به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۱۸۴۶۸۱

قیمت‌ها در بورس کاهشی شد

گروه اقتصادی: علی‌رغم رکوردشکنی‌های پی در پی شاخص کل بورس تهران در روزهای گذشته امروز قیمت برخی از سهم‌های بزرگ با اصلاح مواجه شد و این شاخص نیز متعاقب آن در تراز پایین‌تری نشست.
قیمت‌ها در بورس کاهشی شد
امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۱۸۶ واحد افت کرد و به رقم ۲۵۵ هزار و ۵۱۲ واحدی رسید.در عین حال شاخص کل هم‌وزن با ۲۷۴ واحد افزایش رقم ۶۴ هزار و ۸۱۶ واحدی را تجربه کرد.علاوه بر این شاخص آزاد شناور با ۱۳۳۷ واحد کاهش رقم ۲۸۹ هزار و ۱۰۶ واحدی را تجربه کرد. همچنین شاخص‌های بازار اول و دوم ۷۸۶ و ۲۷۴۸ واحد کاهش یافتند.صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی گلگهر هر کدام به ترتیب ۳۰۶، ۲۰۸ و ۱۷۵ واحد در کاهش شاخص‌های بازار سرمایه تاثیرگذار بودند. اما در طرف مقابل گروه مپنا، مخابرات ایران و بانک پارسیان هر کدام به ترتیب ۲۷۷، ۲۵۴ و ۷۴ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌ها داشتند.امروز نیز گروه صنایع شیمیایی در صدر ارزش معاملات قرار گرفتند؛ به طوری که با معامله ۱۷۸ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش معاملات ۱۳۱ میلیارد تومان دست یافتند.در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز حجم معاملات به رقم ۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات از ۹۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فراتر رفت.

گروه مواد دارویی و فلزات اساسی و غذایی به جز قند پس از دو گروه یاد شده در صدر ارزش‌ معاملات بورس قرار گرفتند.در بورس ایران امروز تعداد نمادهایی که با رشد قیمت مواجه شدند به ۱۷۴ و تعداد نمادهایی که با کاهش قیمت مواجه شدند به ۱۷۰ رسید. همچنین در فرابورس ایران تعداد نمادهای مثبت به ۱۲۰ و تعداد نمادهای منفی به ۸۱ رسید.بیشتر سهم‌هایی که در بورس تهران با رشد قیمت روبه‌رو بودند سهم‌هایی بودند که ارزش بازار نسبی کمتری داشتند این موضوع سبب شد که شاخص کل هم‌وزن علی‌رغم افت شاخص کل، ۲۷۴ واحد رشد را تجربه کنند.ارزش کل معاملات بورس تهران امروز توانست رقم ۱۰۰۰ میلیارد تومان را رد کند و به عدد ۱۳۴۵ میلیارد تومان دست یابد و همچنین حجم معاملات این بازار تا رقم ۳.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی افزایش یافت.در فرابورس نیز آیفکس با رشد ۱۱.۸ واحد روبرو شد و به عدد ۳۴۲۱ رسید عدد معاملات این بازار رقم ۹۶۶ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت و حجم معاملات به رقم ۱.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار بورس