کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیگرد هنرپیشه سرشناس هالیوود، متوقف شد

27 تير 1398 ساعت 17:40

گروه هنری: پیگرد قضایی یکی از مشهورترین هنرپیشه‌های هالیوود که به تعرض جنسی متهم شده بود، متوقف شد.


دادستانی ایالت ماساچوست اعلام کرد که رسیدگی به پرونده قضایی علیه کوین اسپیسی، هنرپیشه سرشناس هالیوود را متوقف کرده است. اسپیسی در این پرونده به دست‌درازی جنسی و ضرب و شتم متهم شده بود. شاکی ۲۱ ساله این پرونده پسر یک مجری تلویزیونی زن است که مدعی شده کوین اسپیسی در سال ۲۰۱۶ در رستورانی در جزیره نانتاکت آمریکا او را مست و سپس دستمالی کرده است. این فرد در آن زمان ۱۸ سال داشته و در آن رستوران کار می‌کرده است. اسپیسی از آغاز این اتهام را رد می‌کرد.

در یکی از جلسات دادگاه که هفته گذشته برگزار شد اما شاکی سکوت کرد. از قرار معلوم، ناپدیدشدن گوشی تلفن همراه او باعث شده از پیگیری ادعای خود منصرف شود. این تلفن همراه از این نظر مهم بود که گفته می‌شد با آن یک ویدیو و همچنین پیامک‌هایی در ارتباط با تعرض فرستاده شده است. در جریان رسیدگی به پرونده همه این اطلاعات بررسی و موبایل به صاحب آن بازگردانده شد. وکلای کوین اسپیسی اما می‌خواستند دوباره موبایل را ببینند تا پیامک‌های پاک‌شده را بازیابی کنند؛ پیام‌هایی که گفته می‌شود بی‌گناهی موکلشان را ثابت می‌کند. آنها می‌گویند اطلاعات و اسکرین‌شات‌های موجود نشان می‌دهند که مدرک مهمی پاک شده بوده است. حال گفته می‌شود که موبایل ناپدیدشده و دیگر در دسترس نیست.
 
شاکی اما می‌گوید پیامکی که مربوط به موضوع پرونده بوده باشد را پاک نکرده و اسکرین‌شات‌ها را هم دستکاری نکرده بوده است. اما گفته می‌شود مادر او پیش از آغاز دادرسی مواردی را پاک کرده که به نظرش خجالت‌آور بوده‌اند. از آنجا که از بین بردن ادله و مدارک در آمریکا جرم محسوب می‌شود، شاکی جوان بیم آن را دارد که خود تحت پیگرد قرار بگیرد. برای همین از حق امتناع از شهادت استفاده و در دادگاه سکوت کرد. قاضی هم این حق را به رسمیت شناخت و در مقابل همه شهادت‌های تاکنونی او را باطل اعلام کرد. این اتفاق اتهامات علیه کوین اسپیسی را از اساس متزلزل کرد. قاضی پرونده اوایل این ماه (ژوئیه) اعلام کرده بود که رسیدگی به پرونده بدون همکاری شاکی به "مسئله‌ای بسیار دشوار" تبدیل شده است. شاکی ۲۱ ساله اندکی پیش از آن هم شکایتی مدنی با مضمون مشابه علیه کوین اسپیسی را پس گرفته بود. وکیل این مرد جوان اخیرا گفته بود که موکلش در حال حاضر از نظر احساسی روزهای پر فراز و نشیبی را می‌گذراند.

اتهام‌ها علیه کوین اسپیسی در جریان کارزار "MeToo" اوج گرفتند. چند مرد او را به تعرض جنسی متهم می‌کنند؛ از جمله آنتونی رپ. این هنرپیشه  و خواننده آمریکایی کوین اسپیسی را متهم کرده که در سال ۱۹۸۶ در یک مهمانی وقتی رپ ۱۴ ساله بوده به او تعرض کرده است. در مجموع بیش از ۳۰ مورد اتهام جنسی علیه اسپیسی علنی شد. پرونده‌ای که اکنون رسیدگی به آن متوقف شده، تنها موردی بود که به دادگاه رسید. موارد دیگر هنوز در دست بررسی هستند. زندگی کاری کوین اسپیسی در پی اوج‌گرفتن اتهام‌ها ویران شد. او از جمله نقش اصلی سریال پرطرفدار و موفق "خانه پوشالی" را از دست داد.


کد مطلب: 182965

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/182965/پیگرد-هنرپیشه-سرشناس-هالیوود-متوقف

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir