به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۱۸۳۷۸۸

اتهامات جدید در پرونده محمود صادقی

گروه سیاسی: برادر محمود صادقی نماینده تهران تاکیدکرد: جلسه دادگاه برادرم امروز برگزارشده و چون اتهامات دیگری هم مطرح بود دادگاه به جلسه بعد موکول شده است.
اتهامات جدید در پرونده محمود صادقی
دادگاه محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی امروز برگزار شد. 5 عنوان اتهامی، شامل 13 عنوان اعلام‌جرم از طرف دادستان و دادیار جانشین دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، دادستان شیراز، سازمان زندان‌ها، شکایت تعدادی از بورسیه‌ها و یک شاکی خصوصی ازجمله اتهامات او بود. علی صادقی برادر محمود صادقی ضمن اشاره به برگزاری دادگاه محمود صادقی، گفت: جلسه دادگاه برادرم امروز برگزارشده و چون اتهامات دیگری هم مطرح بود دادگاه به جلسه بعد موکول شده است. او تأکید کرد: موارد دیگری هم در دستور کار است که باید در هیات نظارت بررسی صورت گیرد و اگر در آنجا خاتمه یابد به دادگاه ارجاع نمی‌شود. یک یا دو مورد به اتهامات ایشان اضافه‌شده است که این اتهامات باید در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس بررسی شود. این شکایت مربوط به برخی دستگاه‌ها است و در دست بررسی در هیات نظارت است.

او در ادامه با اشاره به حضور محمود صادقی در جنگ تحمیلی، تأکید کرد: ایشان اصرار دارند که مواردی از زندگی شخصی ایشان گفته نشود. اما در دوران دفاع مقدس در چند عملیات جنگی با برادرم حضور داشتم در عملیاتی که هم‌زمان با عملیات خیبر در فروردین سال 63 برگزار شد خمپاره 60 کنار ایشان منفجر و نواحی مختلف بدنش مورد اصابت ترکش قرار گرفت. ایشان مجروح و به عقب منتقل شدند و در بیمارستان حضرت ولیعصر دزفول بستری شدند. درحالی‌که درمانشان باید ادامه پیدا می‌کرد اما دینی را در خودشان احساس می‌کردند و بار دیگر به خط مقدم بازگشتند. صادقی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه ادامه درمان برادرم انجام‌نشده بود بعد از چند وقت ترکش‌ها عفونت کرد و با تأکید رزمندگان تیپ 57 حضرت ابوالفضل سپاه استان لرستان ایشان برای ادامه درمان ایشان به عقب منتقل شدند. علیرغم اینکه ترکش هنوز در گردن آقای صادقی وجود دارد و اذیتشان می‌کند اما به دنبال تشکیل پرونده نبودند که بخواهند از جانبازی‌شان استفاده کنند.

او تصریح کرد: زمانی که آقای صادقی نماینده مجلس شدند دغدغه‌شان مبارزه با فساد بود و تأکید داشتند که برای صیانت از انقلاب اسلامی و به‌منظور تحقق یکی از اهداف انقلاب مبارزه با فساد بوده است. بنابراین فراکسیون شفاف‌سازی را در مجلس تشکیل دادند که بیش از 80 نماینده از طیف‌های مختلف عضو این فراکسیون هستند.صادقی تاکیدکرد: ایشان غرضی با شخص حقیقی و حقوقی ندارند و افرادی که فسادهای آن‌چنانی داشتند و در بدنه دولت و کشور و دستگاه‌های مختلف رسوخ و نفوذ داشتند و بخشی از جامعه را بدبین کردند وظیفه امربه‌معروف و نهی از منکر جزئی از وظایف دکتر صادقی بوده و هست. امیدواریم که اگر سوءتفاهمانی ایجادشده برطرف شود. برادرم معتقد به اصول اصیل انقلاب و ارزش‌های انقلاب است و دیدگاه‌هایی هم دارد.
برچسب ها: محمود صادقی