به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۱۸۴۹۲
رضازاده: تلاش می‌کنیم مانع محرومیتشان شویم

اقرار رضازاده به دوپینگي‌بودن دو وزنه‌بردار

گروه ورزشی: سرانجام فدراسیون وزنه‌برداری ایران به مثبت بودن تست دوپینگ دو وزنه بردار ایرانی اقرار کرد.
اقرار رضازاده به دوپینگي‌بودن دو وزنه‌بردار
اعلام علنی مثبت شدن دوپینگ دو ملی‌پوش وزنه برداری ایران در کنگره 2013 IWF فدراسیون وزنه برداری ایران را مجبور کرد که پس از چند ماه، به این موضوع اقرار کند. فدراسیون وزنه ‌برداری ایران در این باره اعلام کرد: فدراسیون جهانی وزنه برداری در کنگره سال 2013 خود در وروتسلاو لهستان اعلام کرد از ابتدای سال 2013 تاکنون 69 نمونه دوپینگ مثبت شده که دو نمونه از آنها از ایران است. حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه برداری در واکنش به خبر دوپینگ دو وزنه بردار ایرانی در سال 2013 گفت: همانطور که در کنگره سالیانه فدراسیون جهانی اعلام شد نمونه دوپینگ دو وزنه بردار کشورمان مثبت اعلام شده اما این به معنای قطعی بودن دو پینگ این دو وزنه بردار نیست. ما در موعد مقرر نسبت به جواب نمونه گیری ها اعتراض کردیم و با ارائه مستندات لازم، در تلاش هستیم تا مانع محرومیت این دو وزنه بردار شویم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، رضازاده با انتقاد از کسانی که تلاش فدراسیون برای اثبات بی گناهی وزنه برداران را، مخفی کاری عنوان می کنند، افزود: به لحاظ قانونی نه فدراسیون جهانی و نه فدراسیون های ملی تا قبل از قطعی شدن محرومیت یک ورزشکار دوپینگی اجازه ندارند اسم او را اعلام کنند. این درحالی است که برخی ها در کشورمان با بی اخلاقی تمام و با وسط کشیدن نام تمامی وزنه بردارانی که در این مدت از اردوهای تیم ملی کنار گذاشته شدند، با آبروی آنها بازی کردند.

رضازاده با بیان این که اصلی ترین برنامه او طی چهار سال حضور در فدراسیون وزنه برداری، پاک کردن وزنه برداری از پدیده شوم دوپینگ بوده است، خاطرنشان کرد: برخی از کسانی که چشم دیدن موفقیت های وزنه برداری را ندارند، با وجود آن که نمونه ها در پروسه قانونی خود قرار دارد و هنوز هیچ حکم قطعی از سوی فدراسیون جهانی اعلام نشده است، از فاجعه در وزنه برداری حرف می زنند. آنها فراموش کرده اند که طی سه سال گذشته با وجود حضور تیم های مختلف ایرانی در رده های سنی مختلف در رقابت‌هایی چون المپیک، بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و همین طور جهانی حتی یک نمونه دوپینگ وزنه برداران ایرانی مثبت اعلام نشده است. این دوستان بهتر است کمی به عقب تر بروند تا ببیند چه مسائلی در وزنه برداری ایران می گذشته است.

وی افزود: در همین 10 سال گذشته 18 نمونه دوپینگ وزنه برداران ایران مثبت اعلام شده، اما همگی آنها به دوران ریاست افشارزاده و مرادی برمی گردد. براساس آنچه در سایت فدراسیون جهانی موجود است، از سال 2003 تا 2009، وادا 18 نمونه دوپینگ وزنه برداران ایرانی را مثبت اعلام کرده است، اما طی چهار سال گذشته، جز این دو نمونه اخیر که آنهم تلاش داریم به بی گناهی ورزشکارانمان ختم شود، حتی یک نمونه مثبت دوپینگ هم در وزنه برداری نداشته ایم. حال اگر اسم این را فاجعه می گذارند، درباره گذشته چه نظری دارند؟

رئیس فدراسیون وزنه برداری در پایان گفت: تا زمانی که مسئولیت ریاست فدراسیون وزنه برداری بر عهده من باشد، براساس وظیفه ای که دارم، هم چون گذشته با تمام قدرت با پدیده شوم دوپینگ مبارزه می کنم، چون اعتقاد دارم پاک بودن وزنه برداری از دوپینگ، بیشتر از 10 مدال المپیک برای این رشته ورزشی اهمنیت دارد. در این میان اگر برخی وزنه برداران سهل انگاری کنند یا نسبت به داروهای ممنوعه بی توجه باشند، قطعا دودش به چشم خودشان می‌رود، چراکه وزنه‌برداری با همین رویه، با قدرت به راه خود ادامه می دهد تا همچنان در عرصه رقابت های بین المللی افتخارآفرین باشد.
مرجع : ایسنا

لر ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۷:۴۱
هرجا سخن از دوپینگ است نام رضازاده می درخشد !
من فقط یه سوال مونده تو ذهنم:
رضازاده این بار مدال افتخارآفرین دوپینگش رو به کی تقدیم میکنه ؟ :) (150685)
ایوانف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۰۲:۳۴
به همون کسی که تو مسابقات المپیک و جهانی هر وقت وزنه بردار ایران پاسخ تمزینات مربی کاربلد خارجی رو با زدن وزنه میده.. خودشو به زور میکنه تو چشم(ببخشید) تو لنز دوربین..... بله درست حدس زدین کوروش باقری (151092)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۸:۴۵
خود رضازاده تو اين كارها دست داره (150738)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۹:۲۲
بازم رضا زاده.!
بازم دوپینگ.!؟ (150796)
غیرت ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۲۰:۰۳
2 سوال بزرگ در ذهن مردم هنوز بی جواب مانده است(البته جواب را مردم میدانند) چطور میشود که کل تیم وزنه برداری (سالهای قبل) دوپینگشان مثبت اعلام شد بهجز حسین رضازاده؟ که بطور خنده داری در آستانه المپیک با تصادف و دیابت و ... از مسابقات انصراف داد؟ دوم: سعید علی حسینی نابغه وزنه برداری که رکورد پهلوان!!! رضا زاده رو به راحتی آب خوردن میزد ناگهان با اعلام دوپینگ تا آخر عمر محروم میشود و تاماش ایان رییس فدراسیون جهانی(دوست صمیمی رضازاده) با لجاجت خاصی روی حکم پافشاری میکند که مبادا این جوان در صورت سنگ اندازی فدراسیون ایران لیاقتهایش را زیر پرچم کشور دیگری به اثبات نرساند!!!!! میگن پل صراط خیلی باریکتر از تار مو هست. (150840)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۲۱:۴۸
دمت گرم حرف دل منو زدی. (150907)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۲۲:۱۲
میگن پل صراط خیلی باریکتر از تار مو هست (150927)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۲۱:۲۹
جداازموضوع ورزش وزنه برداری من خجالت می کشم که رضازاده نماینده شورای شهر منه.یه سری به فیلم صندلی داغ این آقابزنیدوببینید چه کسی رفته شورای شهر.
2-این آقا دوشغله به حساب میاد.لطفا ازریاست فدارسیون عذرش خواسته بشه.
3-همیشه درمسئله دوپینگ نام رضازاده به میان میاد. (150893)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۲۲:۲۲
اين بار هم نقشه كشيده المپيكي ها رو از تيم ملي كنار گذاشته.البته اين كارها اين بار به خاطر بهداد سليمي(قرباني دوم!!)است. (150937)
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۰۷:۳۷
بعد مسئولیتش با کیه؟ این رضازاده کرسی دائم فدراسیون وزنه برداریو در اختیار داره یا کسی جرات نمیکنه بگه رو چشش ابروس؟! (151114)