کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوش شنوایی برای تذکرات جدی در خصوص عملکرد صداوسیما وجود ندارد

صدا و سیما به یک روزنامه زرد تنزل یافته است

10 مرداد 1398 ساعت 14:15

گروه فرهنگی: یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت شفاف‌سازی نحوه هزینه‌کرد بودجه صداوسیما گفت که این سازمان خود را در سطح یک روزنامه زرد تنزل داده و مردم سالهاست آن را تحمل می‌کنند.


پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حواشی مطروحه در خصوص نحوه تخصیص بودجه صداوسیما گفت: همه وزارتخانه‌ها و نهادها معمولا از نحوه تخصیص بودجه گله دارند؛ زیرا بودجه تخصیص یافته بر اساس درآمدی است که تحقق می‌یابد و هرچه تحقق یابد به ازای آن می‌توانند منابع تخصیص بدهند. اما بالاخره باید در همه نهادها مشخص شود که بودجه‌های تخصیص یافته در کجا هزینه می‌شود و چه عملکردی دارند و در واقع باید بیلان کاری در خصوص نحوه هزینه‌کرد منابع ارائه شود تا منابع و درآمدها شفاف شود.

نماینده تهران در مجلس  با بیان این‌که «صداوسیما کارکرد خود را در حد دفاع از یک گروه خاص تنزل داده است»، تاکید کرد: امام خمینی (ره) گفته بود که صداوسیما دانشگاه است اما متاسفانه صداوسیما سطح آگاهی عمومی را آنچنان تنزل داده که به دستگاهی تبدیل شده که شبیه یک روزنامه زرد است. شاید الان که سریالی علیه دولت درست شده و عامدا می‌خواسته دولت را تخریب کند صدای دولت در آمده ولی مردم و نمایندگان سال‌هاست که صداوسیما را تحمل می‌کنند. وی درباره آنچه برداشت مبالغ چشمگیری از صندوق توسعه برای صداوسیما علاوه بر میزان منابع اختصاص یافته در بودجه سالانه خواند نیز تصریح کرد: صداوسیما فقط برای تبلیغات برند عالیس مبلغ قابل توجهی دریافت کرده که باید سوال کرد این مبالغ کجا می‌رود و چرا صداوسیما نمی‌تواند مخاطب را راضی کند. ما آمار صریح، درست و قابل اعتنایی نداریم که چقدر مردم مخاطب صداوسیما یا برنامه‌های ماهواره‌ای هستند و چرا برنامه‌های صداوسیما نتوانسته مردم را راضی کند یا در صداوسیما چه اتفاقی افتاده که شاهد نارضایتی روزافزون مردم هستیم؟

وی با بیان این‌که حفظ کیان ملی اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد، تاکید کرد: در سطح جهان یک جمهوری اسلامی وجود دارد، اگر آسیبی بخواهد وارد شود همه آسیب می‌بینند. اگر صداوسیما من نماینده را تخریب کند این جمهوری اسلامی ایران است که تخریب می‌شود. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با بیان این‌که گوش شنوایی برای تذکرات جدی در خصوص عملکرد صداوسیما وجود ندارد، در عین حال بر ضرورت نظارت بیشتر بر عملکرد صداوسیما تاکید کرد.
 


کد مطلب: 184208

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/184208/صدا-سیما-یک-روزنامه-زرد-تنزل-یافته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir