بیشتر به منطقه خلیج فارس خبر داده بود. این مقا‌‌م‌ها گفته بودند که نیروهای نظامی جدید در پایگاه هوایی "امیر سلطان" در شرق ریاض مستقر می‌شوند. پایگاه امیر سلطان در منطقه‌ای است که دسترسی موشک‌های ایرانی به آن دشوار است.

تنش میان ایران و آمریکا در خلیج فارس در ماه‌های اخیر بالا گرفته است. حضور نظامی آمریکا نیز مدام گسترده‌تر شده است. آمریکا در عین حال برنامه‌ای برای حفاظت چند ملیتی از تنگنه هرمز را دارد که قرار است روز جمعه ۲۸ تیر (۱۹ ژوئیه) نشستی در همین زمینه در بحرین برگزار شود. دونالد ترامپ تاکنون ۲۰۰۰ نیروی نظامی به منطقه خلیج فارس اعزام کرده است. نیویورک تایمز نوشته است که وظیفه آنها عمدتا بررسی فعالیت‌های ایران و حفاظت از نیروهای آمریکایی است که در حال حاضر در خاورمیانه مستقر شده‌اند.

آمریکا هم‌چنین دست به استقرار هواپیماهای جنگی و سیستم‌های موشکی زمین به هوا نیز زده و پنتاگون قصد دارد احتمالاً تا ۶۰۰۰ نیروی اضافی به منطقه ارسال کند. در اردیبهشت ماه نیز آمریکا ناوگروه آبراهام لینکلن را همراه با چند بمب‌افکن استراتژیک بی ۵۲ به خاورمیانه اعزام کرد. از ماه مه به این سو یک سری حملات به تانکرهای نفتی در آب‌های منطقه رخ داده است که آمریکا ایران را مسئول آن‌ها می‌داند. مقام‌های ایرانی این اتهام‌ها را تکذیب کرده‌اند اما ساقط کردن یک پهپاد آمریکایی در ماه گذشته از سوی ایران به شدت تنش میان دو کشور را افزایش داد. در هفته گذشته ایران از تعهدات برجامی عبور کرد و میزان ذخیره اورانیوم و غنی سازی خود را افزایش داد.