کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خدمات پانچ سی ان سی توسط شرکت نور پایتخت

2 مرداد 1398 ساعت 14:11


گروه فناوری: مجموعه صنعتی نور پایتخت با سابقه بیش از 20 سال در زمینه تولید محصولات صنعتی و فلزی با آخرین روش ها و دستگاه های روز دنیا به همکاری با کارخانجات و شرکت های ایرانی می پردازد. در اینجا با بخشی از محصولات و خدمات مجموعه صنعتی نور پایتخت آشنا می شوید.

پانچ سی ان سی
 یکی از بهترین حربه ها برای برش دادن یک قسمت مشخص از نمونه یا حتی سوراخ کاری سطح آن، استفاده از دستگاه پانچ سی ان سی است.. ما در نورپایتخت خدمات پانچ سی ان سی را ارائه می دهیم.  این دستگاه ها دارای یک سیستم نرم افزاری هوشمند هستند که بخش حرکتی دستگاه را به طور کامل کنترل می‌کند و به همین دلیل دقت عمل آنها بسیار بالاست. اصولا دستگاه های سی ان سی از یک نرم افزار با سیستم کنترل عددی بهره می برند که آنها را بسیار راحت تر می کند و اپراتور نیاز به کار مکانیکی خاصی ندارد. بنابراین اگر می خواهید با دستگاه پانچ سی ان سی بیشتر آشنا شوید و در مورد عملکرد آن برای استفاده در حوزه های مختلف اطلاعات کافی به دست بیاورید، در این مطلب با ما همراه باشید.
دستگاه پانچ سی ان سی یک دستگاه صنعتی پیچیده با کنترل سیستم نرم افزاری است که اپراتور می تواند به کمک نرم افزار کلیه اطلاعات برشکاری را در اختیار آنان قرار دهد. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند و اندازه آنها با یکدیگر متفاوت است. در حقیقت شما برای هر هدفی می توانید یک نوع دستگاه خاص را انتخاب کنید. به عنوان مثال دستگاه پانچ فلزات با دستگاه پانچ چوب یا دستگاه پانچ پارچه تفاوت دارد و ابزار برشی آنها با یکدیگر فرق دارد. البته نباید از این مسئله هم چشم پوشی کنید که نرم افزار همه آنها یکسان بوده و اصول کاری آنها مشابه است. از دستگاه پانچ سی ان سی در صنایع مختلف مانند هود آشپزخانه مخفی استفاده می شود.

برش لیزر فلزات
 تکنیک برش لیزر فلزات می تواند یکی از دقیق ترین ابزار ها برای برش دادن فلزات و تبدیل کردن آنها به تجهیزات فلزی باشد. اشعه لیزر به عنوان یک نور پر انرژی شناخته می شود که انعطاف پذیری بالایی دارد. این اشعه را می‌توان با توانهای مختلف به کار برد و امکان متمرکز کردن آن در اندازه های مختلف وجود دارد. از این اشعه می‌توان برای برش فلزات، برش سنگ و برش چوب استفاده کرده و به همین دلیل تنوع در کارایی آن بسیار بالاست. باید اعتراف کنیم که برش لیزر فلزات بهترین گزینه ممکن است، زیرا در وهله اول در دستگاه های صنعتی بیشتر از فلز استفاده می شود و از طرف دیگر دقت لیزر از هر نوع برش دیگر بهتر است. ما در نورپایتخت خدمات برش لیزری فلزات را با بهترین قیمت ارائه می دهیم.
دستگاه برش لیزر فلز از اشعه لیزر برای جدا کردن یک قسمت از نمونه کار استفاده می کند. روال کار به این صورت است که شما در گام اول طراحی دلخواه برای قطعه کار مورد نظر انجام می دهید. به عنوان مثال شما به دنبال ساخت یک تندیس فلزی هستید. ابتدا الگوی تندیس را از اینترنت دانلود می کنید یا حتی در نرم افزار طراحی آن را آماده سازی می کنید. این الگو را به صورت یک فرمت قابل خواندن در اختیار نرم افزار دستگاه برش لیزر قرار می دهید. بعد از مشخص کردن مختصات، موتور دستگاه روشن میشود و دستگاه برش لیزر قطعه مورد نظر را آماده می کند. این همه چیزی است که در یک دستگاه لیزر انجام می گیرد.
 
خمکاری ورق
 خمکاری ورق یکی از تکنیک‌هایی است که امروزه برای تولید بسیاری از تجهیزات و دستگاه های صنعتی و غیر صنعتی از آن استفاده می شود. روش های مختلفی برای انجام خم کاری وجود دارد که سنتی ترین آنها خمکاری دستی و مدرن ترین آنها خمکاری با کمک دستگاه سی ان سی است. در هر صورت همه این روش ها منجر به شکل دهی یک ورقه فلزی یا فولادی می‌شوند که در نهایت از آن برای تولید محصولات مختلف استفاده می شود. ما در نورپایتخت خدمات خمکاری ورق را با بهترین قیمت انجام می دهیم.
برخلاف دیدگاه عموم، خمکاری ورق فلز می تواند یک پروژه پیچیده باشد که نیاز به محاسبات دقیقی دارد. این محاسبات هم در مورد ورق و هم در مورد دستگاه خم کاری انجام می‌گیرد تا جزئیات کار به شکل دقیق مشخص شود. هر چه کیفیت محاسبات بالاتر باشد فرایند خم کاری به شکل بهتری انجام می شود. در این مطلب به دنبال بررسی خمکاری ورق هستیم تا ببینیم با چه شکل هایی انجام می گیرد و کاربرد آن به چه حوزه هایی بر می گردد.

خمکاری ورق یعنی تغییر شکل ورقه های فلزی و فولادی به شکل های مختلف برای تولید محصولاتی مانند لوله یا سیلندر های بزرگ و کوچک. در این شیوه یک ورق فلزی یا فولادی در یک دستگاه مخصوص قرار داده می‌شود و دستگاه از طریق اعمال فشار به ورق آن را به شکل های مختلف تغییر می دهد. نتیجه ای که در اینجا به وجود می‌آید این است که قسمت انتهایی ورق فلز ممکن است با استفاده از دستگاههای جوشکاری به هم وصل شود یا از آن به عنوان یک پوشش برای نقش های مختلف استفاده شود.
 امروزه از خمکاری ورق بیشتر برای تولید لوله های معمولی استفاده می شود. البته کاربردهای دیگری مانند طراحی و ساخت اتاق خودرو، طراحی و ساخت سیلندر گاز، طراحی و ساخت راکتور در پالایشگاه ها و پتروشیمی و موارد مشابه آنها برای این تکنیک وجود دارد. در هر صورت خمکاری ورق فقط محدود به یک روش خاص نیست و شرکتهای صنعتی می توانند از روش ها و اصول مختلفی برای انجام این کار استفاده کنند.


کد مطلب: 183498

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/183498/خدمات-پانچ-سی-ان-توسط-شرکت-نور-پایتخت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir