به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۱۷ ساعت ۰۲:۰۴
کد مطلب : ۱۸۴۷۸۷

ابوبکر البغدادی جانشین خود را تعیین کرد

گروه بین‌الملل: سایت اعماق متعلق به گروه خلافت اسلامی (داعش) اعلام کرد که «ابوبکر البغدادی» رهبر این گروه تروریستی جانشین خود را تعیین کرده است.
ابوبکر البغدادی جانشین خود را تعیین کرد
به گزارش اعماق، البغدادی «عبدالله قرداش» را به عنوان جانشین خود تعیین کرده است.  پیش از این برخی رسانه ها گزارش کرده بودند که دو معاون ابوبکر البغدادی با نام های «ایاد العبیدی» و «ایاد الجمیلی» گزینه های اصلی برای جانشینی وی هستند. حدود پنج سالی بود که تصویری از ابوبکر البغدادی منتشر نشده بود و رسانه ها بارها از کشته شدن وی در سوریه و یا عراق خبر داده بودند، اما نهم اردیبهشت ماه سال جاری خلیفه خودخوانده وهابی با انتشار یک فیلم ۱۸ دقیقه ای دوباره بر سر زبان ها افتاد.
در فیلم اخیر ابوبکر البغدادی به همراه ۳ نفر که دو نفر از آنها صورت خود را پوشانده و چهره نفر سوم هم شطرنجی شده، نشان داده می شود که در یک اتاق نسبتا بزرگ قرار دارند که دیوار این اتاق با یک پارچه زخیم پوشانده شده است. پس از تشکیل گروه موسوم به «توحید و جهاد» در عراق به سرکردگی «ابومصعب الزرقاوی» در سال ۲۰۰۴ میلادی و بیعت او با «اسامه بن لادن» سرکرده سابق «القاعده»، این گروه به شاخه سازمان القاعده در عراق تبدیل گردید. این گروه همچنین با گسترش عملیات خود به یکی از قدرتمندترین گروه های تروریستی در عراق تبدیل شد، تا اینکه الزرقاوی در سال ۲۰۰۶ در اظهاراتی ضبط شده به صورت مصور از تشکیل شورایی موسوم به «شورای مجاهدین» به سرکردگی «عبدالله رشید البغدادی» خبر داد.