به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب : ۱۸۴۹۷۳

پیروزی راحت تیم ملی والیبال ایران برابر مکزیک

گروه ورزشی: تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از مرحله اول رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در روسیه، تیم ملی مکزیک را سه بر صفر شکست داد.
پیروزی راحت تیم ملی والیبال ایران برابر مکزیک
دومین بازی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک توکیو و از گروه E این رقابت‌ها امروز (شنبه) در سالن «سیبور آره‌نا» شهر سن پترزبورگ مقابل مکزیک برگزار شد که در پایان به برتری 3 بر صفر شاگردان کولاکوویچ انجامید. آنها در این بازی که پیروزی‌شان از قبل قابل پیش‌بینی بود در سه ست به ترتیب با نتایج 25 بر 18، 25 بر 21 و 27 بر 25 به برتری رسیدند.
تیم ملی ایران با ترکیب دوم خود متشکل از فرهاد قائمی، مسعود غلامی، محمدجواد معنوی‌نژاد، علی اصغر مجرد، پوریا یلی، جواد کریمی و محمدرضا مؤذن (لیبرو) این بازی را آغاز کرد و تیم ملی مکزیک نیز با ترکیب دانیل وارگاس، گونزالو روئیز، مانوئل تلز، پدرو رانگل، جورجه باراجای، جاناتان مارتینز و خسوس رانگل (لیبرو) مقابل شاگردان ایگور کولاکوویچ صف آرایی کرد.
ست اول: ۲۵ - ۱۸ ایران
امتیاز اول این دیدار را ایران با آبشار معنوی‌نژاد کسب کرد. دو تیم به صورت پایا پای پیش می‌رفتند تا اینکه ایران با اشتباه بازیکن مکزیک ۳ - ۱ پیش افتاد.
با سرویس‌های خوب معنوی‌نژاد دریافت‌های اول مکزیک دچار مشکل شد تا ایران اختلاف را به ۴ امتیاز افزایش داده و ۶ - ۲ پیش بیافتد. فاصله چهار امتیازی دو تیم حفظ شد تا ایران ۸ - ۴ وقت استراحت فنی اول را ازآن خود کند.
در حالی که مکزیک فاصله را به سه امتیاز کاهش داد، با درخشش پوریا یلی بار دیگر فاصله به چهار امتیاز افزایش یافت تا ایران ۱۱ - ۷ پیش باشد. با دو اشتباه بازیکنان ایران فاصله در حالی به دو امتیاز کاهش یافت که همچنان بازی ۱۲ - ۱۰ به سود ایران بود.
بار دیگر روی کارهای سرعتی دفاع مکزیک جا ماند تا ایران دو امتیاز متوالی را کسب کند تا مکزیکی‌ها در امتیاز ۱۴ - ۱۰ تقاضای وقت استراحت کنند. با آبشار پوریا یلی ایران توانست ۱۶ - ۱۱ وقت استراحت فنی دوم را نیز ازآن خود کند.

پس از شروع مجدد بازی، با دفاع روی تور یلی ایران فاصله را به ۶ امتیاز افزایش داده و ۱۸ - ۱۲ پیشی گرفت. با دفاع جواد کریمی پاسور جوان تیم ملی والیبال، فاصله دو تیم به ۷ امتیاز رسید تا مکزیک در امتیاز ۲۱ - ۱۴ تقاضای وقت استراحت کنند، اما با ورود دو تیم به زمین بار دیگر با دفاع کریمی ایران امتیاز ۲۲ را نیز کسب کرد تا فاصله به ۸ امتیاز برسد.
در ادامه مکزیک دو امتیاز متوالی را کسب کرد و بازی ۲۲ - ۱۶ شد. در نهایت ایران توانست ۲۵ - ۱۸ ست نخست بازی را با برتری پشت سر بگذارد.
ست دوم: ۲۵ - ۲۱ ایران
مکزیکی‌ها ست دوم را خوب شروع کرده و دو بر صفر از ایران پیش افتادند. با دو آبشار پر قدرت معنوی‌نژاد ایران در امتیاز ۳ بازی را به تساوی کشاند. دو تیم به صورت پایا پای پیش رفتند تا اینکه مکزیک ۷ - ۶ از ایران پیش افتاد. مکزیکی ها با بیرون رفتن آبشار پوریا یلی دومین امتیاز متوالی را کسب کردند تا ۸ - ۶ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کنند.
با ورود دو تیم به زمین ایران دو امتیاز متوالی را در حالی کسب کرد نتیجه همچنان ۹ - ۸ به سود مکزیک بود. با سرویس مجرد ایران در امتیاز ۱۰ بازی را به تساوی کشید.
با درخشش غلامی در خط سرویس و حمله، ایران نهایتا ۱۴ - ۱۳ پیش افتاد تا سرمربی مکزیک تقاضای وقت استراحت کند. با عملکرد خوب مجرد در دفاع روی تور و خطای پنجه دو ضرب پاسور مکزیک، ایران ۱۶ - ۱۳ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کرد.
با ورود دو تیم به زمین ایران بود که با آبشار یلی یک امتیاز دیگر را کسب کرد تا ۱۷ - ۱۳ پیشی بگیرد. مکزیک فاصله را به سه امتیاز کاهش داد که کولاکوویچ در امتیاز ۲۱ - ۱۸ تقاضای وقت استراحت کرد، اما با ورود دو تیم به زمین مکزیک یک امتیاز دیگر را کسب کرد تا بازی ۲۱ - ۱۹ شود.
با اشتباه پشت خط زن مکزیک فاصله به ۴ امتیاز افزایش یافت تا ایران در نهایت پس از یک رالی ۱۸ ثانیه‌ای ۲۵ - ۲۱ ست دوم بازی را نیز با برتری پشت سر بگذارد.
ست سوم: ۶ - ۸ مکزیک
در این ست ایران با آبشار یلی نخستین امتیاز را کسب کرد، اما با عملکرد خوب بازیکنان مکزیک در زدن سرویس چهار امتیاز متوالی را کسب کردند تا کولاکوویچ در امتیاز ۴ - ۱ برای ایران تقاضای وقت استراحت کند. با اشتباه بازیکن مکزیک و سرویس‌های خوب معنوی‌نژاد ایران اختلاف را به یک امتیاز کاهش داد که مکزیک ۷ - ۶ پیش بود. مکزیکی‌ها ۸ - ۶ وقت استراحت فنی اول این ست را کسب کردند.
با شروع مجدد بازی ایران دو امتیاز متوالی را کسب کرده و نتیجه را در امتیاز ۸ به تساوی کشاند و پس از اشتباه بازیکن مکزیک در زدن آبشار، ۹ - ۸ پیش افتاد تا مکزیکی‌ها تقاضای وقت استراحت کنند.
مکزیکی‌ها با عملکرد خوب در سرویس بار دیگر ۱۳ - ۱۱ از ایران پیش افتادند. در ادامه ایران با آبشار معنوی‌نژاد و تک دفاع فوق‌العاده جواد کریمی بازی را در امتیاز ۱۴ به تساوی کشاند و سپس با درخشش معنوی‌نژاد در خط سرویس، ۱۶ - ۱۴ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کرد.
پس از ورود تیم‌ها به زمین ایران با آبشار قائمی و دفاع کریمی ۱۸ - ۱۴ از مکزیک پیشی گرفت. در ادامه مکزیکی‌ها توانستند دو امتیاز متوالی را کسب کرده و فاصله را کاهش دهند تا کولاکوویچ در امتیاز ۲۰ - ۱۸ تقاضای وقت استراحت کند. با شروع مجدد بازی مکزیک ۳ امتیاز متوالی کسب و ۲۱ - ۲۰ پیش افتاد.
بازی در امتیاز ۲۲ مساوی بود که مکزیک تقاضای وقت استراحت کرد. دو تیم به صورت پایاپای پیش رفتند تا اینکه ایران با ابشار معنوی‌نژاد ۲۵ - ۲۴ پیش افتاد. ایران در نهایت ۲۷ - ۲۵ ست سوم را برد تا در مجموع سه بر صفر برنده این دیدار باشد.
تیم ملی والیبال ایران در سومین و آخرین دیدارش از مسابقات انتخابی المپیک روسیه فردا(یکشنبه) از ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف میزبان می‌رود. شاگردان کولاکوویچ که دو پیروزی برابر کوبا و مکزیک دارند در صورت پیروزی در مسابقه فردا به صورت مستقیم جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ را کسب می کنند.