کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختلاف بر سر انتخابات در بین احمدی‌نژادی‌ها

3 مرداد 1398 ساعت 10:07


گروه سیاسی: سایت امتداد نوشت: اختلاف نظر میان جریان احمدی‌نژاد بر سر حضور بهاری‌ها در انتخابات به گلایه های تلگرامی کشیده است. در این رابطه یک کانال تلگرامی پرمخاطب میان احمدی‌نژادی‌ها نظرسنجی را با این مضمون منتشر کرده است: آیا با دادن لیست بهاری مورد تایید احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس موافق هستید؟ از میان نزدیک به هزار رای اخذ شده ۶۱ درصد معتقدند از دادن لیست باید حمایت کرد. در مقابل آنها ۲۹ درصد موافق این حرکت نیستند.

این نظرسنجی با مخالفت یکی از شناخته شده ترین نویسندگان جریان بهاری روبه رو شد. نویسنده وبلاگ و کانال آرمانشهر در وبلاگش با طرح این سئوال که «واقعا چی بگه آدم وقتی چنین نتایجی رو می بینه؟» نوشت: «تو گویی وقایع ده پانزده سال گذشته و اینهمه هزینه دادن و فشار و تلخی، منجر به ذره ای شناخت جدید و تجدید نظر در دیدگاهها و روشها و خوشبینیها و کولی دادنها نشده. تو گویی اصلا ده پانزده سال گذشته وجود نداشته، تجربه نشده و هیچ درس و عبرتی به ما نداده...»

کانال احمدی‌نژادی که همین دو خط کوتاه مخالف نیز برایش اهمیت داشت در پاسخ متنی را منتشر کردند که در آن به توجیه علت حضور احمدی نژادی ها در انتخابات پرداخته بودند. این کانال با اشاره به اینکه معتقد به حضور در انتخابات است دلیل آن را اینگونه توصیف می کند: «برای اینکه تزویر بسیاری از رجال عالیه عیان شود و حجت برای بسیاری که در بدترین شرایط مملکت و مملکت‌داری نیز لیست پیشینی (نه پسینی و مرده‌خوار) به نام احمدی‌نژاد و بهار میدهند، هیچ راه عبوری از ارباب صلاحیت ندارد و در همچنان روی همان پاشنه می‌چرخد.» مهمترین مشکل آنها توجیه رد صلاحیت احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری است. آنها هنوز نمی توانند بپذیرند که احمدی نژاد توسط نظام رد صلاحیت شد. اما دلیل آن را حضور جریان حامی دولت می دانند و رقابتی که اگر احمدی نژاد وارد میشد باعث باخت جریان به موسوم به «انقلابی» را فراهم می کرد.

از همین رو معتقدند که امروز دیگر این وضعیت وجود ندارد:«ردصلاحیت در شرایطی که دیگر حنای توجیهاتی چون مردم هنوز از تزویر بنفش آگاه نشده‌اند، دکتر احمدی‌نژاد امکان شکستش وجود داشت و باید امید جبهه‌ی انقلابیون و مستضعفان حفظ می‌شد، مردم همچنان خواهان مذاکرات برجامیون‌اند و... رنگی ندارد، جبهه‌ی تحول‌خواهیِ ساختاری را به صورت کمی و کیفی و‌ از جهت سرعت، تقویت خواهدکرد. لذا امیدوارم همه‌ی افراد مدنظر دکتر احمدی‌نژاد برای این انتخابات، نامزد شوند. باید همگان به عین‌الیقین برسند.»

نکته اینجاست که با این اظهارات ممکن است بتوان پیش بینی کرد که خود احمدی نژاد نیز در این انتخابات ثبت نام کند. امتداد پیشتر در تحلیلی به موضوع ورود بهاری ها به انتخابات اشاره کرده و گفته بود که آنها مشغول بستن دو لیست مجزا هستند. برخی از احمدی نژادی های مخالف حضور بهاری ها معتقدند که افرادی همچون باهنر مشغول سوق دادند احمدی نژاد به عرصه انتخابات هستند تا تنور انتخابات را گرم کنند.
 


کد مطلب: 183531

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/183531/اختلاف-سر-انتخابات-بین-احمدی-نژادی-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir