به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۱۸۵۳۷۹

پرسپولیس مدل کالدرون آماده شروع فصل نوزدهم

گروه ورزشی: با جذب مهاجم برزیلی که قرار است روز یکشنبه به تهران بیاید، لیست پرسپولیس برای حضور در فصل نوزدهم تکمیل شده است.
پرسپولیس مدل کالدرون آماده شروع فصل نوزدهم
به گزارش "ورزش سه"، آخرین شکار نقل و انتقالاتی پرسپولیس مربوط به جذب جونیور براندائو است تا فهرست این تیم برای لیگ جدید کامل شود. سرخپوشان که در لیگ نوزدهم کمترین خروجی را در لیست اصلی خود داشتند، اکنون می‌توانند هماهنگ‌ترین تیم لیگ نوزدهم لقب گیرند. با این حال شاید مهمترین دغدغه برای آنها شروع دیرهنگام لیگ و اختلال در برنامه بدنسازی و البته حضور گابریل کالدرون باشد. سرمربی آرژانتینی که با تفکراتی کاملا متفاوت نسبت به برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت این تیم حاضر شده و چه در فلسفی فنی و چه دیسیپلین شرایط متفاوتی را در تیم شکل داده است.
با این حال با توجه به اینکه آنها در فهرست خروجی خود (سروش رفیعی، شایان مصلح، ماریو بودیمیر، ابوالفضل درویش وند، مهدی شریفی، سعید کریمی، حمید طاهرخانی) بازیکنانی را از لیست خارج کرده‌اند که کمترین دقایق حضور را در ترکیب اصلی داشته‌اند، از این حیث شاید با شرایط بهتری لیگ را استارت بزنند. نفرات جذب شده نیز اغلب سابقه حضور در پرسپولیس و آشنایی با فضای این تیم را دارا هستند ( فرشاد احمدزاده، وحید امیری، محمدحسین کنعانی زادگان) و این مساله نیز می‌تواند پوئن مثبت دیگری برای کالدرون محسوب شود. در کنار این نفرات نیز آنها بازیکنان جوان و شاید آینده داری همچون امیر روستایی، مهدی عبدی را به لیست خود اضافه کردند و همچنین باید به جونیور براندائو اشاره کرد که شاید بتواند ضعف بزرگ فصل گذشته این تیم را در خط هجومی برطرف کند.

پایان ماجرا جدایی ستاره‌ها
در لیست کنونی پرسپولیس نفراتی همچون محمد انصاری، محمد نادری، امید عالیشاه، علیرضا بیرانوند و علی علیپور سودای جدایی و حضور در فوتبال خارج از ایران را داشتند که در نهایت به کار خود در این تیم ادامه خواهند داد. باشگاه در نهایت با انصاری، نادری و عالیشاه برای ادامه همکاری به توافق دست یافت و البته بعید است در شرایط فعلی که کمتر از یک هفته به شروع مسابقات باقی مانده نیز علیپور و علیرضا بیرانوند نیز موفق به دریافت رضایت و جدایی از این تیم شوند تا آنها با بهترین شرایط به دنبال شروع دوباره در فصل جدید باشند.
از قرارداد علیرضا بیرانوند با پرسپولیس دو فصل دیگر باقی مانده و علیپور نیز در پایان فصل نوزدهم به  پایان قراردادش با این تیم خواهد رسید. مهاجم سرخپوشان که موفق به کسب عنوان آقای گلی در لیگ هفدهم شده بود و در لیگ هجدهم نیز برترین گلزن این تیم محسوب می‌شد نسبت به دریافتی خود نسبت به دیگر ستاره‌ها گلایه داشت که اکنون به نظر می‌رسد با رفع این موضوع به دنبال درخشش دوباره در ترکیب اینبار برای کالدرون باشد. نگاهی به لیست پرسپولیس نشان می‌دهد که آنها با بهترین نفرات در تمامی پست‌ها و البته ترافیک در بخش عمده آن به دنبال شروع فصل خواهند بود.
 

دروازه‌بان:
علیرضا بیرانوند، بوژیدار رادوشوویچ و دو گلر جوان اکنون زیر نظر محسن سیدی به عنوان مربی دروازه‌بانان کار خود را دنبال خواهند کرد. شماره یک پرسپولیس با محرومیت از دیدار اول در کنار گلر کروات جزو گزینه‌های اصلی دروازه بانان این فصل پرسپولیس هستند و آنها با کمترین دغدغه در این پست فصل را دنبال خواهند کرد.
  
دفاع میانی
سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده اکنون محمدحسین کنعانی زادگان را نیز در جمع خود می‌بینند و باید به این لیست نفرات رزرو را نیز در نظر گرفت. محمد نادری، محسن ربیع خواه و محمد انصاری نیز قادر خواهند بود در طول فصل و با توجه به نیاز تیم، در این پست برای پرسپولیس به میدان بروند.
 
دفاع راست
شاید بزرگترین مشکل در خط دفاعی پرسپولیس مربوط به سمت راست باشد. جایی که مهدی شیری اکنون تنها گزینه اصلی آن محسوب می‌شود. حسین ماهینی مدت‌هاست با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند و کالدرون روی سیامک نعمتی و آدام همتی نیز برای این پست البته نظر دارد.
 
دفاع چپ
در سمت چپ دفاعی و با جدایی شایان مصلح، اکنون کالدرون دو بازیکن مدعی دیگر در اختیار دارد؛ محمد نادری و محمد انصاری. دو بازیکنی که آنها را به بزرگترین پشتوانه حتی در لیگ برتر در سمت چپ دفاعی رسانده است. 
 

هافبک دفاعی
کمال کامیابی نیا در کنار احمد نوراللهی و محسن ربیع خواه در این پست حاضر خواهند بود. جایگاه بازیکنان شماره 8 و 11 پرسپولیس در فصل جاری در ترکیب اصلی قطعی به نظر می‌رسد و محسن ربیع خواه نیز دیگر بازیکن رزرو برای این پست خواهد بود. در دیدارهای تدارکاتی اما کالدرون یک بازیکن جوان رو کرد که گفته می‌شود شاید بتواند چالش بزرگی را در این تیم تجربه کند؛ محمد حسینی. باید دید این بازیکن جوان قادر خواهد بود جایی برای خودنمایی در ترکیب به دست بیاورد یا خیر، خصوصا اینکه کالدرون نشان داده نظر مثبتی روی بازیکنان جوان و در مسیر پیشرفت دارد.
 

هافبک میانی
بزرگترین چالش برای کالدرون در فصل جاری مربوط به ستاره‌هایی است که در این  پست در اختیار دارد. بازیکنانی که هر کدام می‌توانند وزنه تاثیرگذاری برای پرسپولیس محسوب شوند و با توجه به ترافیک شکل گرفته و تاکتیک مدنظر سرمربی آرژانتینی باید دید کدامیک به ترکیب اصلی دست خواهند یافت. سیامک نعمتی، مهدی ترابی، بشار رسن، امید عالیشاه، وحید امیری، سعید حسین پور، آدام همتی، 
 

 
خط حمله و مدعیان جدید
در خط حمله پرسپولیس علی علیپور ششمین فصل حضورش را در پرسپولیس تجربه می‌کند و اکنون در کنار خود محمد امین اسدی، امیر روستایی و مهدی عبدی جوان را می‌بیند و جونیور براندائو نیز تازه‌ترین مدعی این پست محسوب می‌شود. بعد از جدایی ماریو بودیمیر و سعید کریمی اکنون آنها یک مهاجم برزیلی و یک ستاره جوان را به خدمت گرفته‌اند و باید دید بزرگترین دغدغه در فصل گذشته آنها در خط حمله اکنون برطرف خواهد شد یا خیر. باشگاه پرسپولیس و ایرج عرب در آخرین خبر خود مدعی شده‌اند این تیم فصل نوزدهم را با همین بازیکنان استارت خواهد زد و پایان نقل و انتقالات باشگاه را به صورت رسمی اعلام کرده‌اند و باید دید آنها قادر خواهند بود بار دیگر از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند یا خیر.
برچسب ها: پرسپولیس تهران