به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۱۸۴۷۵۵

بولتون: گفته‌های ظریف ذره‌ای اهمیت ندارد!

گروه بین‌الملل: مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به پرسشی در مورد اشاره‌های محمد جواد ظریف به او گفت: گفته‌هایش ذره‌ای هم اهمیت ندارد.
بولتون: گفته‌های ظریف ذره‌ای اهمیت ندارد!
جان بولتون در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز و در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد محمد جواد ظریف فکر و ذکرش فقط به شما باشد، این پاسخ را داد. آمریکا اخیرا با قراردادن محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در فهرست تحریم‌ها تاکید کرد که وی را بخشی از مافیای وابسته به حكومت می‌داند و مقامی صالح برای گفتگو نمی شناسد. همان زمان، مایک پمپئو هم در واکنش به تحریم ظریف گفت او مانند بقیه اعضای این مافیا است! بولتون پس از تحریم ظریف همچنین گفت: «تحریم ظریف در راستای کمپین فشار حداکثری است. ایالات متحده مقامات.....ایران را که دروغ‌پراکنی می‌کنند، حامی تروریسم هستند و ایرانیان بی‌گناه را آزار می‌دهند، تحمل نخواهد کرد... من فکر می‌کنم این ایده که او یک طرف صحبت جدی با ایالات متحده است، نادرست است. ......ظریف فقط یک بلندگو است.» تنش میان ایران و آمریکا در پی تهدیدات علیه نفتکش‌های خارجی در خلیج فارس و سرنگون کردن پهپاد آمریکایی توسط ایران بالا گرفته است. 

جان بولتون همچنین در جریان اجلاس لیما در کشور پرو در مورد آینده ونزوئلا گفت: با تحریم‌های اخیر آمریکا، ونزوئلا در کنار ایران، کره شمالی و سوریه بخشی از این باشگاه اختصاصی اعضای یاغی است! بولتون، گفت: شاید از خود بپرسید چه کسی از چنین دیکتاتوری که مردم خود را به این وضع انداخته حمایت می‌کند؟ پاسخ آن کوبا، روسیه، چین و ایران است! مادورو می‌خواهد همین طور منتظر بماند تا فشارها بگذرد ولی جامعه بین‌المللی نظاره‌گر نمی‌ماند. حالا زمان عمل فرا رسیده است. سیاست ما فشار را روی حلقه مرکزی مادورو گذاشته که از رنج مردم، سود می‌برند. بولتون گفت: تمامی دارایی‌های رژیم مادورو ضبط شده و تحریم‌های اخیر آمریکا اجازه می‌دهد هر شخصی که به رژیم نامشروع نیکلاس مادورو خدمات بدهد، مورد مجازات قرار گیرد. ما به طرف‌هایی که می‌خواهند با رژیم مادورو همکاری کنند هشدار می‌دهیم مراقب باشند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر و در فرمانی حکم توقیف تمامی دارائی‌های رژیم مادورو در حوزه حقوقی ایالات متحده را صادر کرد. 

 
برچسب ها: جان بولتون