به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : ۱۸۵۱۹۷

هشدار پمپئو درباره پایان تحریم‌ تسلیحاتی ایران

گروه بین‌الملل: وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار یک توئیت نسبت به پیامدهای پایان دوره پنج‌ساله تحریم تسلیحاتی ایران هشدار داد. پمپئو گفت که لغو این تحریم‌ها به ممنوعیت سفر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس پایان می‌دهد.
هشدار پمپئو درباره پایان تحریم‌ تسلیحاتی ایران
همزمان با سفر جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به لندن و تلاش او برای همراه کردن بریتانیا با سیاست اعمال فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی ایران، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتر خود نسبت به پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران هشدار داد. شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه ۲۲۳۱ هرگونه فروش تسلیحاتی به ایران را به مدت پنج سال منع کرده بود. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار یک پست توییتری به پیامدهای زیان‌بار پایان این تحریم‌ها اشاره کرده و خواستار تشدید فشار بر ایران از سوی متحدان آمریکا شده است. پمپئو در این توئیت تصویر یک ساعت منتشر کرده که حکایت از کاهش لحظه به لحظه فرصت مقابله با "اقدامات بی‌ثبات کننده" ایران در منطقه دارد.
قطعنامه شورای امنیت در سال ۲۰۱۵ صادر شده و عملا روز ۱۸ اکتبر سال ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد. بنابراین تا پایان دوره تحریم تسلیحاتی ایران ۱۵ ماه و هشت روز زمان باقی است.
 
مایک پمپئو در توئیت خود تاکید کرده است که زمان در حال سپری شدن است و تا پایان تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران از سوی شورای امنیت فرصت زیادی باقی نیست. وزیر امور خارجه آمریکا در این توئیت به رفع ممنوعیت سفر قاسم سلیمانی اشاره کرده و نسبت به پیامدهای آن هشدار داده است. پمپئو، از متحدان آمریکا خواسته است تا با تشدید فشار بر ایران، مانع از "اقدامات بی‌ثبات کننده" ایران در منطقه شوند. وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده است که پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران امکان دستیابی این کشور به جنگ‌افزارها را فراهم می‌کند. به باور او، فروش تسلیحات به ایران از سوی چین و روسیه می‌تواند منجربه بی‌ثباتی بیشتر در منطقه شود. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز به فروش تسلیحات کلان آمریکا به عربستان، امارات متحده عربی و اردن اشاره کرده و گفته است که سیاست‌های آمریکا ثبات و صلح در منطقه را به مخاطره انداخته است. ظریف که برای دیدار با مقامات قطر به دوحه سفر کرده به خبرنگاران گفته است که آمریکا را منطقه را به "بشکه باروت" تبدیل کرده است.
برچسب ها: مایک‌ پمپئو