به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۱۸۵۱۷۲

گسترش استفاده از فناوری تشخیص چهره

گروه علم و فناوری: با وجود انتقادات وارد شده به فناوری تشخیص چهره، مقامات آمریکا قصد دارند استفاده از این فناوری را در فرودگاه‌های این کشور گسترش دهند.
گسترش استفاده از فناوری تشخیص چهره
 "اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا"(CBP) به رغم واکنش‌های شدید نسبت به استفاده نیروهای فدرال از فناوری تشخیص چهره، به کار بردن این فناوری را ادامه می‌دهد.این سازمان قصد دارد استفاده از فناوری تشخیص چهره را تقویت کند تا سیستم‌های خود را برای بررسی دقیق مسافران بین‌المللی بهبود ببخشد؛ به همین دلیل علاوه بر گسترش قابلیت‌های بیومتریک خود، سعی می‌کند تا فناوری پردازش چهره مسافر را به فضای ابری انتقال دهد و به ماموران کمک کند تا افرادی که به کشور وارد می‌شوند، با ابزار قابل حرکت مورد بررسی قرار دهند. به کار بردن روش‌های بیومتریک، بخش مهمی از تلاش برای مدرن شدن بررسی چهره مسافران در فرودگاه‌ها خواهد بود.اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا در حال حاضر برای بررسی هویت مسافران بین‌المللی در بسیاری از فرودگاه‌ها و قسمت‌های بازرسی مرزی، از فناوری تشخیص چهره استفاده می‌کند. مقامات این سازمان به رغم واکنش‌های شدیدی که اخیرا نسبت به استفاده نیروهای فدرال از فناوری تشخیص چهره نشان داده شد، قصد دارند فناوری تشخیص چهره و دیگر ابزار بیومتریک شناسایی را در سال‌های آینده به صورت گسترده‌تر به کار ببرند.

مدافعان حریم خصوصی و حقوق شهروندی، سال‌ها تلاش کرده‌اند تا محدودیت‌های بیشتری در مورد استفاده دولت از فناوری تشخیص چهره اعمال کنند و باور دارند که بدون این محدودیت‌ها، بسیاری از سازمان‌ها می‌توانند از این فناوری برای پی بردن به حریم خصوصی شهروندان استفاده کنند.مقامات اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا معمولا با استناد به دلایلی مانند راحتی مسافران و تاکید بر دامنه محدود به کار بردن فناوری تشخیص چهره، از کار خود دفاع کرده‌اند اما گسترش شناسایی بیومتریک در ورودی فرودگاه‌ها و به کار بردن آن برای همه افرادی که به فرودگاه وارد و یا از آن خارج می‌شوند، به نگرانی در این مورد دامن می‌زند."جرمی اسکات"(Jeramie Scott)، مدیر "پروژه نظارت داخلی"(Domestic Surveillance Project) گفت: این فناوری فقط یک ابزار نظارتی قوی است که قوانینی به همراه ندارد. به دلیل وضع نشدن قوانین خاصی در مورد این فناوری، امکان سوءاستفاده از آن وجود خواهد داشت.

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا تصمیم دارد به جای مامورانی که در حال حاضر مدارک سفر را مورد بررسی قرار می دهند، از یک اپلیکیشن مبتنی بر فناوری بیومتریک استفاده کند. یک پلتفرم ساده که در آن از نرم‌افزار تشخیص چهره استفاده می‌شود و هویت مسافران را شناسایی می‌کند نیز در این پروژه به کار خواهد رفت.در بیانیه مقامات این سازمان آمده است: بررسی چهره مسافران با فناوری بیومتریک، به افزایش امنیت منجر می‌شود و می‌تواند یک روش قابل دسترس برای سهولت بخشیدن به سفر باشد. آینده این سازمان، مبتنی بر فناوری‌های جدید است. ماموران نیز باید قابلیت‌های متناسب و پیشرفته‌ای داشته باشند تا تهدیدات پیش رو را پیش‌بینی و بر آنها غلبه کنند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: تشخیص چهره