به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۱۸۳۰۱

آثارسینماگران ایرانی این روزهادر«سائوپولو»

گروه فرهنگ و هنر:​ یازده فیلمساز ایرانی در سی‌وهفتمین جشنواره‌ی فیلم «سائوپولو» آثارشان به نمایش درمی‌آید.
آثارسینماگران ایرانی این روزهادر«سائوپولو»
 سی‌وهفتمین جشنواره‌ی فیلم «سائوپولو» از 26 مهر تا 9 آبان در کشور برزیل برپا شده و این رویداد که از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی آمریکای لاتین محسوب شده به روال چند دهه اخیر، پذیرای شمار قابل توجهی از فیلم‌های ایرانی و آثار سینماگران ایرانی‌تبار است.فیلم سینمایی «برلین 7-» ساخته رامتین لوافی‌پور به عنوان محصول ایران و آلمان در روزهای 30 مهر و 1، 4 و 9 آبان در این جشنواره به نمایش در می‌آید. این فیلم محصول موسسه رسانه‌های تصویری بوده و توسط همین موسسه عرضه و بازاریابی بین‌المللی می‌شود و جشنواره سائوپولو، نمایش اول بین‌المللی آن است و قرار است پس از آن در بخش رقابتی «نقطه تلاقی» پنجاه و هشتمین جشنواره فیلم «وایادولید» اسپانیا که از 27 مهر تا 4 آبان برگزار می‌شود، به نمایش درآید.

فیلم «قاعده تصادف» ساخته‌ی بهنام بهزادی در روزهای 26 و 28 مهر و 1 و 3 آبان در جشنواره‌ی «سائوپولو» به نمایش درمی‌آید. این فیلم در اولین نمایش بین‌المللی خود در بیست و نهمین جشنواره فیلم «ورشو» به نمایش درآمده و پس از آن در بخش مسابقه رسمی بیست و ششمین جشنواره فیلم توکیو حضور خواهد داشت و جشنواره سائوپولو، سومین حضور بین‌المللی آن است. این فیلم توسط کتایون شهابی عرضه و بازاریابی بین‌المللی می شود.

فیلم «پات» اولین ساخته‌ی امیر توده روستا در روزهای 29 و 30 مهر و 4، 5 و 8 آبان در جشنواره‌ی «سائوپولو» به نمایش درمی‌آید. این فیلم در اولین نمایش بین‌المللی خود در بخش مسابقه بیست‌ونهمین جشنواره فیلم «ورشو» به نمایش درآمده و پس از آن در بخش «سینمای آسیا» بیست‌وششمین جشنواره فیلم توکیو حضور خواهد داشت و جشنواره‌ی «سائوپولو»، سومین حضور بین‌المللی آن است.

فیلم «ماهی و گربه» دومین فیلم سینمایی شهرام مکری در روزهای 28 و 29 مهر و 3 و 5 آبان در جشنواره‌ی «سائوپولو» اکران می‌شود. این فیلم در اولین حضور جهانی خود در بخش «افق‌ها» هفتادمین جشنواره فیلم «ونیز» به نمایش درآمد و جایزه خلاقیت جشنواره را دریافت کرد و پس از آن در مرکز فیلم «آرکوبالینو» میلان ایتالیا به نمایش درآمد.

هجدهمین جشنواره فیلم «بوسان» در کره جنوبی سومین حضور جهانی این فیلم بوده و جشنواره‌ی سائوپولو، چهارمین حضور فیلم در عرصه‌های جهانی است، فیلم «ماهی و گربه» توسط محمد اطبایی عرضه و بازاریابی بین‌المللی می‌شود.فیلم سینمایی «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» ساخته پوران درخشنده نیز در روزهای 26 و 27 مهر و 2، 4 و 8 آبان در این جشنواره‌ی برزیلی نمایش دارد. اولین حضور بین‌المللی این فیلم در جشنواره فیلم‌های ایرانی «یاری» در اوپسالا سوئد بود. این فیلم توسط بنیاد سینمایی فارابی عرضه و بازاریابی بین‌المللی می‌شود.

فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» سومین ساخته‌ی روح الله حجازی هم در روزهای 6، 7، 8 و 9 آبان در جشنواره‌ی «سائوپولو» به روی پرده می‌رود. این فیلم در اولین حضور جهانی خود در بخش مسابقه رسمی سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم مونترال کانادا به نمایش درآمده و پس از آن در سومین جشنواره فیلم‌های ایرانی در استرالیا به روی پرده رفته و جشنواره سائوپولو، سومین حضور جهانی فیلم است که توسط محمد اطبایی عرضه و بازاریابی بین‌المللی می‌شود. همچنین فیلم «پرده» ساخته مشترک جعفر پناهی و کامبوزیا پرتوی، فیلم «باغبان» محسن مخملباف، فیلم «فی فی از خوشحالی زوزه می‌کشد» میترا فراهانی از آمریکا و «گروه یوتس» مرجان ساتراپی از بلژیک و فرانسه در جشنواره‌ی فیلم «سائوپولو» به نمایش درخواهند آمد.