به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۱۸۴۴۸۹

۲۰ کشته و زخمی در تیراندازی دیگری در آمریکا

گروه بین‌الملل: بدنبال تیراندازی مرگبار در ایالت تگزاس آمریکا، تیراندازی دیگری در شهر دیتون ایالت اوهایو دست کم ۲۰ کشته و زخمی برجای گذاشت.
۲۰ کشته و زخمی در تیراندازی دیگری در آمریکا
بر اساس آخرین گزارش ها دست کم ۹ نفر در جریان این حادثه کشته و ۲۴ نفر نیز زخمی شده اند. حادثه حوالی ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه به وقت محلی روی داده و طی آن یک فرد مسلح به سلاح نیمه خودکار تیراندازی کرده است. برخی گزارش ها حاکی است که فرد مهاجم در جریان حادثه کشته شده است. به گزارش برخی رسانه ها فرد دیگری نیز تیرانداز را در این حادثه همراهی می کرده که موفق به فرار شده است.
گزارش‌ دیگری از این حادثه حاکی است که تیراندازی در بیرون ساختمان یک بار صورت گرفته و فرد مسلح که ظاهرا قصد ورود به بار را داشته در بیرون ساختمان شروع به تیراندازی کرده است. به نقل از شاهدان عینی گفته شده که مرد مسلحی که قصد ورود به این بار را داشته در بیرون ساختمان شروع به تیراندازی کرده است.

پلیس شهر دیتون با انتشار توییتی جان باختن نه نفر و نیز کشته شدن فرد مهاجم را تایید و اعلام کرده است که شانزده نفر در جریان این تیراندازی مجروح شده و به بیمارستان منتقل شده اند. مت کارپر، یک افسر پلیس در شهر دیتون به خبرنگاران گفته است که تحقیقات برای شناسایی هویت فرد مهاجم و انگیزه وی آغاز شده و نیروهای پلیس فدرال نیز برای بررسی و کنترل اوضاع در محل حاضر شده اند. محله اورگون که تیراندازی در آن روی داده به عنوان یکی از امن ترین محله های مرکز شهر دیتون توصیف شده است. هنوز اطلاعات بیشتری از جزئیات بیشتر حادثه و اطلاعات تکمیلی از جمله هویت و انگیزه مهاجمان در دست نیست.

این تیراندازی در حالی روی داده که ساعاتی پیش در شامگاه روز شنبه فرد مهاجم دیگری در ایالت تگزاس به روی مردم در یک مرکز تجاری آتش گشود و دست کم بیست نفر را به کشتن داد.  رئیس پلیس ال پاسو، شهر مرزی ایالت تگزاس که تیراندازی در آن روی داده بود ساعاتی پس از حادثه بدون نام بردن از هویت مهاجم وی را «فردی سفید پوست و بیست و یک ساله» معرفی کرد که در پی این حادثه دستگیر و بازداشت شده است. شواهد اولیه بدست آمده از فعالیت های این فرد در شبکه های اجتماعی حکایت از آن دارد که تیراندازی به نوعی با جرائم ناشی از نفرت و کینه ورزی و خشم از مهاجران کشورهای آمریکای لاتین مرتبط بوده است. برخی رسانه های محلی در آمریکا پیشتر اعلام کردند که تعدادی از مهاجران و پناهجویان کشورهای آمریکای لاتین در میان مجروحان حادثه بوده و از ترس بازداشت نشدن از بستری شدن در بیمارستان امتناع کرده اند.