به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۱۸۵۳۶۸

آینه توالت و کلمه‌ای که هواپیما را به هم ریخت!

آینه توالت و کلمه‌ای که هواپیما را به هم ریخت!
گروه بین‌الملل: یک تهدید جدی یا شوخی لوس؟ هر چه بود ۲۲۶ مسافر یک پرواز از آمریکا، ساعت‌ها در فرودگاه فرانکفورت معطل شدند و تحت بازرسی پلیس قرار گرفتند. فردی که بالاخره هم معلوم نشد کیست، روی آینه توالت کلمه "بمب" را نوشته بود.

به گزارش دویچه‌وله آلمان، یک کلمه تهدید آمیز روی آینه آبریزگاه هواپیما، ساعات اضطراب آلودی را در فرودگاه فرانکفورت آلمان رقم زد. یکی از مسافران تصادفا در توالت، توجه‌اش به کلمه "بمب" روی آینه جلب شد و مهمانداران را در جریان گذاشت، خلبان هم به سرعت برج مراقبت فرودگاه فرانکفورت را مطلع کرد. هواپیمای خطوط آمریکایی "کندر" از پورتلند، ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه چهارشنبه ۱۴ اوت، در یک باند متروکه بر زمین نشست؛ جایی که ده‌ها مامور پلیس با تجهیزات کنترل و نجات در انتظار بودند. وبسایت "فرانکفورتر روندشاو" می‌نویسد کلیه ۲۲۶ مسافر هواپیما به ترمینال شماره دو منتقل شدند و وسایل و هویت یکایک آنها  بررسی و تفحص شد. ماموران امنیتی داخل هواپیما را نیز به دقت گشتند اما بمبی نیافتند. در نهایت هم معلوم نشد نوشتن کلمه "بمب" روی آینه مستراح کار کی بود.

این تجسس چند ساعته با مشارکت پلیس محلی و پلیس فدرال انجام گرفت. وبسایت "بیلد" از قول یکی از مسافران نوشته که هیچ کس در طول بازرسی‌ها اجازه جم خوردن و حق رفتن به توالت را نداشت تا آنجا که بعضی خودشان را خراب کردند. اوایل هفته هم فرودگاه فرانکفورت به صدر خبرها رفت، زیرا موتور یک بوئینگ ۷۴۷ اندکی پس از پرواز دچار آتش‌سوزی شد و هواپیما پیش از بازگشت به باند، ۶۵هزار لیتر سوخت را بر فراز ایالت هسن تخلیه کرد. روز دوشنبه نیز در محوطه همین فرودگاه، راننده یک خودروی شاسی بلند، به جای کلاچ، سهوا پا روی گاز گذاشت. این حواس‌پرتی باعث خسارت دیدن شش خودرو و جراحت یک نفر شد.
برچسب ها: فرودگاه