کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

غافلگیری‌های مثبت ومنفی نامزد‌های امی۲۰۱۹

ایران , 30 تير 1398 ساعت 9:51

گروه فرهنگ و هنر: اعلام نامزدهای امی ۲۰۱۹، مثل هر سال پر از غافلگیری‌های مثبت و منفی بود. فصل آخر «بازی تاج و تخت» با ۳۲نامزدی، رکورد میزان نامزدهای یک سریال را برای یک فصل شکست. چهار تا از این نامزدها به بخش بهترین بازیگر زن مکمل اعطا شده و برخی اسامی که شایسته‌تر بودند، در لیست نامزدها جایی نداشتند.


البته اوضاع آن‌قدرها هم بد نیست. چندین سورپرایز میان این اسامی می‌توان دید که احتمالاً مهم‌ترین‌شان دیده شدن سریال «رودخانه شیتز» در فصل پایانی‌اش بود. نگاهی کرده‌ایم به برندگان و بازندگان این رخداد پیش از برگزاری مراسم اصلی و شناختن فاتحان تلویزیونی 2019.

بازندگان
ریا سی‌هورن
عدم حضور بازیگر کیم وکسلر از «بهتره با سال تماس بگیری» احتمالاً ظالمانه‌ترین اتفاق ممکن است. کیم در این فصل بیش از هر شخصیت دیگری در مرکز توجه قرار داشت و بازی سی‌هورن درخشان بود. با وجود این، حتی یک نامزدی هم در صفحه ویکی‌پدیای او دیده نمی‌شود. هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای این موضوع وجود ندارد. باید از عدم حضور او عصبانی بود.

پاملا ادلون
«چیزهای بهتر» که به راحتی می‌توان آن را بهترین سریال شبکه FX دانست، در حالی که می‌توانست در سه بخش به راحتی نامزد شود به کلی کنار ماند. پاملا ادلون در کنار بازی در نقش اصلی، تمام قسمت‌ها را کارگردانی کرده و دو سوم این فصل را بدون حضور همکار مؤلفش، لویی سی‌کی نوشته است. می‌توان ادعا کرد که این فصل، بهترین فصل سریال تا به الآن بوده است اما کسی انگار دوست نداشت او را ببیند.

گِلو
کمدی نتفلیکس نسبت به فصل اولش به لطف تمرکز روی دوستی و روابط شخصیت‌های اصلی، پیشرفت بسیار زیادی داشت. همچنین می‌توان گفت دو قسمت از این فصل سریال، جزو بهترین‌های سال بودند. برای همین، عدم حضور «گِلو» در میان بهترین سریال‌های کمدی قابل قبول نیست. اگر بخش درام می‌تواند هشت نامزد داشته باشد، چرا بخش کمدی نتواند «گِلو» را در خود جای دهد؟

تسخیرشدگی
سریال ترسناک آناتولوژی نتفلیکس به‌عنوان یکی از معدود نامزدهای بخش سریال کوتاه حتی یک نامزدی هم دریافت نکرد. در میان کار بسیار خوب تمام بازیگران و نویسندگان، شاید در این میان بیش از همه سر خالق و کارگردان سریال، مایک فلاناگن کلاه رفته باشد. او در بهترین قسمت سریال، دو طوفان، پنج پلان طولانی گرفت که بین زمان حال و گذشته رفت و آمد می‌کرد. ساخت این قسمت، بی‌شک چالش‌برانگیزترین اپیزود این فصل از برنامه‌های تلویزیونی است و نتیجه‌اش، بسیار جادویی.

برندگان
بازی تاج و تخت
۱۰ بازیگر از «بازی تاج و تخت» در بخش‌های مختلف بازیگری نامزد شدند و این مقدار بسیار بیش‌تر از چیزی است که استحقاقش را داشتند. کار امیلیا کلارک با توجه به محتوایی که به او داده شده بود، از باقی بهتر بود. فکر کنید اگر این فصل عجولانه جلو نمی‌رفت، کلارک چه شاهکاری برپا می‌کرد. لنا هدی در طول سریال عالی بوده اما در فصل هشت، بیشتر وقتش را صرف ایستادن کنار پنجره و نگاه کردن به بیرون کرد. پیتر دینکلیج پای ثابت نامزدی بوده و دوباره نامزدشدنش شوکه‌کننده نیست. کیت هرینگتون هم نمی‌توانست نامزد نشود. این نامزدی‌ها گویی بیش‌تر بر پایه کل سریال بوده‌اند تا فصل هشتمی که همه از کیفیت نه چندان جالبش باخبریم.

سورپرایز واقعی:تیون گریجوی
غافلگیری واقعی، حضور آلفی آلن کنار دینکلیج و نیکوای کوستر والدو در بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل است. طرفداران دوآتشه سریال عاشق رستگارشدن تئون در این فصل بودند اما روراست باشیم، از ترس لرزیدن و دزدیدن نگاه، چندان برای نامزد شدن جالب نیستند. در بخش بهترین بازیگر زن مکمل، «بازی تاج و تخت» چهار نماینده دارد! میسی ویلیامز، سوفی ترنر، گوئیندولین کریستی و لنا هدی. به جای این چهار نفر، بازیگران دیگری شایسته حضور در این بخش هستند. حضور کاریس وان هوتن را در بخش بازیگران میهمان از یاد نبریم. حضور کوتاه ملیساندرا جالب بود اما شایسته جایزه نیست.

رودخانه شیتز
حضور موفق این سریال میان نامزدهای این دوره از مراسم امی پس از پنج فصل را باید به فال نیک گرفت. چهار نامزدی که این سریال استحقاقش را داشت شامل بهترین بازیگر کمدی مرد و زن و حضور میان بهترین‌های کمدی مراسم امسال بود.

بری
حضور دوباره بیل هیدر و هنزی وینکلر قابل پیش‌بینی بود ولی حضور سه نفر دیگر هم جالب توجه است. استفن روت و آنتونی کاریگان در بهترین‌های نقش مکمل مرد حاضر هستند اما باید نگاهی ویژه به کار سارا گلدبرگ انداخت. او، سالی سریال «بری» را به یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های تاریخ تلویزیون تبدیل کرده، شخصیتی که بتوان با او ارتباط برقرار کرد.توانایی او در انسانی کردن سالی با آن انرژی بسیارش، شگفت‌انگیز است.


کد مطلب: 183150

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/183150/غافلگیری-های-مثبت-ومنفی-نامزد-های-امی۲۰۱۹

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir