به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۱۸۵۵۱۴

۹۰ درصد آزادی برای استقلالی‌ها در دربی

گروه ورزشی: فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از پنجشنبه آینده آغاز می‌شود و قرار است این دیدارها رسما با دیدار پرسپولیس و پارس‌جنوبی جم در ورزشگاه آزادی افتتاح شود.
۹۰ درصد آزادی برای استقلالی‌ها در دربی
بر همین اساس فصل نوزدهم در حالی آغاز خواهد شد که همچنان چند ابهام بزرگ در پرونده این رقابت‌ها از مدت‌ها قبل باقی‌مانده بود، هرچند طی چند روز اخیر و با تصمیماتی که گرفته شده، قرار است در رفع این ایرادات و ابهام‌ها گام برداشته شود.

تکلیف میزبانی دربی 90 مشخص شد
آیین‌نامه جدید مسابقات باشگاهی فوتبال کشور بعد از تدوین به تصویب هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال و هیات‌رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران رسید و در فصل آینده مسابقات بر مبنای این آیین‌نامه برگزار خواهد شد. در آیین‌نامه جدید ابهاماتی که در آیین‌نامه قبلی وجود داشت برطرف شده است، ازجمله موضوع مهم میزبانی تیم‌ها و درصد هواداران دو تیم. در ماده 41 آیین‌نامه جدید برگزاری مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول صراحتا به نحوه تقسیم ظرفیت ورزشگاه بین تماشاگران تیم‌های میهمان و میزبان اشاره شده است.براساس این ماده تماشاگران میهمان حداقل باید 10 درصد از ظرفیت ورزشگاه را در جایگاهی امن و ترجیحا پشت نیمکت تیم میهمان در اختیار داشته باشند. همچنین درصورتی که تماشاگران تیم میزبان نتوانند ظرفیت ورزشگاه را تکمیل کنند، با تشخیص مسئول برگزاری مسابقه و سازمان لیگ این جایگاه‌ها به تماشاگران تیم میهمان اختصاص داده خواهد شد.در این مورد شائبه‌هایی درخصوص دیدار دربی وجود داشت. خبرنگار «فرهیختگان» در تماسی با مسئولان سازمان لیگ پیگیر ماجرا و مشخص شد این موضوع برای دربی 90 نیز لحاظ شده و قرار است برای این مسابقه 90درصد گنجایش ورزشگاه به استقلالی‌ها تعلق گیرد و برای بازی برگشت نیز هواداران پرسپولیس فضای غالب ورزشگاه را در اختیار بگیرند.

زمان دربی، معضل جدید سازمان
سوت استارت لیگ برتر از پنجشنبه به صدا درمی‌آید تا تنور فوتبال باشگاهی کشورمان گرم شود و دوباره هیجان به روی سکوها باز گردد. در این میان نکته قابل ‌توجه، زمان برگزاری دیدار رفت استقلال و پرسپولیس است؛ مسابقه‌ای که تاریخ آن معمولا در فصول مختلف کلی حرف و حدیث درست می‌کند.برنامه دو هفته ابتدایی مسابقات مشخص شده و برخلاف همیشه که برنامه کامل لیگ برتر یکجا مشخص و اعلام می‌شد، این بار و برای فصل جدید هنوز برنامه هفته‌های آینده مشخص نیست. طبق برنامه اعلامی هفته دوم رقابت‌ها در دو تاریخ 7 و 8 شهریور برگزار می‌شود و پس از آن تیم ملی کشورمان برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2022 قطر خود را آماده کرده و به همین منظور راهی هنگ‌کنگ خواهد شد. با بازگشت تیم ملی دوباره تنور لیگ داغ شده و احتمالا هفته سوم مسابقات دوباره از 21 شهریور آغاز شده و به همین ترتیب هفته چهارم برای هفته بعدتر یعنی 28 و 29 شهریورماه برنامه‌ریزی خواهد شد.به نظر می‌رسد در صورتی که برنامه مسئولان برنامه‌ریز در سازمان لیگ به همین شکل باشد، دربی 90 به احتمال زیاد 29 شهریور ماه برگزار خواهد شد مگر اینکه تردد سفرهای آخر تابستان و شلوغی سر پلیس، مسئولان را مجاب به برگزاری این دیدار در روزهای پاییزی مهرماه کند.
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: لیگ برتر فوتبال