به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۴ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۱۸۵۳۲۹
رئیس قوه قضائیه:

پایان عمر مفسدان اقتصادی فرا رسیده است

گروه اقتصادی: رئیس قوه قضائیه گفت: پایان عمر مفسدان اقتصادی فرارسیده است و این اقدام قوه قضائیه همانند موجی فساد در کشور را با خود خواهد برد و این اقدام ادامه‌دار خواهد بود.
پایان عمر مفسدان اقتصادی فرا رسیده است
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار با علما و روحانیون استان کردستان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: برای حضور در بین روحانیون که در شهر و روستا در سنگر مسجد از شریعت و حقوق مردم و حق‌الله دفاع می‌کنند و هدایتگر مردم هستند، افتخار می‌کنم. رئیس قوه قضائیه اذعان داشت: فلسفه روحانیت و ماموستاها این است که نسبت به علم‌افزایی اقدام جدی کنند و هیچ وقت خود را بی‌نیاز از علم ندانند.

به گفته وی، نورانیت در گرو کلمات اهل بیت عصمت و طهارت است و زبان ما نورانی می‌شود و تاثیرگذاری در جامعه به برکت آیات قرآن و اهل بیت افزون می‌شود. رئیس دستگاه قضا ادامه داد: اگر کسانی که در جایگاه علم و دانش هستند خود را تقویت کنند نمی‌گذارند دین به تحجرات و تفکرات تکفیری آلوده شود. وی گفت: امروز دین مورد هجمه دشمن است در سایت‌ها و فضای مجازی می‌خواهند مردم را نسبت به دین دچار تردید کنند برای اینکه مردانی اهل ایستادگی حضور و ظهور پیدا نکنند لذا روحانیت باید تلاش کنند معنویت در جامعه افزایش پیدا کنند.

به گفته حجت‌الاسلام رئیسی، پایین‌بودن جرم و جنایت در کردستان، جدای از اقدامات دستگاه انتظامی، قضایی و سپاه، به افزایش معنویت در این استان برمی‌گردد. رئیس دستگاه قضا گفت: اینکه گروه‌های تکفیری بیایند ذهن جامعه را دچار تردید کنند اگر آشنایی مردم با دین قوی باشد، امواج آن پرخروش خواهد شد و سوارشدن بر این سفینه رهایی‌بخش و نجات‌بخش خواهد بود. وی با بیان اینکه ما باید دین و ارزش‌های اسلام، روش زندگی اهل بیت عصمت و طهارت را برای مردم بیان کنیم چرا که اهل بیت محور وحدت و نجات هستند که باید در تبلیع دین مورد توجه قرار گیرد، افزود: نظام ما مبتنی بر چهار اصل اساسی، نماز، جهاد، زکات و امر به معروف و نهی از منکر است و منتها در این جامعه فساد قابل‌قبول نیست و هاضمه این نطام فساد نمی‌پذیرد.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: انقلاب اسلامی مطلقا فساد را نمی‌پذیرد و اجازه نمی‌دهد فساد در هیچ جایی لانه کند چرا که بنای نظام مبتنی بر نپذیرفتن فساد است. وی ادامه داد: صلاح و ضدفساد بودن در ذات انقلاب اسلامی است و ما در هر کجای نظام اقتصادی، اداری و فرهنگی و سیاسی کشور اجازه وجود فساد نمی‌دهیم چون فلسفه دستگاه قصا پاسداری از انقلاب است. رئیسی با بیان اینکه پایان عمر مفسدان اقتصادی فرارسیده است و این فقط بواسطه صحبت کردن من طلبه نیست بلکه ذات نظام فساد را قبول نخواهد کرد، افزود: برخورد با فساد مقطعی نخواهد بود بلکه بسان موجی فساد را با خود خواهد برد و ادامه‌دار و مستمر خواهد بود.