به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۱۸۴۱۱

مرتبا در حال تولید بیسواد هستیم

گروه جامعه: سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید نیروی جدید وارد سیستم آموزش و پرورش شود، گفت: به دلیل اینکه پاسخگوی خواسته‌های بعدی نیروهای جدید نیستیم، نباید نیروی جدید وارد سیستم آموزش و پرورش کنیم.
مرتبا در حال تولید بیسواد هستیم
دکتر علی‌اصغر فانی در نشست دیدار با روسای ادارات سواد آموزی سراسر کشور ضمن اشاره به مشکلات تحمیلی ناشی از اجبار در استخدام نیروی جدید در چند سال اخیر گفت: باید از پتانسیل و امکانات موجود در آموزش و پرورش در نهضت سواد آموزی استفاده کنیم. با توجه به اینکه زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست که پس از 35 سال هنوز آمار بیسوادی اعلام شود، باید طوری تلاش کنیم که بیسوادی هرچه زودتر ریشه کن شود. وی افزود: باید در زمینه ریشه کنی بیسوادی هدفگذاری کنیم که از چه سنی به آن بپردازیم و در چه سنی به این مسئله توجه ویژه شود. فانی ادامه داد: در بحث سود آموزی اجبار وجود ندارد و این افراد خیلی تحت امر ما نیستند. معمولا این افراد کسانی هستند که سن بالایی دارند و مشغله و کارشان زیاد است و فرصت آزاد برای حضور سر کلاس درس ندارند و همین امر سواد آموزی برای این مجموعه را مشکل می‌کند.
وی با بیان اینکه فراموشی و رجعت یکی دیگر از مشکلات پیش روی سواد آموزی در کشور است، افزود: خیلی از این افراد به دلیل عدم تمرین و فراموشی دوباره به مرحله قبل بر می‌گردند، به همین دلیل است که رشته‌ای در دانشگاه تحت این عنوان به وجود آمده است. باید تلاش کنیم از افرادی که تحصیلکرده این رشته هستند و تخصص دارند بهره مند شویم.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبری برای ریشه کنی بیسوادی تا پایان برنامه پنجم، باید این کار را در حد وسعمان هرچه زودتر با توجه به وقت کمی که باقی مانده است، اجرایی کنیم. باید ورودی به بی‌سوادی نداشته باشیم. امروز مرتبا در حال تولید کردن بیسواد هستیم. باید معاونت آموزشی ابتدایی تلاش ویژه‌ای کند و در مورد تولید افراد بیسواد اقدام لازم برای انسداد را انجام دهد. امروز در این خصوص 98.7 درصد تحت را پوشش قرار دادیم و 1.3 درصد باقی مانده است.
وی سه دلیل عدم حضور آموزش و پرورش در بعضی مناطق، دلایل فرهنگی که در بعضی مناطق مانع حضور دختران در کلاس درس می‌شود و منبع درآمد بودن کودکان برای خانواده را به عنوان علل تولید بی‌سوادی در کشور ذکر کرد و افزود: در مورد نگاه به کودکان به عنوان منبع درآمد خانواده، باید قوه قضاییه وارد عمل شود و در این امر سازمان را یاری کند.

وی تاکید کرد: باید در ارتقای نیروی انسانی موجود تلاش کنیم. ماموریت سواد آموزی نباید طوری باشد که راسا وارد نظام آموزشی شود، بلکه باید مدیریت سواد آموزی را بر عهده بگیرد. فانی در پایان گفت: امیدوارم در دورانی که در خدمت مردم هستم، بحث سواد آموزی را به جایی درست برسانیم و جشن بیسوادی را واقعا و به تدریج در استان‌های کشور برگزار کنیم. در گام نخست باید آمارها در این زمینه را تثبیت کنیم زیرا هنوز آمار دقیقی از این وضعیت (بیسوادی) در کشور نداریم.

مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۴:۱۹
چه جالب کاش ایشان برنامه های خود را هم اعلام میکرد (149369)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۶:۱۱
در سیستان و بلوچستان ، دبیرستان برادرم 2 تا معلم فیزیک 2 تا معلم ریاضی و 2 تا معلم شیمی دارن !!!
یکیشون کلا بیکار هست میاد حضور میزنه و میره !
سو مدیریت در این کشور بیداد میکنه ... (149435)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۲۳:۱۵
البته شایدم بلد نیست درس بده! از این اتوبوسی ها نیست؟! (149670)
bdbdbdbdbdbdbdbdb
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۶:۲۲
من یک معلم در روستاهای خراسان هستم جالبه که دانش آموزی که در سن یادگیری موثر هست به خاطر عدم توانایی مالی ترک تحصیل میکنه و هیچ کس حمایتش نمی کنه و بعد که پیر میشه به زور میخواهند باسوادش کنند. ز گهواره نه بلکه لب گور دانش بجوی (149440)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۴:۵۱
برنامه های غیر کارشناسانه وغیر مسئولانه وزرای دولت نهم ودهم چنان لطمه جبران ناپذیری بر پیکره آموزش وپرورش وارد کرد که فکر کنم تا سالهای سال بیسواد تحویل جامعه می دهند! نظام 6-3-3فاتحه آموزش وپرورش ایران را خواند ! (149388)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۴:۵۶
مگر سواد خوبه ؟ (149394)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۲۳:۱۹
با شما موافقم! در شرایطی که جامعه ما داره، سواد یاد گرفتن و درس خوندن و دانشگاه رفتن صرفا راههایی برای فرار از بیکاری و اصطلاحا دنبال نخودسیاه رفتنه!
کی به سواد اهمیت می ده؟
کی به زمان اهمیت می ده؟
اینجا ایرانه!! (149672)
معلم
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۶:۰۱
شما دوباره امتحان نهايي رو به سبك گذشته برگزار كنيد و به جلوي نمره دادن هاي آماري رو بگيرن و از مديراتون بخواين معلمو براي نمره تحت فشار نذارن تا ديگه دانش آموز بي سواد به پايه بالاتر نره. فكر كنم واسه چند سال ديگه ديپلم داران بي سواد زياد بشن (149429)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۶:۵۸
سپاه دانش اگر احیا شود بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش براحتی حل خواهد شد،وبعضی از نیروهای فعلی مازاد هم خواهند شد ،معلمین بی سواد نهضتی در شهرستانها معظل بزرگ آموزش و پرورش هستند،که مانع بزرگ توسعه در بخش آموزش کشور هستند . (149456)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۸:۴۱
من کسایی رو دیدم که آشپز و یا راننده و یا خدماتی به صورت قراردادی بودند پس از درس خواندن که نه مدرک گرفتن در دانشگاه آزاد معلم کامپیوتر دبیرستان شدند در حالی که در یه خط از نوشتارشون ده غلط هم می توانی پیدا کنی
این هشت سال برای این نسل بدتر از هر زمانی رغم خورد (149529)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۲۳:۲۰
مستخدم های مدارس رو معلم کردن! جل الخالق! (149673)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۷:۱۱
نام: بدبخت، نام خانوادگی: نسل سوخته، مدرک: کارشناسی ارشد، از دانشگاه سراسری رشته:ریاضی
شرح ماوقع:
با سوادیم و استاد دانشگاه(آزاد غیر انتفاعی) اون هم به صورت حق التدریس، هفته ای 40 ساعت کار، حقوق زیر600 هزار تومان در ماه، بدون بیمه و سنوات، سیستم به گونه ای در دانشگاه چیده شده که بایستی حتما نمره بدی در غیر اینصورت خودبخود حذف میشی، غیر از این دانشگاه ها هم هیچ جا کار نمیدن، پرداخت حقوق هر شش ماه تا یک سال بعد از شروع ترم، دارای سه سال هم سابقه کار (149465)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۲۲:۵۹
برو تو دبیرستان غیر انتفاهی درس بده (149662)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۲۳:۲۴
اگه شما یکی از امتیازایی رو که بعضیا دارن داشتی کارت به اینجاها نمی کشید و نردبان ترقی رو دو تا یکی بالا می رفتی!
بیچاره بچه درس خونای کلاس! حافظ جون راست میگفت که سخت می گیرد جهان بر مردمان سخت گیر!! (149677)
رشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۲۲:۳۲
مشکل بی سوادی با گرفتن جشن نمادین برای بی سواد بودن یک منطقه یا شهر حل نمی شود
در روستاها حتی اونایی هم که به اصطلاح مدرک میگیرن و به اصطلاح با سواد میشن بیش از 70 درصدشون با نمره های الکی قبول میشن و اون پایه علمی لازم رو ندارن
اموزش و پرورش شده یه سری اعداد و ارقام سازی
چه چیزی بلد باشی چه نباشی به زور بهت دیپلم میدن تا مدیر، رئیس،.. در سمت خود ابقا بشن (149652)