به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۰۳ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۱۸۳۵۲۵

هوک: دارو و محصولات كشاورزی را تحریم نكردیم

هوک: دارو و محصولات كشاورزی را تحریم نكردیم
گروه بین‌الملل: برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، در پیامی ویدئویی مدعی شد که  جمهوری اسلامی در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران ادعاهای دروغ را عنوان می‌کند.
وزارت خارجه آمریکا یک ویدئوی ۳:۱۸ دقیقه‌ای از هوک را در حساب توئیتر خود منتشر کرده که در آن او  با مطرح کردن چهار مورد در ارتباط با تحریم‌ها، به ابعاد آنها اشاره کرده و به آنها پاسخ داده است:
  • ادعای اول: آمریکا انتقال دارو برای مردم ایران را تحریم کرده است.
هوك: ایالات متحده تمامی خدمات مرتبط با دارو و خدمات و تجهیزات درمانی برای مردم ایران را از شمول تحریم‌ها معاف کرده است. طبق قوانین ایالات متحده یک مجوز کلی برای صدور تجهیزات پزشکی از ایالات متحده برای مردم ایران وجود دارد. ایالات متحده احترام بسیار زیادی برای مردم ایران قائل است و نمی‌خواهد از دسترسی آن‌ها به تجهیزات و خدمات پزشکی جلوگیری کند......
  • ادعای دوم: ایالات متحده ​صدور محصولات کشاورزی به ایران را تحریم کرده است.
هوك: ما [صادرات] محصولات کشاورزی به ایران را تحریم نمی‌کنیم. این را می‌توان در دستورالعمل‌هایی که در تارنمای اوفک [دفتر کنترل دارایی‌های خارجی] وزارت خزانه‌داری آمریکا آزادانه در دسترس عموم قرار دارند، مشاهده کرد.
  • ادعای سوم: آمریکا فناوری مرتبط با ارتباطات در ایران را تحریم کرده است.
هوك: آمریکا سخت‌افزار، نرم‌افزار، یا خدمات مرتبط با ارتباطات شخصی را تحریم نمی‌کند. ما،‌ برخلاف حكومن شما، به گردش کامل و آزاد ارتباطات و اطلاعات باور دارد. برای مثال، وزیر خارجه جمهوری اسلامی به آمریکا می‌آید که از موهبت آزادی مطبوعات بهره‌مند شود. شاید روزی او به شما هم اجازه دهد از موهبت مطبوعات آزاد بهره‌مند شوید. شما حق دارید به اطلاعات دسترسی داشته و بتوانید با هم و با جهان در تماس باشید. حكومت شما  این را قبول ندارد.
  • و ادعای چهارم: آمریکا راه رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم ایران را مسدود کرده است.
هوك: آمریکا معافیت‌های گسترده‌ای را برای خدمات بشردوستانه قائل شده است. در حقیقت ایالات متحده تاکنون بارها پیشنهاد ارائه خدمات بشردوستانه خود به مردم ایران را مطرح کرده است. ولی جمهوری اسلامی بارها و بارها این پیشنهادها را رد کرده است؛ چرا که برای آن‌ها، پیشبرد ایدئولوژی‌شان مهم‌تر از رفاه مردمشان است.

به ادعای هوك، حقیقت در مورد تحریم‌ها این است: ایالات متحده بازیگران بد در رژیم ایران را تحریم می‌کند؛ نه اقلام دارویی، محصولات کشاورزی،‌ دستگاه‌های ارتباطاتی، و یا کمک‌های بشردوستانه‌‌ای را که به نیت استفاده مردم ایران ارسال می‌شود.
 
برچسب ها: برایان هوک