به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۱۰ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۱۸۴۲۲۹
وزارت ورزش به دنبال حل مشکل بزرگ سرخابی‌ها

مالیات۲۰۰میلیاردی برای استقلال و پرسپولیس!

گروه ورزشی: معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان گفت: تیم‌های استقلال و پرسپولیس با مشکل مالیات عملکردی مواجه هستند به طوری که برای هر کدام از آنها ۱۰۰ میلیارد تومان مالیات عملکردی بریده شده که به دنبال حل آن هستیم.
مالیات۲۰۰میلیاردی برای استقلال و پرسپولیس!
محمدرضا داورزنی در مجمع عمومی و سالانه فدراسیون تیراندازی که امروز در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، با اشاره به موضوع مالیات‌های این فدراسیون تصریح کرد: موضوع مالیات مختص به فدراسیون تیراندازی نیست بلکه ۵۲ فدراسیون در این حوزه دچار مشکل هستند. مالیات عملکرد، مالیات تکلیفی و مالیات بر حقوق سه نوع مالیاتی است که ارزش افزوده به آن اشاره شده و پیش‌بینی شده که از همه مودیان دریافت شود.معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: فدراسیون‌های ورزشی در پرداخت مالیات حقوق و تکلیفی موظف هستند که مالیات را پرداخت کنند و در چهل سال گذشته این اتفاق افتاده است. بر اساس قانون، همه دستگاه‌ها و بخش‌های غیردولتی به پرداخت مالیات عملکردی موظف شده‌اند و اعلام کردن شرط معافیت از پرداخت مالیات اظهارنامه مالیاتی به طور سالیانه است تا گردش پولی و مالی و میزان درآمدهای کشور مشخص شود.

داورزنی عنوان کرد: این قانون در سال ۹۱ پیش‌بینی و تا سال ۹۶ فدراسیون‌ها را شامل نمی‌شد، از سال ۹۶ به دلیل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی فدراسیون‌ها نیز موظف به پرداخت شدند. همه فدراسیون‌ها دچار مشکل جدی شدند و درصد قابل توجهی به دلیل رقم بالای مالیاتی قابلیت پرداخت ندارند بنابراین اموالشان توقیف و حکم ممنوع الخروجی مسئولان این فدراسیون‌ها صادر شده است.معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: با اعتراض برخی از فدراسیون‌ها، وزیر اقتصاد دستور دادند که جلوی این طرح گرفته و بررسی شود. در آخرین جلسه که داشتیم بنا این شد راهکار قانونی را پیدا کنند چون پرداخت مالیات عملکردی برای فدراسیون‌ها امکان پذیر نیست و دولت هم این کار را نمی‌کنند مگر اینکه وزارت ورزش به طو کلی از منابع خود استفاده کنند.

داورزنی عنوان کرد: به دنبال این هستیم که مساله مالیات عملکردی را به صورت قانونی حل کنیم و اعتقاد نداریم که فدراسیون‌ها که بخشی از مالیات را به عنوان کمک دولت مصرف می‌کنند و فعالیت اقتصادی ندارند بتوانند مالیات عملکردی پرداخت کنند. مجلس شورای اسلامی مصوب کرده است که ۰/۲۷ درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را به بخش‌های مختلف ورزشی از جمله جوانان، دانش آموزان و جانبازان برگردانند ولی باید پرسید چرا این منابع باید دوباره در قالب مالیات از فدراسیون‌ها و دستگاه ورزش پس گرفته شود؟ معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: ما اساسا باور داریم که اگر بخش خصوصی نیز در حوزه ورزش سرمایه گذاری کند در آن بخش سرمایه‌گذاری از پرداخت مالیات معاف می‌شود پس چرا فدراسیون‌ها باید مالیات پرداخت کنند.وی بیان کرد: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دو شرکت دولتی هستند ولی آنها نیز دچار این مشکل شدند به طوری که مالیات عملکردی ۱۰۰ میلیارد تومانی برای هر کدام از تیم‌ها اعمال شده و هم‌اکنون در حال بررسی است تا در دولت حل شود.داورزنی عنوان کرد: باید مشکل مالیات عملکردی را بیرون از وزارت ورزش و جوانان و در وزارتخانه‌های دیگر پیگیری و حل کنیم.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: استقلال پرسپولیس