به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۱۸۳۵۹۹

آمریکا: کره شمالی اقدامات تحریک‌آمیز نکند

گروه بین‌الملل: به دنبال آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، دولت آمریکا روز پنجشنبه سوم مرداد از پیونگ یانگ خواست از دست زدن به اقدامات تحریک ‌آمیز بیشتر خودداری کند.
آمریکا: کره شمالی اقدامات تحریک‌آمیز نکند
مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود در واشنگتن گفت که واشنگتن خواهان گفت‌وگوی دیپلماتیک با مقام‌های کره شمالی است. وی همچنین گفت: این دولت متعهد به مذاکره دیپلماتیک با کره شمالی است و امیدواریم مذاکرات در سطح کارشناسی به پیش رود. کره جنوبی بامداد پنجشنبه ۳ مرداد اعلام کرد که کره شمالی دو موشک جدید آزمایش کرده است. خانم اورتگاس در این نشست همچنین گفت: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از ۳۰ ژوئیه تا ۶ اوت به تایلند، استرالیا و ماکرونزی می‌رود، اما برنامه‌ای برای دیدار با کره‌ای ها اعلام نشده است.

ژنرال «مارک میلی» از سوی سنا، رئیس جدید ستاد مشترک ارتش آمریکا شد

ژنرال مارک میلی با تایید سنا به جای «جوزف دانفورد» به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برگزیده شد. به گزارش رویترز صلاحیت ژنرال مارک میلی برای احراز سمت رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک جلسه رای‌گیری در مجلس سنا با ۸۹ رای موافق در برابر یک رای مخالف، تایید شد. ژنرال مارک میلی جایگزین ژنرال جوزف دانفورد می‌شود. ژنرال جوزف دانفورد، در سال ۲۰۱۵ از سوی باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا برای این سمت انتخاب شده بود. این را‌ی‌گیری روز پنجشنبه سوم مرداد انجام شد. مراسم رای‌گیری به طور مستقیم از وبسایت سنای آمریکا پخش می‌شد. ژنرال مارک میلی ۶۱ ساله از سال ۲۰۱۵ تاکنون به عنوان رئیس ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا فعالیت داشته است. او همچنین از مقامات فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا در افغانستان و عراق بوده است. مارک میلی در جریان بررسی نامزدی خود در کمیته مجلس سنای آمریکا گفته بود که رژیم ایران همیشه یک بازیگر با اعمال بدخواهانه بوده است و سازمان‌های تروریستی و تبهکار وابسته آنها باعث کشته شدن سربازان او شده‌اند.