به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۱۸۳۰۲۷

سپاه توقیف سومین نفتكش را تكذیب كرد

گروه بین‌الملل: رسانه‌های نزدیك به سپاه پاسداران نوشتند: تنها کشتی توقیف شده از سوی جمهوری اسلامی ایران، نفت کش انگلیسی "استینا ایمپرو" می باشد و کشتی مصدر توقیف نشده است. 
سپاه توقیف سومین نفتكش را تكذیب كرد
بر اساس این گزارش، کشتی مصدر در چارچوب ماموریت جاری گشتیهای نیروهای مسلح در منطقه خلیج فارس صرفا نسبت به ضرورت دریا نوردی بی ضرر و رعایت مقررارت زیست محیطی توجیه شده و ادامه مسیر داده است. ساعاتی قبل خبرگزاری رویترز گزارش داد یک نفتکش دیگر، متعلق به کشور لیبریا که به مقصد عربستان در حال حرکت بوده ناگهان به سمت سواحل ایران تغییر مسیر داده است. ‏نام این نفتکش "مصدر" بوده و پرچم کشور لیبریا را دارد و تحت مدیریت یک شرکت انگلیسی است. این سومین نفتكشی است كه طی چند روز اخیر توسط ایران توقیف شده است. از سوی دیگر، شبكه فاکس نیوز به نقل از برخی منابع اعلام کرد: تانکر هنگ‌کنگی LR2 PODEIDON در خلیج عمان کاهش سرعت داده است و به سمت سواحل ایران تغییر مسیر داده است.
بریتانیا محکوم کرد
جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا، گفته: "توقیف دو کشتی در تنگه هرمز توسط مقام‌های ایرانی بسیار برای من نگران‌کننده است." هانت گفته این اقدام "غیرقابل‌قبول" است.


در همین حال، دونالد ترامپ در مقابل خبرنگاران گفت: در حال رایزنی با لندن برای تصمیم‌گیری درباره توقیف نفتکش‌ها است. او گفت: ایران چیزی جز دردسر نیست. امریکا با انگلیس صحبت خواهد کرد. حالا دارد به شما فهمانده می‌شود که من درباره‌ی ایران درست می‌گفتم.

از سوی دیگر، دیمیتری پولیانسکی» نماینده روسیه در سازمان مل روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت که روسیه درباره اخبار منتشر شده درباره توقیف یک نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز نگران بوده و خواستار کاهش تنش‌ها شد. پولیانسکی افزود که تا زمانی که جزئیات دقیق درباره این حادثه را نداند اظهار نظر بیشتری در این باره نخواهد کرد.
برچسب ها: توقیف نفتكش