به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۰۴
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۱۸۳۲۶

ثروتمندترین​کشور براساس​گزارش​ثروت جهانی

گروه جامعه:​ بر اساس پژوهش بانک کرديت سوييس، کشور قطر در صدر کشورهاي ثروتمند عربي قرارگرفت.
ثروتمندترین​کشور براساس​گزارش​ثروت جهانی
 در پژوهش صورت گرفته که با عنوان گزارش ثروت جهاني تهيه شد، آمده است در قطر سهم هر فرد از سرمايه کلي کشور بالغ بر ۱۵۳ هزار دلار است و بر اين اساس، اين کشور در رديف ثروتمندترين کشورهای عربی قرار مي‌گيرد و پس از آن امارات و کويت قرار دارند.بر اساس اين گزارش، سهم هر اماراتي بالغ از سرمايه کلي کشور ۱۲۷ هزار دلار و سهم هر کويتي بالغ بر ۱۱۹ هزار دلار است. سهم هر فرد بالغ از سرمايه کلي کشور امارات در سال ۲۰۰۰ ميلادي ۵۷ هزار دلار بود که اين رقم در طول ۱۳ سال، به بيش از دو برابر رشد يافت.

در ادامه اين گزارش آمده است،‌ سوييس با ۵۱۳ هزار دلار به عنوان سهم هر فرد بالغ از سرمايه کشور در رديف اول جهان ايستاد و پس از آن استراليا با ۴۰۳ هزار دلار و نروژ با ۳۸۰ هزار دلار در ردیف‌های بعدی قرار دارند. سرمايه جهان در دهه اخير با ۶۸ درصد رشد در سال ۲۰۱۳ به ۲۴۱ تريليون دلار رسيد که سه چهارم مجموع اين رشد به کشور آمريکا اختصاص دارد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران

(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۸:۲۲
از ثروت و مال مردم ایران بردند و خوردند و ثروتمند شدند. (148574)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۲۱:۰۷
عادت بد ما ایرانیا همیشه به دنبال مقصریم ولی یه بار خودمونو مقصر نمی دونیم (148645)
محسن کاشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۲۳:۴۴
منظور نفت از چاهای مشترک ما برداشتن و ذخایر خودشون دست نخورده مونده مانم تو این که بگیم مرگ بر آمریکا یا نگیم موندیم. (148680)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۰۰:۱۱
نه قربان، عقلشونو بكار انداختند و با هم لجبازي نكردند، و در سايه يك مدريت خوب به يكديكر هم اعتماد كردند. بهتراست كه كمي سنجيده تر اظهار نظر كنيم. (148684)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۰۰:۳۲
چرا میخوایم خودمون رو گول بزنیم ؟ اونا عرضه داشتن به اینجا رسیدن ولی ما . . . (148691)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۸:۲۷
جمعیت هر کشوری کمتر باشه رفاه هم در اون کشور بیشتره. قابل توجه اقایون مسئول که هی می گن جمعیت ایران باید به 100 میلیون برسه و هرزوج ایرانی 4 تا بچه داشته باشه (148576)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۹:۳۶
با این درآمد و سطح زندگی یقین داشته باش افزایش جمعیت یک توهم است.البته تا زمانی که اختیاری باشد. (148614)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۲۱:۰۳
امان از بعضیا . همسایه ما با یه حقوق کارگری 5 تا بچه در عرض 13 سال درست فرمودند.2 تاشونم در 4 سال اخیر (148644)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۲۲:۳۷
یعنی خیال می کنی به صورت اجباری هم میشه مردم رو بچه دار کرد؟مگه طرح جمع آوری ماهواره یابرخورد با بدحجاب هاست که زوری میشه تا حدی انجامش داد (148666)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۰۶:۳۳
با اجبار نمیشه ولی یارانه نقدی تو اقشار کم سواد (که کم هم نیستن) همون نتیجه رو میده. (148711)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۲۰:۱۳
یکی از شاخصه های قدرت برای کشور های مختلف جمعیت اون کشور هاست شما فکر می کنید کشور ثروتمند قطر تا چه حد می تونه با توجه به این جمعیت کم آسیب پذیر باشه؟ (148631)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۲۱:۰۱
فقط یه جمله جواب میدم امریکا قدرتمندتره یا هند (148643)
بی بضاعت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۲۱:۵۲
ببین داداش گل ما امروز اگر در مذاکرات و رویارویی با جهان غرب کم اوردیم یکی از دلایل اصلیش کم اوردن در مسائل اقتصادی وتامین نیازهای اساسی این جمعیت هستش فکر نمیکنم کسی مایل به کاهش جمعیت باشه ولی جمعیتی مفیده که کشور توانایی براورد نیازهاش باشه والا خود به خود تبدیل به تحدید خواهد شد (148658)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۲۱:۵۷
مهم تر از جمعيت قدرت اقتصادي و نظامي است. (148660)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۰۰:۳۲
یکی دیگر از اون شاخصه ها هم رفاه اجتماعی مردم همان کشور است.. مگر این که با اشکنه ( ببخشید پر توقع حرف زدم) با هوای خالی بخواهیم زندگی کنیم (148690)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۸:۳۳
حیفــــــ،کشوری که این همه منابع داره رو به چه روزی کشوندن که باید حسرت بخوریم. (148580)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۸:۴۱
سهم مارو هم میگفتی یکم بخندیم دلمون گرفته! (148585)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۸:۴۴
سرمایه ما جوانان ایرانی پس چند برابر شده (148589)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۸:۴۶
سهم هر ایرای هم 45500 تومان+گرانی+بی کاری+تورم (148590)
فرهاد
Germany
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۲۳:۳۰
خندیدم اما خندهایی تلخ همرا با احساس حقارت . خیلی درده در اوج ثروت خدادادی فقیر باشی و خیلی دردمنتر اینه احساس کنی لیاقتمون بیش از این نیست (148675)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۸:۵۷
ای کاش یک نفر پیدا شود و ههم یک ایرانی را از سرمایه کشور ایران هم محاسبه و اعلام کند تا بدانیم در کجای دنیا ایستاده ایم . (148596)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۲۰:۴۵
من بهت میگم: سهم هر ایرانی این هست که: مملکت بین اینکه مرگ بر این و اون بگیم یا نه معلق مانده. مملکت در چنبره اینکه همه بدند و به جهنم میرن اما ما خوبیم و بهشت میریم اسیره. مملکت اسیر این تفکر هستش که هر کس مثل ما فکر نکنه لابد مشکلی داره و... خوب عزیزم اینها سهم ماست. وقتی این ثروت ها را داریم دیگه مشخصه سهم ما چیه. (148637)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۲۱:۰۸
می خوای مثل اقای ظریف کمر درد بگیری؟ ندونی بهتره (148647)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۹:۳۲
اگر ما هم مدیرانی لایق میداشتیم که با برنامه ریزی درست و دقیق می توانستند ما رو به بالاتر از سوئیس برسانند .
کافیست مدیران خود بزرگ بین نباشند و کار را به دست اهلش بسپارند و گرو کش اقتصاد نباشند و اقتصاد را از دست دولت خارج کنند و شایستگی بجای رابطه حاکم باشد . آنوقت است که ایران شکوفا رو خواهیم دید.
امیدوارم که با همدلی و یکپارچگی همه ملت ایران دیگر شاهد دوره ای مثل 8 سال گذشته نباشیم. (148612)
جمال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۹:۵۱
با سلام در پاسخ فرید عزیر -برای محاسبه ثروت سرانه در این گزارش کل ثروت یک کشور شامل بازارهای مالی و پولی و بورس و اموال غیر منقول مثل مسکن را محاسبه نموده و منهای بدهی کشور ها شده و تقسیم بر افراد بالغ کشور شده است . برای ایران اگر ما فرض کنیم که 60 میلیون جمعیت بالغ داریم و کل ثروت ایران 600 میلیارد دلار باشد سرانه هر نفر 10000دلار می شود که بسیار پایین است و نشان دهنده این است که در خلق ثروت موفق نبوده ایم . من وارد سایت بانک کرديت سوييس شدم و این گزارش را کامل خوندم و فقط افسوس خوردم و موهایم سفیدتر شد . در ضمن در این گزارش ثروت طبیعی و خدادای مثل نفت لحاظ نشده است . (148620)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۲۰:۱۷
اشتباه شده. ایران ثروتمندترینه. مگه نمیبینید گوشت بره و کباب بختیاری از سفره های مردم زده بیرون. قیمت سکه و طلا رو هم که نگو. مفته مفت. گاز و نفت رو هم که یه مقدار پول میذارن کنارش با لوله کشی میفرستن خونه های مردم. (148632)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۲۰:۲۸
برای اینها جدا از فراغ بال اجتماعی متاسفانه کمیت جمعیت مهم است و هی می گویند 100میلیون کمه بشود 150 میلیون....و همینطور برو بالا ....فارغ از آسایش و رفاه (148633)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۲۰:۳۷
اگر اصول گرایان خودمون رو به عنوان کشور مجزا حساب کنند توی رتبه بندی حداقل یه مساوی از قطر می گیرند (148635)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۲۲:۳۹
اگه ایران جزء 100کشور اول بود بهار حتما اجازه انتشارش رو داشت (148667)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۲۳:۳۲
پس ما کجاییم؟ (148676)