به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۱۸۵۴۶۲

قیمت طلا، سکه و ارز در روز شنبه

گروه اقتصادی: درحالی که قیمت طلا در بازار جهانی در سه‌هفته گذشته نزدیک به ۱۰۰ دلار افزایش یافته است، قیمت سکه در بازار داخلی نسبت به روز مشابه هفته گذشته افزایش بسیار اندکی داشته و این درحالی است که قیمت نیم‌سکه، ربع‌سکه و سکه گرمی نسبت به روز مشابه هفته گذشته پایین‌تر است.
قیمت طلا، سکه و ارز در روز شنبه
قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) به چهار میلیون و ۱۹۵ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۱۹ هزار و ۴۵۰ تومان قیمت دارد.امروز سکه طرح قدیم با قیمتی معادل چهار میلیون و ۱۱۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۱۴۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۳۰ هزار تومان است.همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۵۱۴ دلار رسیده است.

ایست کامل دلار
از سوی دیگر در بازار ارز قیمت دلار در بانک‌ها و صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نسبت به هفته گذشته ثابت ماند.بانک‌ها امروز (۲۶ مرداد) قیمت دلار را نسبت به هفته گذشته ثابت نگه داشتند؛ به طوری که قیمت خرید دلار در بانک‌ها که در چهارشنبه گذشته ۱۱ هزار و ۳۶۲ تومان بود، امروز همان ۱۱ هزار و ۳۶۲ تومان است.همچنین شعب ارزی بانک‌ها امروز هر یورو را ۱۲ هزار و ۶۰۳ تومان می‌خرند که در مقایسه با قیمت ۱۲ هزار و ۶۹۲ تومانی هفته گذشته، نرخ این ارز کاهش یافته است.هر پوند انگلیس نیز امروز در شعب ارزی بانک‌ها به قیمت ۱۳ هزار و ۸۱۶ تومان خریداری می‌شود.

ارز مسافرتی ۱۳۶۰۰ تومان
قیمت ارز مسافرتی در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به طوری که قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها ۱۳ هزار و ۲۳۶ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان می‌رسد.

نرخ ارز در صرافی‌های بانک
اما صرافی‌های مجاز بانک مرکزی قیمت دلار را نسبت به هفته گذشته ثابت نگه داشتند؛ به طوری که قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان است.این صرافی‌ها امروز هر یورو را به قیمت ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان می‌خرند و ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان می‌فروشند که نسبت به روز چهارشنبه تغییری نداشته است.
مرجع : ایسنا