کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فائزه هاشمی: وزیر آموزش و پرورش زن باشد

جماران , 31 تير 1398 ساعت 10:07

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی معتقد است وظیفه و ذات وزارت آموزش و پرورش مادرانه است و تربیت کودکان نیز در آن جنبه ای آموزشی دارد.


فائزه هاشمی رفسنجانی  خطاب به رئیس‌جمهور گفت: ما زنان جامعه از شما انتظار داریم حالا که این فرصت به وجود آمده تا بار دیگر نسبت به انتصاب وزیر آموزش و پرورش اقدامی انجام دهید، یک وزیر زن را معرفی کنید. دلایل متعددی هم برای این تقاضا داریم. یکی اینکه وظیفه و ذات وزارت آموزش و پرورش مادرانه است و تربیت کودکان نیز در آن جنبه‌ای آموزشی دارد.وی افزود: این جایگاه با ذات زنان و ویژگی‌هایی که ما برای آنها تعریف می‌کنیم، همخوانی بهتری دارد. بنابراین اگر بخواهیم منطقی نگاه کنیم یک وزیر زن برای آموزش و پرورش از یک وزیر مرد مناسب‌تر است. امروز فرصتی ایجاد شده تا آقای روحانی نشان دهد به حقوق خانم‌ها باور داشته و متوجه توانایی‌ها و شایستگی‌های آنها است.این فعال‌سیاسی گفت: کاندیدای مشخص من خانم «فاطمه سعیدی» است. البته این بدان معنی نیست که دیگران ویژگی‌ها و شایستگی‌هایی نداشته باشند. حتما خانم‌های دیگری هستند که توانمندی و شایستگی لازم را دارند.

او ادامه داد: ولی از آنجا که خانم سعیدی را می‌شناسم و به سوابق آموزش و پرورشی و مدیریتی‌اش واقفم و چند سال است که در کمیسیون آموزش مجلس فعالیت دارد. انتظار ما زنان از آقای روحانی این است که نسبت به این مساله همراهی نشان داده و در اواخر دولتش باقیات و صالحاتی از خود بر جای بگذارد.وی با بیان اینکه عملکرد روحانی نباید کمتر از احمدی‌نژاد باشد، گفت: آقای احمدی‌نژاد وزیر زن داشت. بحث اصلی این است که آقای روحانی نیز وزیر زن را معرفی کند و انتخاب را به عهده مجلس بگذارد. احتمال اینکه مجلس رای ندهد زیاد است، ولی آقای روحانی نباید در معرفی وزیر زن کوتاهی کند. رئیس‌جمهور نباید با پیش‌بینی اینکه مجلس رای نمی‌دهد، از معرفی زنان به عنوان وزیر خودداری کند.فائزه هاشمی در پایان گفت: با توجه به اینکه آقای روحانی در بخشنامه‌ای، وزرا و روسای سازمان‌های دولتی را موظف کرده تا از حضور 30 درصدی زنان در سیستم مدیریت دولتی استفاده کنند، به نظر می‌آید این پتانسیل وجود دارد که از حضور زنان به عنوان وزیر هم استفاده کند.


کد مطلب: 183251

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/183251/فائزه-هاشمی-وزیر-آموزش-پرورش-زن-باشد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir