به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۱۰ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۱۸۴۱۸۷
بی‌توجهی شهرداری به اجرای مصوبه رفع گره‌های ترافیکی

وجود ۴۰ گره ترافیکی در پایتخت

گروه جامعه: رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به وجود ۴۰ گره ترافیکی در تهران گفت: معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری در برابر رفع گره‌های ترافیکی مقاومت می‌کند.
وجود ۴۰ گره ترافیکی در پایتخت
محمد علیخانی (رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران)‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اعلام پلیس راهور تهران بزرگ مبنی بر وجود ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در شهر تهران گفت: از لیست نقاط حادثه‌خیز اطلاع ندارم،‌ اما در بازدیدی که کمیسیون عمران و حمل و نقل از پلیس راهنمایی و رانندگی داشت،‌ وجود ۴۰ گره ترافیکی از سوی پلیس تهران بزرگ مطرح شد. پس از آن در مصوبه‌ای شهرداری تهران ملزم به رفع این گره‌های ترافیکی شد. رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه هزینه اندکی برای رفع این گره‌های ترافیکی نیاز است، افزود: با یک اصلاح هندسی و عقب‌نشینی کم در بسیاری از این نقاط امکان رفع گره‌ها میسر است،‌ اما معاونت حمل ونقل و ترافیک در برابر آن مقاومت می‌کند.علیخانی در ادامه اظهار داشت: مصوبه رفع گره‌های ترافیکی نیز مورد بی‌توجهی شهرداری و معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار گرفته است و تاکنون اقدامی برای آن انجام نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به مشکل اصلی که در زمینه رفع گره‌های ترافیکی شهر تهران وجود دارد به عدم تعامل بین دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: معاونت حمل و نقل وترافیک با دستگاه‌های مختلف تعامل ندارد و بسیاری از مشکلات در این حوزه به عدم اجرای مصوبات و عدم تعامل این معاونت مرتبط است.وی درباره اخباری مبنی بر کارت شناور طرح ترافیک که معاونت حمل ونقل در اختیار برخی دستگاه‌ها قرار داده است، گفت: از این موضوع بی‌اطلاع هستم، ‌اما شهردار تهران این اختیار را دارد که از محل ماده ۱۷،‌ به تشخیص خود به دستگاه‌ها کمک کند.علیخانی در ادامه تصریح کرد: این مساله که برخی مجوز طرح ترافیک خبرنگاری دریافت کرده‌اند،‌ در حالی که خبرنگار نیستند را رد نمی‌کنم،‌ اما این مسئله خیلی کم شده است. در گذشته حداقل۶۰ درصد طرح ترافیک خبرنگاران به افرد غیرخبرنگار داده می‌شد‌، اما اکنون این اتفاق نمی‌افتد. ممکن است به صورت جزئی و موردی رخ داده باشد که به مرور زمان اصلاح می‌شود.

وی در ادامه درباره عوارض طرح زوج و فرد و نظر پلیس راهنمایی و رانندگی و معاونت حمل و نقل در این باره گفت: جرایم قانون دارد و مصوبه مجلس است و می‌تواند تشخیص دهد که آن را کم یا زیاد کند. مدیریت شهری و شهرداری در این حوزه اختیاری ندارد و شورا عوارض حوزه شهری را تصویب می‌کند. رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در ادامه اظهار داشت: مصوبه‌های شورا ممکن است با اشکالاتی همراه باشد و وقتی متوجه اشکال شویم، یا در حین اجرای مصوبه و یا ‌در مصوبه بعدی آن را اصلاح می‌کنیم.وی از حضور پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در جلسات ترافیکی شورای شهر خبر داد و افزود: از پلیس راهنمایی و رانندگی درخواست کردیم، نماینده‌ای را به کمیسیون عمران و حمل ونقل معرفی کنند و در جلسات کمیسیون عمران و حمل ونقل  که مربوط به موضوعات ترافیکی است، حضور داشته باشند و این امر از یک هفته پیش اجرایی شده است.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: طرح ترافیک