کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سازمان ملل:

۱۰۰هزار نفر در سوریه بازداشت یا ربوده شده‌اند

17 مرداد 1398 ساعت 17:05

گروه بین‌الملل: براساس گزارش‌های نهادهای مرتبط با سازمان ملل، در طول جنگ هشت ساله در سوریه بیش از ۱۰۰ هزار نفر بازداشت، ربوده یا مفقود شده‌اند و مسئولیت عمده این اقدام‌ها بر عهده دولت سوریه است.


به گزارش آسوشیتدپرس، رزماری دی‌کارلو، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد، با اعلام این موضوع، گفته است که این آمار مربوط به همه افراد نیست، چرا که سازمان ملل به همه بازداشت‌گاه‌ها در سوریه دسترسی نداشته است. به گفته دی‌کارلو، اطلاعات فعلی از سوی کمیسیون تحقیق در مورد سوریه که از طرف شورای حقوق بشر سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشر مامور شده بود، تهیه شده است. در این جلسه جاناتان کوهن، سرپرست هیئت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، از بازداشت بیش از ۲۱۵ هزار سوری و مرگ حدود ۱۴ هزار نفر بر اثر شکنجه در زندان‌های رژیم بشار اسد در سوریه از سال ۲۰۱۱ به این طرف خبر داد.
کوهن با بیان این که مسئله بازداشت‌شدگان و ناپدیدشدگان یکی از تراژدی‌های بزرگ جنگ سوریه است، گفت: «دشوار است یک سوری را پیدا کنید که تحت تاثیر این شیوه‌ سیستماتیک [سرکوب رژیم] قرار نگرفته باشد.» کوهن افزود: «در سال ۲۰۱۳ عملیاتی با نام «قیصر» در سوریه انجام شد که در پی آن ۵۳۰۰ عکس از زندان‌های این کشور خارج شد که این مدارک نشان می دهند که تنها تا سال ۲۰۱۳، ۶۷۰۰ نفر در زندان‌های اسد به دلیل شکنجه کشته شده‌اند، که در میان آنها بالغ بر ۱۷۷ کودک وجود دارد.»


کد مطلب: 184834

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/184834/۱۰۰هزار-نفر-سوریه-بازداشت-یا-ربوده-شده-اند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir