به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۱۸۴۷۶۷

آمار فروش فیلم‌های سینمایی در نیمه تابستان

گروه فرهنگ و هنر: آمار فروش فیلم‌های سینمایی روی پرده سینما در نیمه تابستان نشان‌دهنده فروش حدود ۱۲ و نیم میلیارد تومان از ابتدای مردادماه است. همچنین از امروز دو فیلم سینمایی به جدول اکران فیلم‌های روی پرده اضافه شده است.
آمار فروش فیلم‌های سینمایی در نیمه تابستان
 بر اساس آمار و اطلاعاتی که تا امروز (۱۶ مردادماه) در سامانه فروش سینمای ایران قرار گرفته، فیلم سینمایی «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده که از ۹ مردادماه در سینماها به نمایش درآمده است، تا امروز بیش از ۳۴۰ میلیون تومان فروش داشته که از این مقدار ۲۸۱ میلیون تومان حاصل فروش در تهران بوده است. این فیلم سینمایی اکنون ۶۶  سینما در اختیار دارد.فیلم «تپلی و من» ساخته حسین قناعت که برای گروه سنی کودک و نوجوان ساخته شده و خانواده‌ها مخاطب آن هستند، پس از دو هفته نمایش نزدیک به نیم میلیارد تومان فروش داشته و ۴۷ هزار نفر آن را در ۱۱۷ سینما تماشا کرده‌اند.فیلم سینمایی «سرکوب» به کارگردانی رضا گوران نیز پس از دو هفته نمایش و در اختیار داشتن ۶۳ سینما، در مجموع ۴۵۶ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم با محدودیت سنی ۱۲+ سال روی پرده سینماها رفته است.فیلم «قصر شیرین» ساخته سیدرضا میرکریمی که از دوم مردادماه روی پرده رفت، پس از گذشت دو هفته نمایشیک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشته که از این مقدار ۸۰۰ میلیون تومان حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است. این فیلم با جذب بیش از صدهزار مخاطب در ۱۱۲ سینما نمایش دارد.

فیلم سینمایی «نیوکاسل» به کارگردانی محسن قصابیان که از ۲۶ تیرماه نمایشش روی پرده سینماها آغاز شده، تا امروز با در اختیار داشتن ۱۲۴ سینما، یک میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان فروش داشته و از این مقدار به تفکیک ۶۵۷ میلیون تومان حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است.فیلم «ایکس لارج» ساخته محسن توکلی که در ژانر کمدی ساخته شده و از پنجم تیرماه روی پرده رفته است، چهار میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان در مجموع و به تفکیک در تهران بیش از دو میلیارد تومان فروش داشته است. این فیلم سینمایی در ۱۷۹ سینما در تهران و شهرستان‌ها نمایش داشته است.فیلم سینمایی «زهرمار» به کارگردانی جواد رضویان که از اواخر خردادماه اکرانش را آغاز کرده است، تا امروز نزدیک به پنج میلیارد تومان فروش داشته است. این فیلم سینمایی با در اختیار داشتن ۱۷۸ سینما، به تفکیک در تهران دو و نیم میلیارد تومان فروش داشته است.

فیلم «سرخ‌پوست» ساخته نیما جاویدی که از نیمه خردادماه روی پرده سینماها رفته است، تا امروز ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش داشته و بیش از هشت میلیون تومان آن حاصل فروش در تهران بوده است. این فیلم سینمایی با در اختیار داشتن ۱۸۵ سالن سینمایی بیش از یک میلیون مخاطب داشته است.فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار پس از حدود دو ماه نمایش و جذب حدود یک و نیم میلیون مخاطب به سینما، ۱۶ میلیارد و ۴۵۸ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم که با محدودیت سنی ۱۲+ سال روی پرده رفته است ۱۷۸  سالن سینمایی در اختیار داشته است. دو فیلم سینمایی «جانان» به کارگردانی کامران قدکچیان و فیلم «ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی از امروز روی پرده سینماها رفته‌اند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: فروش فیلم