کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«محمدرضا داورزنی» هستند معاون وزیر!

16 مرداد 1398 ساعت 13:02


...
گروه سیاسی: این آقا «محمدرضا داورزنی» است. معاون وزیر ورزش دولت به اصطلاح تدبیر و امید! می‌فرمایند که اقاپسرشون پورشه‌شون را فروختن آپارتمان بخرند، دخترخانمشون هم آمریکا تشریف برده‌اند تا درس بخوانند و با یك آقا پسره گل ایرونی ازداوج كرده و اونجا زندگی می‌کنند!





علی ضیا در برنامه «فرمول یک» میزبان محمدرضا داورزنی، معاون وزارت ورزش و جوانان و رییس سابق فدراسیون والیبال بود. ضیا در ابتدا از او پرسید با توجه به اینکه شما سال 63 در کشور مدیر شده اید و 35 سال است مدیریت می کنید، آیا قرار نیست بازنشسته شوید؟داورزنی در این خصوص گفت: من با شروع جنگ تحمیلی وارد جنگ و بعد سپاه شدم، البته نه به عنوان شغل بلکه وظیفه. جنگ 8 ساله طول کشید و من در این مدت در خدمت سپاه بودم، بعد از اتمام جنگ از طرف سپاه به سازمان تربیت بدنی مامور شدم؛ در این مسیر تقریبا مدیریت چند استان را داشتم، مدیرعامل باشگاه و رییس دو سه فدراسیون بودم و حالا بر اساس قانون تا سن 65 سالگی می توانم کار کنم و ادامه فعالیتم به این بستگی دارد که دستگاهی به من نیاز دارد یا خیر.

وی در پاسخ به اینکه می گویند چون شما در سپاه بوده اید در همه دولتها دوام آورده اید، اظهار کرد: من کارمند رسمی وزارت ورزش هستم سال 71 به سازمان مامور و سال 79 به کلی منتقل شدم و کارمند رسمی هستم. تا زمانی هم که نیاز باشد در خدمت وزارتخانه هستم. بحثی هم که مطرح شده ناشی از این است که فردی که 36،37 سال خدمت کرده است باید بر اساس قانون بازنشسته شود، اما بر اساس همان قانون افرادی مثل من تا 65 سالگی اگر دستگاهی به آنها نیاز داشته باشد می توانند بمانند و من تا زمانی که احساس کنم کاری از دستم برمی آید، در خدمت هستم.
 
معاون وزیر ورزش درباره وضعیت فرزندان خود توضیح داد: دختر بزرگم متولد 62 و پسرم متولد 64 است و در عملیات والفجر 4 به دنیا آمد. دختر کوچکم هم سال 68 بعد از جنگ به دنیا آمد. دختر بزرگم لیسانس و فوق لیسانس مدیریت دارد و در بازار آزاد کار می کند و دارای یک پسر 6، 7 ساله است. پسرم آقا مجتبی معماری خوانده و در بازار آزاد کار می کند مدتی کار رستوران و کافه را دنبال می کرد در کنار آن به باشگاه داری پرداخت و یک باشگاه بدنسازی را مدیریت می کند. هیچکدام از بچه هایم ارتباطی با دولت ندارند و با هیچ جای دولت سروکار ندارند.
داورزنی ادامه داد: دختر کوچکم هم لیسانس مدیریت مالی را در دانشگاه تهران گرفت و سپس تلاش کرد از دانشگاه ماساچوست پذیرش بگیرد. همان جا با یک پسر گل ایرانی ازدواج کرد و حالا در شرق آمریکا زندگی می کند. او و همسرش در مقطع فوق لیسانس وارد بازار کار شده اند، سه سالی هست که ازدواج کرده اند و زندگی می کنند. آنها پاسپورت آمریکایی ندارند اما اجازه کار دارند.
رییس سابق فدراسیون والیبال در پاسخ به ضیا که شایعه استفاده مجتبی از رانت پدر و حتی جابجا شدن رییس فدراسیون بوکس و کشتی توسط او را مطرح می کرد، گفت: مجتبی تنها ارتباطی که با ورزش کشور دارد این است که در مزایده یک باشگاه بدنسازی تکواندو شرکت کرد. این موضوع برای خیلی وقت پیش است. در دور اولی که سالن کیفیت خوبی نداشت او سرمایه گذاری کرد و حالا 2 بعدازظهر تا 10 شب سالن در اجاره او و البته منبع درآمدی برای فدراسیون است و سالی 500، 600 میلیون اجاره می دهند. من به او توصیه کردم کارش را عوض کند که این اتهامات به او نباشد. به هر حال او سرمایه گذاری کرده تا در آن ساعات بتواند با بهره برداری از سالن اجاره آن را تامین و پرداخت کند. سالن در اختیار خود فدراسیون است و سال به سال در مزایده شرکت می کنند.
وی یادآور شد: رستوران و تکواندو هم اساسا هیچ ربطی به این بچه ها ندارد. مجتبی در هیچ جای دیگر، در هیچ جای ورزش با هیچ فدراسیون و گروه و فردی ارتباط ندارد و نه در کار فدراسیون ها دخالت می کند و نه اساسا جایگاهی دارد که بخواهد دخالت کند. رستورانی هم داشت که از شرکای آن جدا شد و حالا کار باشگاهی را که گفتم انجام می دهد.
 
داورزنی درباره وارد شدن برخی انتقادها به پسرش به خاطر فخرفروشی در اینستاگرام با ماشین های لوکس اظهار کرد: خود من به او توصیه کردم که این عکسها مناسب این فضا نیست. همه ما فرزند داریم و آنها زندگی خصوصی خودشان را دارند. مجتبی داورزنی در هیچ جای ورزش نه سمت نه مسئولیت و نه مداخله ای دارد. او تلاش می کند زندگی اش را اداره کند. به  هرحال همه جوانان علاقمند هستند در اینستاگرام خاطرات دوران جوانی شان را بگذارند. آقا مجتبی هم با تاکسی تردد می کند و وسیله نقلیه هم ندارد. او ماشین خود را فروخته و با قرض گرفتن از 4، 5 تا بانک یکی30 تومن، دیگری 50 تومن و... وام گرفته و یک خانه 120 متری خریده و با اسنپ این طرف و آن طرف می رود. پدرش هم رانتی ندارد که او بخواهد استفاده کند.
معاون وزیر ورزش درباره شایعه کار تجاری با مجید ساعدی فر تصریح کرد: آخر دروغ اینقدر مضحک؟ دختر من 6 سال است رفته و فاصله هوایی محل زندگی او با ساعدی فر 7 ساعت است.
کوچکترین ارتباطی بین دخترم با این آقا وجود ندارد وموضوع آقای ساعدی فر با فدراسیون قراردادی است که ایشان با فدراسیون والیبال دارند و اساسا طبق قراردادی که دارند تمام لوازم و لباس های تامینی و مسابقه به تیم ملی رایگان اهدا می کنند. این موضوع به من هم ارتباط ندارد و اصلا نمی دانم دفتر مرکزی ایشان کجاست. ارتباط ایشان با فدراسیون والیبال و فدراسیون جهانی والیبال است و طبق قرارداد عمل می کند. در رده های سنی نوجوانان جوانان بزرگسالان لباس های تیم ملی رایگان است اما اگر کسی دیگر بخواهد بخرد باید به دفتر ایشان مراجعه کند و لباس بخرد. من هم که دو سال است دیگر فدراسیون نیستم و این مسائل از ذهن آدمهای مریض خطور می کند. دختر من هیچ ارتباطی با ایشان نداشته است و هیچ رابطه مالی و کاری با هم ندارند. محل زندگی و تحصیل دختر من شرق آمریکا است محل کار ساعدی فر غرب این کشور است. عمده حضور ساعدی فر هم ایران است و کارخانجات ایشان مشخص است. در شمال و اندیمشک هم کار می کنند. همکاری شان فقط با فدراسیون والیبال هم نیست و با باشگاه های مختلف کار می کنند.
 
در ادامه ضیا به این نکته اشاره کرد که آیا حضور فرزندان مسئولان در کشور آمریکا را می پسندید، آن هم در حالیکه ما در طی سالهای پس از انقلاب دشمنی ها و خباثت های آمریکا را دیده ایم؟ داورزنی این چنین پاسخ داد: ما با ملت های مختلف در کشورهای مختلف مشکلی نداریم. چند میلیون ایرانی در اقصی نقاط دنیا زندگی می کنند که برای تحصیل رفته اند، همانطور که خارجی ها هم در کشور ما تحصیل می کنند. اینکه ما بحث های سیاسی و مشکل با رژیم آمریکا را با مردم قاطی کنیم، درست نیست. مردم حق دارند خودشان انتخاب کنند کجا درس بخوانند زندگی کنند یا کار کنند. به شکل کلی قبول دارم افراد نباید از رانت دولت استفاده کنند و شرایط باید برای همه فراهم شود.
 
وی تصریح کرد: اما اینکه شما در آزمونی شرکت کنید، بورسیه شوید و درستان تمام شود فرق می کند. خیلی از کسانی که در کشور مسئولیت داشتند، شهید شده اند یا الان دارند کار می کنند در مقاطعی در خارج از کشور درس خوانده اند و دوباره به وطن برگشته اند. ما با مردم دنیا مشکل نداریم اگر با سردمداران امریکا و کشورهایی که علیه ما اقدام می کنند مشکل داریم درست نیست بگوییم افراد حق ندارند برای تحصیل و زندگی به جایی بروند اما اگر مسئولی دوتابعیتی شد حق مسئولیت ندارد چون باید به کشوری که پاسپورت آن را گرفته هم متعهد باشد. ولی ما نمی توانیم حقوق شهروندی کسی را چون پدرش مسئولیتی دارد بگیریم اما من اینکه کسی که مسئولیت بپذیرد تابعیت کشوردیگری را داشته باشد نمی پذیرم.
این مقام ورزشی تاکید کرد: اگر شرایط فراهم بشود در داخل کشور از توانمندی علمی و ظرفیت آدمها استفاده کرد خیلی عالی است تا جوانان عزیز و مغزهای متفکر در کشور خودمان ادامه تحصیل بدهند و از ظرفیت علمی استفاده شود اما به هر حال شرایط باید طوری باشد که همه افراد حق انتخاب داشته باشند.
داورزنی در ادامه در پاسخ به ضیا درباره پرونده اش در سازمان بازرسی گفت:‌ به هر ترتیب شما کار اجرایی می کنید و مسئولیت اجرایی دارید ناگزیر از تصمیم گیری هستید. من در چوگان و سوارکاری و والیبال بودم. به دفعات سازمان بازرسی  آمده است و مدیریت را بازرسی کرده است و بعضا به مواردی بر می خورد که خلاف قوانین است. مثلا تشخیص می دهد که یک پروژه در اعتبار پروژه دیگری هزینه شده است. در فدراسیون والیبال تا مدتی که من بودم ۵ الی ۶ بار بازرسی کرده اند. بر اساس اساسنامه مجمع و هیات رئیسه اختیاراتی دارند و بعضا می گویند اینجا را باید مناقصه می گذاشتید یا اینکه به بازیکنان پاداش و تخفیف داده می شد. یا اینکه تیم ها چرا به فدراسیون بدهکار هستند که این ها از ظن برخی افراد می شود تضییع بیت المال.
وی تصریح کرد: همه اینها از نظر من توجیهات خودش را دارد. دوستان ما در سازمان بازرسی آمدند عملکرد را بررسی کردند. چندین سوال مطرح بود که چرا از این نمایندگی یا آن آژانس خرید می کنید. مثلا توپ های میکاسا را یک نمایندگی وارد می کند یا مستندات ارائه می شود چرا در فلان اعزام دو نفر بیشتر بردید. شرایطی است تیم می خواهد اعزام شود مربی هنوز به جمع بندی نرسیده است و تشخیص می دهیم که دو نفر بیشتر بروند. یا در فلان جا چرا بیشتر یا کمتر پرداخت کرده اید. این عادی است که بروید پاسخ دهید. فدراسیونی که کار می کند باید پاسخ دهد. اما قطعا فدراسیونی که در رده نوجوانان و جوانان قهرمان جهان و در رده بزرگسالان جزو 8 تیم برتر است و فوق العاده عمل کرده است. وقتی از صد درصد وابستگی به 20 درصد وابستگی به دولت رسیده است، نشان دهنده آن است که اقدامات انجام شده در این فدراسیون چقدر درست بوده است. ما قبلا پاسخ داده ایم. اینکه مطرح شد بگیر و ببند و زندان درباره من اتفاق افتاده صحیح نیست، من خیلی محترمانه خدمت دوستان در شعبه مربوطه رفته ام و درباره پاداش های پرداخت شده، نفرات اعزام شده و... مستندات کامل وجود دارد.
 
معاون وزیر ورزش درباره حضور بانوان در بازی های ملی گفت: ما در هر جایی که شرایط حضور بانوان با رعایت همه اصول شرعی فراهم باشد، مشکلی نداریم. در خیلی از رشته ها شاهد بودید که این اتفاق افتاده مثلا مسابقات اخیر ارومیه و اردبیل. جایی که حفظ حرمت و کرامت بانوان تامین باشد، ورودی ها جدا باشد و... اما فضای عمومی فعلی ما برای لیگهای داخلی مان بپذیریم که فضای خوب و مناسب و در شان و شئون بانوان نیست. نمی خواهم قضاوت کنم که چه کسی در این زمینه مقصر است؟ همه در این فرهنگ سازی نقش داشتند و فضای ملتهب کری خوانی باشگاه ها و فضای استادیوم ها مناسب حضور بانوان نیست.
  
وی تاکید کرد:قطعا باید کار فرهنگ سازی انجام شود تا خانواده ها حضور داشته باشند. کسانی که مایل به حضور در استادیوم هستند همه خواهر، فرزند و همسر ما هستند. همه باید این اعتماد را ایجاد کنند. در مسابقات ملی مشکلی برای حضور بانوان نیست چون همه تیم ملی را تشویق می کنند و پرخاشگری و هیجانات ناشایست را نداریم که در شان محیط ورزشی و اسلامی ما نباشد بلکه هیجان مثبت است و فقط تیم ملی تشویق می شود و حرفهای هنجارشکنانه مطرح نمی شود. بنابراین برای تیم های ملی و مسابقات ملی این فضا به مراتب آماده تر است اما برای مسابقات باشگاهی خود ما هم توصیه نمی کنیم این اتفاق بیفتد. خیلی باید در تربیت نسل جوان فرهنگسازی کنیم و نیاز به زیرساخت داریم.
داورزنی در پاسخ به اینکه آیا حضور خود خانم ها باعث فرهنگسازی و مراعات شرایط از سوی مردان نمی شود، گفت: ما باید حداقلها را داشته باشیم تا شرایط را فراهم کنیم و یک جمعیت چند هزار نفره را اینگونه نمی توان کنترل کرد.
وی درباره دلیل جدایی اش از فدراسیون والیبال و حضور در وزارت ورزش به ضیا گفت: بعد از اینکه دکتر سلطانی فر از مجلس رای اعتماد گرفتند از من خواستند در این حوزه کمک کنم. ما رابطه 25 ساله ای را با ایشان از مقطع قبلی که ایشان قائم مقام هاشمی طبا بودند داشتیم و بنا بر احساس نزدیکی و رفاقتی که با هم داشتیم ایشان درخواست کردند من حضور داشته باشم. خود من می خواستم به عنوان مشاور کمک کنم و والیبال مسیر خود را تا 2020 برود اما ایشان اصرار داشتند که معاونشان باشم. یک سالی هم سرپرستی فدراسیون را داشتم اما بعد براساس مقررات از فدراسیون جدا شدم. البته همچنان در هیات رییسه فدراسیون جهانی و نایب رییسه آسیا هستم و ارتباطم با والیبال دنیا پابرجا است.
رییس سابق فدراسیون والیبال تاکید کرد: قهرمانان جاکارتا را که به دیدار مقام معظم رهبری بردیم، حضرت آقا به شخص بنده تذکر دادند که حواستان به تیم والیبال باشد. به ویژه که شب قبل از آن دیدار تیم ملی والیبال در بلغارستان، بازی با آمریکا را سه هیچ واگذار کرده بود. ایشان گفته بودند یکی دو سالی است که والیبال افت کرده و در حضور دکتر سلطانی فر و صالحی امیری نگرانی خود را درباره والیبال نشان دادند و من هم احساس دیگری کردم.
داورزنی ادامه داد: در چند وقت گذشته هم وقت بیشتری برای والیبال می گذارم، جلساتی با سرپرست دارم، همین امروز جلسه ای با کولاکوویچ داشتیم. درباره بازگشت به والیبال صحبت مقدماتی با دکتر سلطانی فر انجام دادم ماه آینده زمان ثبت نام فدراسیون را اعلام کردیم و فرآیند دو ماهه ای دارد تا مجمع برگزار شود. من اگر انتخاب شوم طبیعی است یک جا را انتخاب کنم. فعلا دارم فکر و جنبه های مختلف را بررسی می کنم و برایم اهمیت دارد که والیبال در المپیک 2020 در جمع 4 تیم برود. البته تیم ما این ظرفیت را دارد و اینگونه نیست که موفقیت ها به شخص گره خورده باشد.
 
وی تصریح کرد: همانطور که ما با تیم ایرانی خود قهرمان جهان شده ایم و برای تیم ملی بزرگسالان هم در المیپک پشتوانه های خوبی به تیم اضافه می شود. المپیک 2020 از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر بخواهم مجدد به والیبال برگردم تا یک ماه آینده تصمیم گیری می کنم. در والیبال قحط الرجال نیست و نیروهای بسیار خوبی داریم.
رییس سابق فدراسیون والیبال دراین باره که بعد از شما فضا ملتهب شد و دعواهایی رخ داد، اذعان کرد: شرایط والیبال به گونه ای شده که فضا و وزن مجموعه والیبال آنقدر بزرگ شدده که برند ویژه ای پیدا کرده و مورد توجه همه است، بنابراین اداره و کنترل این فضا تدبیری می خواهد. البته همه دوستان زحمت کشیدند چه ضیایی چه قبل از من اما اکنون شرایط طوری شده و توقع به نحوی است که به برزیل هم ببازیم میگویند چرا باختید. بچه ها از 15 بازی 12 برد داشتند و فوق العاده عمل کردند. اما وقتی در مرحله بعد بازی را به برزیلی که چندین قهرمانی داشته واگذار کردند انگار هیچ زحمتی نکشیده اند.
داورزنی تصریح کرد: اداره کردن این تیم و برآورده کردن انتظارات مردم که همیشه تیم در اوج باشد، شرایط می خواهد، باید تجربه قبلی وجود داشته باشد. همین الان هم در جامعه والیبال نیروهای خوبی داریم که می توانند کمک کنند فقط یک نکته را باید مدنظر قرار بدهیم که فدراسیون محل آزمون و خطا و کسب تجربه نیست. کسانی که تمایل دارند باید تجربیات خود را در جای دیگری به دست بیاورند و فرد صفر کیلومتر نمی تواند وارد شود. این گفته به معنای این نیست که من خیلی بهتر از بقیه ام و فقط باید شرایطی را فراهم کرد که از عوامل مختلف در جای خود استفاده کرد.
 در ادامه ضیا سوالات مخاطبان را مطرح کرد که یکی از آنها علت حضور بانوان دیگر کشورها در استادیوم های ایران بود که داورزنی در این خصوص گفت: این حضور مربوط به مسابقات باشگاهی داخل کشور نبوده و مسابقات به نوعی ملی بوده است که همانطور که گفتم با حفظ چارچوب ها و رعایت شئونات می شود حضور بانوان را درآن داشت.  وی همچنین در واکنش به خبر کناره گیری باشگاه پیکان در اعتراض به کمیته انضباطی پس از 50 سال، تصریح کرد: راه اعتراض به رای کمیته انضباطی کناره گیری نیست، قانون راه را پیش بینی کرده و کمیته تجدید نظر و استیناف وجود دارد اینکه ما این را بهانه کنیم و کناره گیری کنیم مسئله دیگری است.
 
معاون وزیر ورزش همچنین درباره اینکه آیا تدبیری برای شرایطی که تیم ملی در مقابل رژیم صهیونیستی قرار می گیرد و با عدم بازی آسیب می بیند، اندیشیده می شود، گفت: سیاستی در کشور ما است و تا الان در مسابقات مختلف این رژیم را به رسمیت نشناختیم و نخواهیم شناخت. آسیب بیشتر از این نیست که جنایت رژیم صهیونیستی برعلیه مردم و دانشمندان خود را دیده ایم. اصلا همین آمریکا به خاطر چه دارد این غلط ها را می کند؟ به خاطر حمایت از این رژیم غاصب. مگر ما در زمینه های مختلف هزینه نمیدهیم؟ آسیب هم می دهیم ولی باید برای آرمان هایمان هزینه کنیم.


کد مطلب: 184743

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/184743/محمدرضا-داورزنی-هستند-معاون-وزیر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir