به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۱۸۳۲۹۱

بورس در یک قدمی قله تاریخی

گروه اقتصادی: امروز بار دیگر شاخص‌های بازار سهام شاهد رشد پر شتاب بودند؛ به طوری که شاخص اصلی بورس توانست کانال ۲۵۳ هزار واحدی را باز پس گیرد و به قله تاریخی نزدیک شود.
بورس در یک قدمی قله تاریخی
شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز ۳۳۸۵ واحد رشد کرد و به رقم ۲۵۳ هزار و ۴۷ واحدی رسید.همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۲۳۱ واحد رشد رقم ۶۰ هزار و ۳۶۱ واحدی را تجربه کرد.شاخص آزاد شناور نیز ۳۷۶۱ واحد افزایش یافت و رقم ۲۸۱ هزار و ۱۲۳ را تجربه کرد. شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۲۶۲۷ و ۶۱۴۶ واحد رشد کردند. در بورس تهران ۱۴۷ نماد با رشد قیمت و ۱۵۶ نماد با افت قیمت روبه‌رو شدند. در عین حال در فرابورس ایران ۹۰ نماد رشد و ۸۸ نماد افت کردند.

۳ نماد که تاثیر کاهنده در شاخص بازار سرمایه داشت
فولاد مبارکه اصفهان امروز به تنهایی ۵۲۱ واحد تاثیر مثبت روی شاخص‌های بازار داشت و پس از این نماد ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی پارس و گسترش نفت و گاز پارسیان ۴۴۰، ۲۹۲ و ۲۵۷ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند.سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، نفت تهران و نفت پارس سه نمادی بودند که هر کدام به ترتیب ۶۳، ۳۷ و ۳۰ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. امروز به جز نمادهای فلزی بیشتر نمادهای پالایشی، پتروشیمی و معدنی روی شاخص‌های بازار تاثیر مثبت داشتند.در گروه محصولات شیمیایی بسیاری از سهم‌ها با رشد قیمت مواجه شدند و در سهم‌های تاثیرگذار مثبت روی شاخص شاهد صف‌های خرید بودیم. این گروه بار دیگر توانست بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دهد به‌طوری که ۲۶۵ میلیون سهم به ارزش ۲۲۷ میلیارد تومان در این گروه دست به دست شد.

نیمی از خودرویی‌ها ریختند!
پس از گروه محصولات شیمیایی، فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند؛ به طوری که با حجم معاملات ۱۹۱ میلیون سهم به ارزش ۱۰۴ میلیارد تومان دست یافتند. بیش از نیمی از سهم‌های این گروه نیز با رشد قیمت روبه‌رو بود.فرآورده‌های نفتی، رایانه، سرمایه‌ گذاری‌ها، کانه‌های فلزی و خودرو دیگر گروه‌هایی بودند که به ترتیب ارزش معاملات بیشتری داشتند.در گروه خودرو بیش از نیمی از سهم‌ها امروز با افت قیمت روبرو شد. در عین حال ارزش معاملات این گروه به رقم ۳۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات از رقم ۱۳۴ میلیون سهم و اوراق مالی مقداری بالاتر رفت.ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۱۶۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات تا رقم ۱.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی بالا رفت. تعداد معاملات در این بازار به ۲۱۸ هزار و ۳۳۶ نوبت رسید.آیفکس نیز ۴۲ واحد رشد کرد و به رقم ۳۲۷۴ واحد رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۷۴۱ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات رقم یک میلیارد سهم وا وراق مالی را پشت سر گذاشت.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار بورس