به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : ۱۸۴۸۹۱

آخوندی: برجام به نتیجه نرسید، چون عده‌ای فقط بخشی از آن را قبول داشتند

گروه سیاسی: وزیر سابق راه و شهرسازی اظهار داشت: تلاش برجام این بود که با یکسری اقدامات مکمل و برای توسعه تجارت، سهولت مبادلات، دسترسی به منابع سرمایه، بازارهای بین‌المللی، فناوری جدید، کسب دانش مدیریت روز و... با اقتصاد جهانی پیوند برقرار کند.
آخوندی: برجام به نتیجه نرسید، چون عده‌ای فقط بخشی از آن را قبول داشتند
عباس آخوندی افزود:برجام صرفاً یک موافقت‌نامه امنیتی نیست، بلکه یک منطق سیاستگذاری است. این منطق به ما می‌گوید اگر کشوری زیر فصل ۷ منشور سازمان ملل قرار گیرد، برای ملت جز هزینه حاصل نمی‌شود اما خروج از این فصل و تعامل مثبت با جهان می‌تواند به خلق و تولید ثروت بینجامد. وی گفت: این منطق نشان می‌دهد که حفظ کرامت، شرافت و عظمت کشور لزوماً مترادف با درگیری نیست و با تعامل فعال هم می‌توان به این اهداف رسید. اینجا نقطه‌ای است که تعارض رخ می‌دهد چون اساساً مبنای برخی فعالان صحنه سیاست، تعامل فعال و سازنده با جهان نیست و صرفاً دفع شر قدرت‌های بزرگ است.
وزیر سابق راه و شهرسازی ادامه داد: این گروه تا جایی با برجام موافق هستند که کشور زیر فصل ۷ منشور نباشد، اما با بقیه آن موافق نیستند. در نتیجه برجام در بخش اول کار خود موفق می‌شود اما در بخش دوم و بسیار مهم خود، از همان لحظه تصویب دچار مانع‌های بلند و متعدد می‌شود. در نتیجه مساله پیوستن به FATF، توسعه مراودات تجاری و... حل نمی‌شود و تعامل سازنده مشمول سوءظن شدید می‌شود.
برچسب ها: عباس آخوندی