به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۱۸۵۵۶
رئیس سازمان ثبت احوال:

تا 30 سال آینده جمعیت ایران زیاد نمی شود

گروه جامعه: رئیس سازمان ثبت احوال گفت: هم‌اکنون شیب نزولی در نرخ تولد و ازدواج را شاهد هستیم که با این روند در 30 سال آینده نرخ تولد و فوت برابر خواهد شد و افزایش جمعیت نخواهیم داشت.
محمد ناظمی اردکانی در جمع مسئولان این شهرستان گفت: سازمان ثبت احوال در سال حدود یک میلیون و 400 هزار مورد تولد، 400 هزار فوتی، حدود 900 هزار ازدواج و 150 هزار طلاق را ثبت می‌کند. وی افزود: شیب نزولی را در تولد و ازدواج شاهد هستیم که با این روند در 30 سال آینده تولد و فوت برابر خواهد شد و افزایش جمعیت نخواهیم داشت. رئیس سازمان ثبت احوال ادامه داد: به ازای هر 100 تولد نوزاد دختر 105 تولد پسر در کشور داریم. ناظمی اردکانی اضافه کرد: هرم سنی جمعیت کشور در دوره جوانی به نام پنجره طلایی است‌.معاون وزیر کشور گفت: شناسنامه‌ها در سن 15 سالگی عکس‌دار می‌شوند و کارت ملی نیز در زمان عکس‌دار شدن شناسنامه صادر خواهد شد.

ناظمی اردکانی افزود: افرادی که مادر ایرانی و پدر غیر ایرانی دارند و پدرشان فوت شده یا به هر دلیلی در دسترس نیست بعد از 18 سال می‌توانند درخواست تغییر تابعیت بدهند و شناسنامه ایرانی بگیرند.مدیرکل ثبت احوال استان خراسان رضوی نیز گفت: افرادی که سنشان سی سال تمام است به خاطر اینکه چهره و عکس آنها تا حدودی تغییر کرده ملزم به تعویض شناسنامه هستند. سید حسین نیری افزود: در کشور دو نوع شناسنامه صادر می‌شود، یک نوع با جلد سبز رنگ مربوط به افرادی است که سن آنها کمتر از 15 سال است و افراد بالای 15 سال که شناسنامه جلد قهوه‌ای دریافت می‌کنند.
مرجع : فارس

۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۳:۵۳
بهتر...هر چی جمعیت کمتر بدبختم کمتر (151336)
يكي
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۴:۰۶
اي كاش كسي هم بود آمار افزايش سرطان و ام اس و از دست دادن جينين رو مي‌داد، اي كاش كسي هم بود كه آمار فرزندان معلول متولد شده كه آمار ژنتيكي در معلوليت آن‌ها اثر نداشته را مي‌داد(منظور آلودگي‌ها و پارازيت‌هاست).
اي كاش كسي هم بود آمار نابودي زندگي‌ها به خاطر تفاوت ديدگاه فرهنگي سياست‌مدران و مردم عادي را مي‌داد، اي كاش ... (دوستان جملات من را تكميل كنيد) (151349)
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۷:۴۶
کاشکی رو کاشتن هیچی ازش در نیومد عزیز...!!!!!!؟ (151508)
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۴:۴۶
همیشه واسم سوال بود که اگر نرخ رشد جمعیت منفی بشه چی میشه که اینقدر مسئولین براش جوش میزنن یا الان که موالید بیش از دو برابر (تقریبا سه برابر) فوتی هست چرا این همه هشدار میدن.

این کشور های پیشرفته که نرخ رشد جمعیتشون منفی هست چرا بالاترین سطح رفاه اجتماعی رو دارن.

خوب وقتی نمیتونیم مدارس درست و حسابی داشته باشیم، بیمه درمانی کفاف همه رو نمیده، نمیتونیم کار برای افراد ایجاد کنیم، مسکن به تعداد کافی نداریم، شرایط ازدواج هر روز سخت تر میشه، و در آخر هم قبر متری کلی پولشه، چه اصراری به افزایش جمعیت هست. (151384)
دو تا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۵:۲۷
ای کاش کسی هم بود که به آمار فارغ التحصیلان ارشد و دکتری می پرداخت.. ای کاش کسی هم بود که به اشتغال این قشر در مشاغل غیر مرتبط با تخصص خودشان می پرداخت .. تکمیل بفرمایید (151423)
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۶:۳۷
همین 70 میلیونو سیر کنید بعد به فکر 200 میلیون باشید. (151485)
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۶:۳۷
تيترتون يه كم با متنش همخواني نداره ، مثلا بايد ميزديد فقط تا ٣٠ سال آينده جمعيت ايران زياد ميشود. (151486)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۶:۵۳
الان ماهم زیادی هستیم ، کجا بیان اخه؟ بیان که بدبختی بکشن ؟؟؟ (151493)
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۹:۰۲
12 تا فرزند یه فرش 12 متری میدن ؟؟/ (151551)
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۹:۰۲
فرزند بیشتر یارانه بیشتر (151552)
حسام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۱۹:۴۷
تو این همه نظر دهنده فقط یه نفر IQU بالای متوسط داشت اون هم کسیه که در 16:37:17 نظر داده. چون تیتر در واقع غلطه. یعنی تا 30 سال دیگه همچنان جمعیت زیاد میشه اما از اون تاریخ (30 سال دیگه) رشد جمعیت صفر میشه و ممکنه بعدش منفی بشه (151573)
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ۲۱:۵۳
دوست عزيز IQ كه u نداره. ... (151634)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۰۲:۲۹
عزيزم اگه لاتينشو بلد نيستى بنويس اى كيو (151700)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۰۱:۱۴
افزا یش جمعیت خود کشی اقتصادی دولت های آینده ، آواز دهل شنیدن از دور خوش است (151691)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۰۲:۲۹
خدا کنه جمعیت ایران روز به روز کمتر شود چون با این امکانات در فقر خواهند بود خواهشم از والدین عدم فرزند اوری است؛ (151701)