کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین وضعیت لیگ؛ تاج دستور به برگزاری داد

فرهیختگان , 30 تير 1398 ساعت 10:57

گروه ورزشی: به‌زودی ابتدا تاریخ قرعه‌کشی رقابت‌های فصل جدید رقابت‌ها اعلام شده و پس از آن تاریخ برگزاری لیگ (احتمالا با یک هفته تاخیر) مشخص و به تیم‌ها و رسانه‌ها جهت برنامه‌ریزی هرچه بهتر و پوشش خبری آن ابلاغ خواهد شد.


«همه کشورها یک‌بار این کار را کرده‌اند؛ هرچند ممکن است تیم ملی لطمه ببیند. الان شرایط را مثبت می‌بینم. فولادشهر و نقش‌جهان آماده می‌شوند. ورزشگاه آزادی آماده است. ورزشگاه یادگار امام تبریز را دارند آماده می‌کنند؛ مدیرکل آذربایجان‌شرقی گزارش خوبی به من داد. تمام ورزشگاه‌ها را از نزدیک دیده‌ایم. فولاد آره‌نا هم دارد آماده می‌شود. نفت مسجدسلیمان و نساجی کار چندانی انجام نداده‌اند، بوشهر هم همین‌طور.اگر استانداردها فراهم نشود، بازی این تیم‌ها بدون تماشاگر به شهر همجوار منتقل می‌شود. از نظر من لیگ برگزار می‌شود. الان فولادشهر، یادگار امام تبریز و ورزشگاه فولاد تقریبا آمادگی دارند ولی مسجدسلیمان اصلا کاری نکرده، مثلا قائمشهر هم همین مشکلات را دارد. اگر این عزیزان کار را انجام ندهند، بازی‌هایشان در شهر دیگر برگزار می‌شود. من اصلا نمی‌توانم تاریخی برای برگزاری لیگ بگویم.ما پارسال فقط کشته نداشتیم. همیشه گفته‌ام در شرایط آفتابی همه هستند ولی در شرایط برفی و بارانی هیچ‌کس نیست. اگر اتفاقی بیفتد، اول سراغ من و مدیران باشگاه‌ها می‌آیند. اخیرا یک نامه می‌خواستیم به فیفا بنویسیم هیچ‌کس راضی نشد پای آن را امضا کند! بعدا بابت کاری که من انجام می‌دهم برایم دعا می‌کنند. ما همه‌چیز را براساس لیگ چیده‌ایم ولی الان شرایط این است که الزامات انجام شود. اگر مثلا 6-5 باشگاه در ورزشگاه‌هایشان بازی کنند، می‌شود کاری کرد.»

اینها بخشی از اظهارات مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در جریان حضور وی در برنامه «ورزش و مردم» بود. تاج درحالی این صحبت‌ها را مطرح کرد که قبلا به تفصیل در چند نوبت نوشتیم که لیگ امسال تحت هر شرایطی برگزار می‌شود و تهدید باشگاه‌ها و هواداران فوتبال تنها برای ارعاب آنها در راستای سالم‌سازی محیط ورزشگاه‌ها و بهبود اخلاق و رفتار اهالی فوتبال از مربی و بازیکن گرفته تا هواداران انجام می‌شود، البته قبلا هم توضیح داده‌ایم فدراسیون فوتبال با زور نهادهای بالادستی دست به این اقدامات زده و در عملیاتی کردن این پروسه اجباری کمترین نقش را دارد.بارها تاکید کرده‌ایم که دود برگزار نشدن لیگ در حساس‌ترین سال به چشم تیم ملی و نمایندگان ایران در آسیا رفته و این تهدید که فصل نوزدهم لیگ برتر برگزار نمی‌شود بیشتر به یک خبر سرکاری و نمایشی می‌ماند تا مانور قدرت و زهرچشم از تیم‌ها و هواداران.

تبرئه ارکان لیگ!
حکم محرومیت سنگین بهاروند و فتاحی به‌واسطه فینال جام‌حذفی سروصدای زیادی در فوتبال راه انداخت و کار به جایی رسید که این دو نفر به صورت مخفیانه امور جاری خود را انجام دادند. از این‌رو محرومیت اخیر سبب شد تا زمان شروع لیگ برتر نیز تا این لحظه اعلام نشود. فتاحی و بهاروند در مصاحبه‌هایشان حکم کمیته اخلاق را غیرقانونی دانستند و اعلام کردند صلاحیت رسیدگی به این موضوع با این کمیته نیست.به همین خاطر آنها تجدیدنظرخواهی خود را به کمیته استیناف ارائه دادند. با گذشت چند روز صالحی، رئیس کمیته استیناف در مصاحبه‌ای مدعی شد کمیته اخلاق با استناد به برخی بندهای موجود در آیین‌نامه می‌توانست در این خصوص دخالت کرده و حکم بدهد. این اظهارنظر سبب شد خیلی‌ها تصور کنند که محرومیت بهاروند و فتاحی و رئیس هیات فوتبال استان خوزستان پابرجا خواهد ماند و آنها حق حضور در میادین فوتبالی را نخواهند داشت، اما پنجشنبه استیناف حکم بلندبالایی را صادر کرد که طی آن سه عضو مذکور از اتهامات مربوط به فینال حذفی مبرا شدند.کمیته استیناف در حکم خود آورده که آقایان فتاحی، طالقانی و بهاروند در مسائل مربوط به فینال حذفی تقصیری نداشته‌اند و نباید چنین محکومیت سنگینی را پشت‌سر بگذارند.بنابراین با تبرئه ارکان برگزاری رقابت‌های لیگ برتر (رئیس سازمان لیگ و رئیس کمیته برگزاری مسابقات) به نظر می‌رسد نخستین و البته بزرگ‌ترین مانع برگزاری فصل جدید رقابت‌ها از پیش‌رو برداشته شده و این مسابقات به‌زودی کلید خواهد خورد.

تاج دستور برگزاری لیگ را صادر کرد
بر همین اساس و طبق پیگیری‌های ما از منابع آگاه در فدراسیون فوتبال، مهدی تاج بعد از تبرئه بهاروند و فتاحی، طی یکی دو روز اخیر تمامی عوامل و دست‌اندرکاران درخصوص برگزاری لیگ برتر را گرد هم جمع آورده و با تذکر برخی موارد و نقصان‌های فصل گذشته و پیگیری درباره بهبود و تقویت زیرساخت‌های لازم نسبت به آنچه شورای‌عالی امنیت برای برگزاری لیگ برتر از فدراسیون فوتبال درخواست کرده، با توجه به در پیش بودن رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی و تدوین تقویم فصل جدید با محوریت آغاز فصل جدید لیگ برتر، صراحتا دستور برگزاری فصل نوزدهم رقابت‌ها را صادر کرده است.بر همین اساس به‌زودی ابتدا تاریخ قرعه‌کشی رقابت‌های فصل جدید رقابت‌ها اعلام شده و پس از آن تاریخ برگزاری لیگ (احتمالا با یک هفته تاخیر) مشخص و به تیم‌ها و رسانه‌ها جهت برنامه‌ریزی هرچه بهتر و پوشش خبری آن ابلاغ خواهد شد. البته در این خصوص قرار است جشن انتخاب بهترین‌های سال فوتبال ایران نیز در دستور کار برگزاری قرار گرفته و به‌زودی انجام شود.

تورک: درباره رای هیچ صحبتی ندارم
بعد از اینکه رای کمیته استیناف توسط کمیته استیناف فدراسیون فوتبال نقض شد و برخی اعضای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تبرئه شدند، خبرنگار «فرهیختگان» با مرتضی تورک، رئیس کمیته اخلاق تماس گرفت تا نظر وی را در این خصوص بداند.تورک که اکثر اوقات تمایل کمی برای مصاحبه دارد، درخصوص اینکه آیا رای کمیته استیناف با رای کمیته اخلاق در تعارض نیست، گفت: «درباره رای صادرشده توسط کمیته استیناف صحبتی ندارم. لطفا در این خصوص با روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال تماس بگیرید!»


کد مطلب: 183159

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/183159/آخرین-وضعیت-لیگ-تاج-دستور-برگزاری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir