کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

باعث لغو همه پروازهای فرودگاه هنگ‌ کنگ

اعتراضات ضد چینی در هنگ‌‌کنگ ادامه دارد

21 مرداد 1398 ساعت 20:17

گروه بین‌الملل: فعالیت فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ در اثر اعتراضات گسترده علیه چین مختل شده است. مسئولان فرودگاه خبر از لغو همه پروازها داده‌اند. هزاران نفر از معترضان برای چهارمین روز متوالی، در فرودگاه هنگ کنگ دست به تحصن زده بودند.


هنگ کنگ همچنان شاهد ناآرامی‌های گسترده‌ا است و پلیس با حضور پر شمار به مقابله با اعتراضات ضد دولتی پرداخته است. خبرگزاری‌ها روز دوشنبه ۱۲ اوت خبر از لغو همه پروازهای فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ داده‌اند. گفته می‌شود هزاران نفر از معترضان در سالن‌های مرکزی فرودگاه تجمع کرده و دست به تحصن زده‌اند. در همین رابطه مسئولان فرودگاه اعلام کرده‌اند که تنها هواپیماهایی که به مقصد هنگ کنگ در پرواز بوده حق نشستن در این فرودگاه را دارند.  بر اساس اطلاعاتی که از سوی پلیس منتشر شده، تعداد معترضانی که در فرودگاه هنگ کنگ تجمع کرده‌اند، حدود پنج هزار نفر برآورد می‌شود. این در حالی است که خبرگزاری آلمان روز دوشنبه ۱۲ اوت با انتشار گزارشی از هنگ کنگ خبر از گسترش ناآرامی‌ها در روزهای اخیر داده بود. ناآرامی‌های هنگ کنگ غروب یکشنبه ۱۱ اوت به اوج خود رسید. پلیس برای مقابله با تجمع معترضان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرده است. ویدیوهای منتشر شده حکایت از پرتاب گاز اشک‌آور به داخل ایستگاه‌های زیرزمینی مترو داده است. گفته می‌شود پلیس هنگ کنگ از این طریق تلاش کرده تا معترضان را متفرق کند. بیلی لی، یکی از اعضای ارشد گروه وکلای پیشرو هنگ کنگ به خبرنگار خبرگزاری آلمان گفته است که ویدیوهای منتشر شده حکایت از رویکرد خشن و نامتناسب پلیس با معترضان دارد.

افزایش خشونت
شاهدان ناآرامی‌های روز یکشنبه از مجروح‌شدن چشم یکی از معترضان در اثر شلیک گلوله پلاستیکی خبر داده‌اند. این در حالی است که پلیس معترضان را مسئول تشدید خشونت معرفی کرده و مدعی شده است که معترضان در تظاهرات اخیر خود به سوی نیروهای انتظامی سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب کرده‌اند. مسئولان بیمارستان هنگ کنگ خبر از زخمی شدن ۴۰ نفر در جریان درگیری‌های آخر هفته داده‌اند. افزون بر آن، پلیس اقدام به دستگیری شماری از معترضان کرده است. پلیس هنگ کنگ به خبرنگار خبرگزاری آلمان گفته است که هنوز تعداد دقیق بازداشت‌شدگان در روز یکشنبه روشن نیست. این در حالی است که گزارش‌ها حکایت از دستگیری ۱۶ نفر در روز شنبه ۱۰ اوت دارند. تحصن در فرودگاه هنگ کنگ وارد چهارمین روز متوالی خود شده است. معترضان بر آنند تا با تحصن در فرودگاه صدای اعتراض خود را به گوش مردم جهان برسانند. اکنون ادامه تحصن معترضان منجر به تعطیلی فرودگاه شده است. موج جدید اعتراضات در هنگ کنگ ده هفته پیش، در روز نهم ژوئن آغاز شد. ساکنان هنگ کنگ در اعتراض به طرح استرداد افراد مظنون به ارتکاب جرم به چین به خیابان‌ها آمده بودند. دخالت پلیس برای متفرق‌کردن معترضان باعث گسترش ناآرامی‌ها در هنگ کنگ شده است.


کد مطلب: 185102

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/185102/اعتراضات-ضد-چینی-هنگ-کنگ-ادامه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir