به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۱۸۳۰۷۷
مگر ماموریت ما رفع حصر بود؟ ماموریت ما این بود كه به حاکمیت راه پیدا كنیم!

عضو فراكسیون امید: بیشتر باید سكوت می‌كردیم!

عضو فراكسیون امید: بیشتر باید سكوت می‌كردیم!
گروه سیاسی: در حالیكه طیف موسوم به فراکسیون به اصطلاح امید مجلس در بین افكار عمومی به «فراكسیون سكوت» و رییس آن به «سلطان سكوت» معروف شده‌اند، محمدعلی وکیلی یكی از  نماینده‌های عضو این فراكسیون گفت: عده‌ای از ما انتظار حرکات مجلس ششمی داشتند در حالی که برآیند فراکسیون امید کاراکترهای مورد نیاز برای این انتظارات را نداشت! مگر ماموریت ما رفع حصر بود؟ ماموریت ما این بود كه فقط به حاکمیت راه پیدا كنیم! ما فراتر از کاراکترهایمان ظاهر شدیم! وكیلی كه تا قبل از سال 88 رویكردی اصولگرایانه داشت اما در سال 92 به یكباره نامش در لیست امید آورده شد در یك مصاحبه مفصل با یك خبرگزاری اصولگرا همچنین مدعی شده است كه: به نظر من این مقدار نطق از طرف فراکسیون امید نباید در مجلس انجام می‌شد! نباید مواضع اصلاح‌طلبانه در نطق‌ها اتخاذ می‌شد و این میزان صراحت در کلام و مرزداری با گفتمان رقیب لازم نبود! بخشی از اظهارات عجیب وی را بخوانید:

* من به دلیل تعریفی که از خاستگاه فکری فراکسیون امید دارم معتقدم کسانی که از بیرون بر سر فراکسیون می‌کوبند، معیار غلطی دارند. ما با مقیاس جامعه حداکثری اصلاح‌طلبی نقد می‌شویم، انتظار این عده این بوده است که ما مجلس ششم بشویم یعنی از ما انتظار حرکات مجلس ششمی داشتند در حالی که برآیند فراکسیون امید کاراکترهای مورد نیاز برای این انتظارات را نداشت. ما روایت حداقلی از اصلاح‌طلبان هستیم.
* فراکسیون امید نقد می‌شود که چرا حصر را بر نداشته، آقای روحانی نیز نقد می‌شود که چرا حصر را بر نداشته است. این افراد با معیارهای اصلاح‌طلب حداکثری ما را نقد می‌کنند اما مأموریت ما چیز دیگری بود که باید در راستای اجرای آن مأموریت قدم بر می‌داشتیم. از منظر عدم اجرای آن مأموریت، ما قابل نقد هستیم.
* فراکسیون امید مأموریت داشت در درون حاکمیت راه پیدا کرده و با برقراری یک دیالوگ سازنده با بخش‌های حاکمیت فضای امنیتی میان حاکمیت و اصلاح طلبان را برطرف کند اما فراکسیون امید نتوانست دیالوگ سازنده با ارکان حاکمیت برقرار کند و از این منظر قابل نقد است.
* اعضای فراکسیون امید از این منظر که نطق‌های آتشین مجلس ششمی انجام نمی‌دهند قابل نقد نیستند. ما فراتر از کاراکترهایمان ظاهر شدیم، به نظر من این مقدار نطق از طرف فراکسیون امید نباید در مجلس انجام می‌شد. نباید مواضع اصلاح‌طلبانه در نطق‌ها اتخاذ می‌شد و این میزان صراحت در کلام و مرزداری با گفتمان رقیب لازم نبود اما متأسفانه انجام شد و کار درستی نبود. ما مسئله حصر و محدودیت‌های آقای خاتمی را باید با تعامل حل می‌کردیم نه تقابل، اما فراکسیون امید و دولت از این منظر موفق نبودند.