کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کشتار تازه در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه

1 مرداد 1398 ساعت 9:20

گروه بین‌الملل: بمباران هوایی جنگنده‌های روسیه به یک بازار و نواحی مسکونی در شهری در شمال غربی سوریه که در اختیار مخالفان است ۳۱ غیرنظامی قتل‌عام و بسیاری از مغازه‌ها و مراکز خدمات عمومی با خاک یکسان شدند.


پنجاه نفر دیگر هم در حمله هواپیماهای جنگنده به شهر معر النعمان در جنوب استان ادلب که باعث خرابی گسترده شد زخمی شده اند. سازمان ملل هفته پیش گفت که از زمان اوج گیری درگیری ها در روز ۲۹ آوریل بیش از ۳۵۰ غیرنظامی کشته و ۳۳۰ هزار نفر مجبور به فرار از خانه های خود شده اند. ادلب، شمال حما و غرب حلب از جمله پایگاه‌های مخالفان در سوریه بعد از جنگ ۸ساله داخلی هستند. قرار بود این منطقه تحت پوشش آتش‌بسی باشد که روسیه و ترکیه در ماه سپتامبر گذشته بر سر آن به توافق رسیدند. دو میلیون و ۷۰۰ هزار غیرنظامی در این منطقه زندگی می کنند.

گروه "دفاع غیرنظامی سوریه" که داوطلبان آن قبلا با نام "کلاه سفیدها" مشهور بودند می گوید که معر النعمان صبح دوشنبه حداقل هشت بار از طرف جنگنده های روسیه بمباران شد. عکاس خبرگزاری فرانسه که شاهد محل بمباران بود گفت دیده است که امدادگران و مردم عادی زخمی ها و کشته های غرق در خون را حمل می کنند. عبدالرحمان الیاسر از امدادرسانان به خبرگزاری رویترز گفت: "اجساد در خیابان ها افتاده. خدا انتقام این جنایات را از پوتین و اسد بگیرد."

گروه "دفاع غیرنظامی سوریه" گفت یکی از داوطلبانش در حمله ای "دومرحله‌ای" کشته شده است. به گفته او حمله دوم عمدا طوری طراحی شده بود که افراد تجمع کرده در صحنه حمله اول را هدف می گرفت. به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است حملات هوایی همچنین باعث مرگ شش نفر دیگر در شهر سراقب در روز دوشنبه شد.

همزمان خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که هفت غیرنظامی در "حملات تروریستی با راکت" در استان حما کشته شده اند. رژیم‌های سوریه و روسیه تقریبا سه ماه پیش در واکنش به آنچه که گفتند نقض مکرر آتش بس از سوی مخالفان اسد بود بارها حملاتی هوایی انجام داده اند که اغلب مناطق غیرنظامی را هدف بمباران‌های هوایی گرفته‌اند.

به گفته سازمان ملل از روز اولیه ژوئیه به این طرف حداقل شش تاسیسات بهداشتی، پنج مدرسه، سه مرکز تصفیه آب، دو نانوایی و یک آمبولانس آسیب دیده یا تخریب شده است.


کد مطلب: 183342

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/183342/کشتار-تازه-سوریه-توسط-جنگنده-های-روسیه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir