به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب : ۱۸۳۶۴۴

حمله ترامپ به ماکرون و شراب فرانسوی

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور ایالات متحده اعلام کرد کشورش اقدام فرانسه در وضع مالیات بر شرکتهای فناوری آمریکایی را به «اقدام اساسی متقابل» پاسخ خواهد داد.
حمله ترامپ به ماکرون و شراب فرانسوی
دونالد ترامپ در توییتر خود نوشت: «اگر کسی بر این شرکت‌ها مالیات ببندد باید کشور خودشان یعنی ایالات متحده آمریکا باشد. ما به زودی خبر اقدام اساسی متقابلی را در پاسخ به اشتباه احمقانه ماکرون اعلام خواهیم کرد. همیشه گفته‌ام شراب آمریکایی از شراب فرانسوی بهتر است!»

فرانسه که در ابتدای ماه مارس لایحه مالیات بر غول‌های دنیای دیجیتال، نظیر آمازون، گوگل، فیسبوک و غیره را معرفی کرده بود دو هفته پیش این لایحه را به تصویب قانونی رساند. براساس قانون تازه، شرکت‌هایی که سالانه بیش از ۷۵۰ میلیون یورو در جهان، و بیش از ۲۵ میلیون یورو در فرانسه کسب درآمد کرده باشند ۳ درصد بیش از پیش مالیات خواهند پرداخت. بنابر آمار کمیسیون اروپا، میانگین مالیات شرکت‌های عظیم دیجیتال تنها ۹ درصد (از مجموع درآمد سالانه آنها) است، در حالی که شرکت‌های اروپایی به طور متوسط ۲۳ درصد مالیات پرداخت می‌کنند. براساس اعلام وزارت دارایی فرانسه شرکت‌های بین‌المللی نظیر گوگل، آمازون، اپل و فیسبوک و نیز شرکت‌های دخلی فرانسه نظیر سی‌دیسکانت و بلابلاکار مشمول قانون تازه مالیاتی خواهند شد.