به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۱۸۳۳۵۴
دونالد ترامپ:

ایران مذهبی است اما خیلی دروغ می‌گویند

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید: مسئولان ایرانی‌به ایالات متحده بی‌احترامی کردند. نباید این کار را می‌کردند. اینکه بخواهم با آنها توافق کنم، دارد برای من دشوارتر می‌شود.
ایران مذهبی است اما خیلی دروغ می‌گویند
دونالد ترامپ افزود: آمریکا آماده بدترین اتفاقات با ایران است شاید جنگ بشود شاید مذاكره. ببینیم چه می‌شود.. ایران کشور پیشرو در تروریسم است. وی در پاسخ به سوالی درباره مذاکره با ایران گفت: ایران نمی‌داند کجای کار است... کشور خیلی درهم و برهمی هستند... کشورشان آشفته است. هر چه می‌خواهد بشود. من فقط کنار می‌نشینم و نگاه می‌کنم.

ترامپ ادامه داد: آنها خیلی دروغ می‌گویند. این داستان (دستگیری جاسوس‌های آمریکایی) کاملاً دروغ است. این دروغ دیگری است. ما آماده‌ بدترین اتفاقات هستیم. ایران کشوری مذهبی است ولی خیلی دروغ می‌گویند. ما یک پهپاد آنها را زدیم، می‌گویند نزدید. لباس غواصی‌تان را بپوشید و آن را (پهپاد را) روی سطح اقیانوس ببینید!

پمپئو: شرکت چینی به دلیل نقض تحریم‌های ایران تنبیه می‌شود
وزیر خارجه ایالات متحده، روز دوشنبه ۳۱ تیرماه و در جریان سخنرانی در همایش کهنه‌سربازان جنگ‌های خارجی گفت که ایالات متحده در راستای کارزار فشار حداکثری خود، تحریم‌هایی را علیه شرکت چینی ژوهای ژین‌رانگ و مدیر اجرایی آن یومین لی، به دلیل نقض تحریم‌های ایران اعمال می‌کند.

مایک پمپئو، در این رابطه گفت: «آنها با پذیرش نفت خام [از ایران] قوانین ایالات متحده را زیر پا گذاشته‌اند. ما همواره گفته‌ایم که همه تحریم‌ها اعمال می‌شوند. ما رسیدن پول بیشتر به دست آیت‌الله، و در نتیجه به خطر افتادن جان نیروهایمان ... را برنمی‌تابیم. این بسیار مهم است.» وزیر خارجه آمریکا گفت: «توافق هسته‌ای فقط باعث شد تا رژیم [جمهوری اسلامی] پرخاشگرتر شود. از این رو ما با همپیمانانمان وارد عمل شدیم و آن رژیم را تحت فشار قرار دادیم.»

او افزود: «تنها خواسته ما از آنها، همان خواسته همیشگی آمریکا است. ما فقط از آنها می‌خواهیم مانند یک کشور عادی رفتار کنند.» وی گفت که مواقعی که دیپلماسی اشتباه کار کند، خطرهای زیادی برای ایالات متحده ایجاد می‌کند و توافق اشتباهی که با ایران حاصل شد، به آن رژیم فرصت داد قوی‌تر شود. مایک پمپئو گفت: «پرزیدنت ترامپ هیچ ترس و واهمه‌ای برای حمایت از حقوق و آزادی ما و تصریح حاکمیت ما ندارد. هر روز او می‌خواهد مطمئن شود که تبهکاران پیروز نخواهند شد. ... او بیم و هراسی از این که تاکتیک‌های دیپلماتیک تازه‌ای را در پیش بگیرد. ... نمونه‌اش را در مورد کره شمالی دیده‌اید