به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۱۸۵۵۱۵

نگاهی به شروع ناامید کننده بارسا در لالیگا

گروه ورزشی: نمایش ناامیدکننده بارسلونا در نخستین دیدار فصل جدید لالیگا نشان داد که ارنستو والورده کار سختی در این فصل دارد و این تیم از روزهای خوبش فاصله زیادی دارد.
نگاهی به شروع ناامید کننده بارسا در لالیگا
 بارسا در زمین بیلبائو هنوز در حال و هوای بازی‌های پیش‌فصل قرار داشت و میزبان در ورزشگاه سن‌مامس با تک‌گل فوق‌العاده آدوریز خیلی زود نخستین شکست مدافع عنوان قهرمانی را رقم زد.ستاره‌های آبی‌اناری‌ها هنوز به آمادگی مطلوب نرسیده‌اند و خریدهای جدید هنوز دقیقا نمی‌دانند که پیراهن چه تیم بزرگی را به تن کرده‌اند. مدیران باشگاه و سرمربی تیم خیلی زود و در برهه کنونی که زمان از دست نرفته، باید فکری برای اوضاع نه‌چندان مساعد تیم داشته باشند. البته تا پایان فصل فرصت زیادی باقی‌مانده و این باخت نمی‌تواند بحرانی بزرگ برای بارسا باشد و همان‌طور که پیکه در پایان بازی گفته بود، شکست در این بازی بهتر از ناکامی در پایان فصل است.

فقر مهاجم
پس از مصدومیت لوئیس سوارز در اواسط نیمه نخست باز هم مشکل بزرگ بارسا در فصول اخیر به چشم آمد. حتی با وجود خرید آنتوان گریزمان، این تیم نتوانسته جانشین مطمئنی برای سوارز داشته باشد. آنها فصل پیش به سراغ کوین پرینس‌بواتنگ رفتند و این مشکل هنوز هم پا برجاست. حتی رفتن گریزمان به نوک خط حمله نیز نتوانست کمکی به والورده کند و این ستاره فرانسوی شب آرامی را در غیاب مسی مصدوم پشت سر گذاشت.گریزمان هنوز برای جا افتادن در ترکیب بارسا به زمان نیاز دارد. او به‌شدت در بازی گم بود و مانند جزیره‌ای جدا افتاده از سایر هم‌تیمی‌هایش نمایشی ضعیف داشت. کمتر در کارهای گروهی بازیکنان مشارکت داشت و به همین دلیل هم نتوانست فرصت گلزنی خوبی برای خودش ایجاد کند. قطعا در ادامه و با تمرینات بیشتر این مشکلات کمتر خواهد شد اما والورده در همین بازی نخست به درخشش ستاره جدید تیمش نیاز داشت که درنهایت به آن نرسید.غیبت لئو مسی یکی دیگر از دردسرهای والورده است. هیچ‌کس مثل او نمی‌توانست در دیدار شنبه‌شب به کمک بارسا بیاید. مسی بارها نشان داده در چنین مسابقاتی که بازی گره خورده است می‌تواند مشکل‌گشا باشد اما در سن‌مامس یک ستاره دیگر تفاوت را رقم زد: «آرتیز آدوریز.»

اشتباه در مهره‌چینی
یکی از مشکلات اصلی بارسا از همان ابتدای بازی چینش سه هافبک میانی تیمش بود. والورده در این مسابقه از دی‌یونگ، آلنیا و سرجی روبرتو در مرکز میدان استفاده کرد که در همان نیمه نخست مشخص شد این ایده کاملا اشتباه بوده است. گردش توپ در میانه زمین بسیار بد بود و از استاندارد‌های چند سال اخیر بارسا فاصله داشت. مهاجمان به خوبی تغذیه نمی‌شدند و این موضوع به‌شدت به عملکرد تیمش لطمه زد. فرانکی دی‌یونگ، خرید جدید کاتالان‌ها نمایش قابل قبولی در این مسابقه نداشت و اسیر یارگیری رائول گارسیا، هافبک باتجربه حریف بود. نیمکت‌نشینی نفرات باتجربه‌ای چون راکیتیچ و بوسکتس کاملا به ضرر این هافبک هلندی بود و او به تنهایی نتوانست نقش مغز متفکر را در میانه زمین ایفا کند.عثمان دمبله دیگر ستاره بارسا بود که شب کم‌فروغی را پشت سر گذاشت. این وینگر فرانسوی که توانایی‌های فنی و تکنیکش غیرقابل انکار است هنوز نتوانسته به ستاره مدنظر بارسا تبدیل شود. دمبله برابر بیلبائو افتضاح بود و پس از مصدومیت‌های متعددی که در فصل گذشته داشت، هزینه‌ای که برای خرید او انجام شده بود اصلی‌ترین دلیلی است که بارسا همچنان صبور بوده و به او فرصت مجددی برای فصل جدید داده است.

والورده نیز به‌عنوان سرمربی تیم یکی از اصلی‌ترین مقصران این ناکامی است. او که در دو فصل گذشته در لیگ قهرمانان ناکام بوده و تنها در لالیگا موفق ظاهر شده در پایان این دیدار گفت: «نیمه اول بازی خوب نبود اما بهترین موقعیت‌ها برای بارسلونا بود، اگرچه نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. بازی در نیمه دوم هم در کنترل ما بود و اوضاع بهتر شد. اگر گریزمان نزدیک محوطه جریمه حریف بازی کند، قدرت تمام‌کنندگی دارد. او در زمین خوب حرکت می‌کند اما برای رسیدن به گل باید بر بازی تسلط داشته باشید. ما از تمامی بازیکنان تیم انتظارات زیادی داریم و گریزمان هم باید بیشتر درگیر بازی باشد.»این نمایش ضعیف فشارها را روی مدیران باشگاه برای خرید نیمار بیشتر کرده اما باتوجه به انتقال قرضی کوتینیو به بایرن مونیخ به نظر می‌رسد پروژه بازگشت این ستاره برزیلی به بن‌بست رسیده است. شاید تنها بازگشت مسی بتواند تیم را از شرایط کنونی خارج کند و در غیاب سوارز که بین سه چهار هفته دور از میادین خواهد بود، مشکلات بارسا در خط حمله شاید اصلی‌ترین دردسر والورده باشد.
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: لاليگا