به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۱۸۵۴۴۸

چه نهادی کامیل احمدی را بازداشت کرده است؟

چه نهادی کامیل احمدی را بازداشت کرده است؟
گروه جامعه: ایرنا نوشت: یکشنبه هفته گذشته کامیل احمدی، مردم‌شناس و پژوهشگر علوم اجتماعی در تهران بازداشت شد. اتهام او اعلام نشده و مشخص نیست چه نهادی او را بازداشت کرده است.
شفق رحمانی، همسر کامیل احمدی روز سه‌شنبه، ۲۲ مرداد در صفحه اینستاگرام خود خبر بازداشت این پژوهشگر را منتشر کرد و نوشت: همسرم، روز یکشنبه ۲۰ مردادماه بازداشت شده و شعبه یک دادسرای امنیت اوین قرار بازداشت یک ماهه او را صادر کرده است. بر اساس پست اینستاگرامی همسر او، در حال حاضر هیچ اطلاعی از دلیل بازداشت یا اتهام وارده به کامیل احمدی در دست نیست.
در این میان، طیبه سیاوشی، نماینده تهران در ارتباط با بازداشت کامیل احمدی به ایرناپلاس می‌گوید: اطلاعاتم از این موضوع در حد اطلاعاتی است که از رسانه‌ها کسب کرده‌ام و خبر جدیدی ندارم. هر کسی به ما مراجعه کند و درخواست بدهد، حالا از خانواده تا دوستان وی، ما پیگیر وضعیتش خواهیم بود. ما از آنجایی که با دستگاه‌های مختلفی مثل قوه قضاییه، وزارت کشور یا وزارت اطلاعات تعامل داریم، معمولاً درخواستشان را منعکس می‌کنیم، اما هنوز از طرف خانواده یا دوستان ایشان هیچ درخواستی نیامده است. ان‌شاءالله اگر وارد شدند ما هم پیگیری می‌کنیم؛ نه فقط من، بلکه همه نماینده‌ها اگر به آنها مراجعه شود، به این مسائل وارد می‌شوند. این در حالی است که احمدی در تماس تلفنی به همسرش گفته که تقاضای وکیل کرده است، اما خانم رحمانی می‌گوید: در پروسه‌ای که او بازداشت شده وکلا نمی‌توانند هیچ‌گونه امکانی برای دسترسی و ملاقات با او داشته باشند. متأسفانه وکلا را خود آنها انتخاب می‌کنند و فکر نمی‌کنم آنها هم تأثیر مثبتی روی این روند داشته باشند.
احمدی تا امروز کتاب‌های «نگاهی دیگر به شرق و جنوب شرقی ترکیه»، «قتل‌های ناموسی»، «به نام سنت»؛ پژوهشی جامع در باب ختنه زنان در ایران، «طنین سکوت»؛ پژوهشی جامع در باب ازدواج کودکان، «تغییر هویت»؛ تحقیقی بر هویت کردهای ایزدی در عراق، کردستان عراق و سوریه، «خانه‌ای بر روی آب»؛ پژوهشی جامع در باب ازدواج موقت. صیغه محرمیت در ایران، «خانه‌‎ای با در باز»؛ پژوهشی جامع در باب ازدواج سفید و پژوهش‌هایی درباره ختنه زنان (FGM/C)، ازدواج زودهنگام کودکان/ کودک همسری(ECM) انجام داده که به فارسی و انگلیسی و گاهی به ترکی و عربی به چاپ رسیده است. آخرین اثر او یغمای کودکی است؛ پژوهشی در باب شناخت، پیش‌گیری و کنترل پدیده زباله‌گردی کودکان در تهران که توسط انجمن حمایت از حقوق کودکان در مهرماه چاپ شد.
برچسب ها: کامیل احمدی