کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره تردد كشتی‌ها

3 مرداد 1398 ساعت 9:31


گروه بین‌الملل: مارک اسپر که با رای اعتماد سنای آمریکا سکان هدایت پنتاگون را در اختیار گرفته گفت: هدفش اطمینان یافتن از حضور نیروی دریایی ایالات متحده در خلیج فارس برای جلوگیری از تهدید ایران در متوقف کردن یا توقیف هرگونه کشتی تجاری آمریکایی است. تمهیدات مابه این معنا نیست که ناوهای جنگی ایالات متحده همه کشتی‌های تجاری آمریکایی را اسکورت می‌کنند. به گفته وی، ارتش ایالات متحده با توجه به میزان مخاطره احتمالی دست به اقدام خواهد زد، خواه از طریق هوایی و خواه از طریق دریایی تا امنیت کشتیرانی در خلیج فارس و تنگه هرمز تامین شود.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اسپر که روز سه‌شنبه یکم مرداد و با ادای سوگند هدایت پنتاگون را عهده‌دار شده است، می‌گوید که البته این امر به آن معنا نیست که هر کشتی تجاری آمریکایی توسط یک کشتی‌ نظامی اسکورت و همراهی خواهد شد. اسپر افزود که نیروهای نظامی ایالات متحده «بسته به میزان خطر» هر چه در توان دارند را - هم از هوا و هم در دریا - انجام می‌دهند تا از امنیت کشتیرانی در آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز اطمینان حاصل کنند. وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت که هفته آینده تازه‌ترین گزارش وضعیت در خلیج فارس و فعالیت‌های ایران در آن منطقه را در جلسه‌ای در مقر ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، سنتکام، در فلوریدا دریافت می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران در گذشته بارها اعلام کرده بود چنانچه قادر به صدور نفت خود نباشد، تنگه هرمز را - جایی که یک پنجم نفت جهان از آن می‌گذرد - خواهد بست. به دنبال حملات انجام شده به نفتکش‌ها در ماه‌های مه و ژوئن در منطقه خلیج فارس، ایالات متحده از تلاش برای تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی خبر داد. پیشتر، مایک پمپئو در مورد اقدامات ایران در نزدیکی تنگه هرمز و توقیف نفتکش بریتانیایی  مدعی شده بود که ایران حالا دست به راهزنی دریایی در سطح حکومتی زده و یک کشتی که در حال حرکت در آب‌های بین‌المللی است را توقیف کرده است.


کد مطلب: 183519

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/183519/اظهارات-وزیر-دفاع-آمریکا-درباره-تردد-كشتی-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir