به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۸ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۱۸۵۵۷۰

اقامت در استرالیا با روش‌های مختلف مهاجرت

اقامت در استرالیا با روش‌های مختلف مهاجرت
گروه گردشگری: اگر میخواهید برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنید این مطلب را از دست ندهید. همجنین میتوانید با کلیک بر روی اقامت اروپا - مهاجرت به دات کام در مورد اقامت اروپا نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اقامت موقت استرالیا :
اگر مایل به زندگی و کار در استرالیا به طور موقت هستید باید برای ویزای اقامت موقت درخواست دهید‌. ویزای اقامت موقت شامل ویزاهای متعددی میباشد که مدت زمان اعتبار آنها با یکدیگر نیز متفاوت است‌. از انواع ویزاهای موقت میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

ویزای موقت تحصیلی استرالیا
ویزای موقت تحصیلی که این ویزا تنها تا زمانی که فرد تحصیلات خود را به اتمام رساند اعتبار دارد و بعد از تکمیل شدن دوره ی تحصیلی فرد موظف است که کشور استرالیا را ترک کند‌.
یکی از مدارک مهمی که  فرد در هنگام درخواست این ویزا باید ارائه دهد، مدرک معتبر زبان انگلیسی است‌. حداقل نمره ایی که فرد باید در آزمون آیلتس کسب کرده باشد 6 و حداقل نمره در آزمون تافل 46 میباشد‌.
هزینه ی درخواست ویزاهای تحصیلی حدود 575 دلار استرالیا میباشد و همراهان فرد متقاضی نیز باید هزینه ایی جدا برای گرفتن ویزای خود پرداخت کنند که با توجه به شرایط سنی که دارند این هزینه‌ها متفاوت خواهد بود‌.

در برخی مواقع نیز نیاز است همراه با درخواست برای ویزا مدارکی ارائه دهید که توانایی و تمکن مالی شما را به اثبات برساند‌. زیرا دولت استرالیا باید مطمئن شود که شما توانایی مالی کافی برای گذراندن دوره ی تحصیلی خود را دارید و میتوانید از پس هزینه‌های مربوط به تحصیل و زندگی خود بربیایید‌.
بعد از تمام شدن دوره ی تحصیلی خود میتوانید درخواست تمدید ویزا کنید‌. اما باید این کار را قبل از تمام شدن تاریخ انقضای ویزای خود انجام دهید‌.
ویزای موقت فارغ التحصیلی ویزایی است که به افراد اجازه میدهد تا به مدت 18 ماه پس از اتمام دوره ی تحصیلی خود در استرالیا بمانند و افراد با داشتن این ویزا و برآورده کردن شرایط و الزامات مورد نیاز میتوانند برای ویزای دائم و شهروندی استرالیا درخواست کنند‌.

ویزای موقت تجاری :
این ویزا برای کسانی است که در استرالیا یک حامی مالی تایید شده دارند‌. مدت زمان اعتبار این ویزا 3 ماه میباشد و فرد میتواند در طی این 3 ماه در سمینار‌ها، همایش‌ها و یا مذاکره‌ها شرکت کند و در مورد کسب و کار و فعالیت خود اطلاعات به روزی کسب نماید‌.

ویزای موقت کار (ویزای زیر گروه 457):
این ویزا یک نوع ویزای موقت است که مدت زمان اعتبار ان 4 سال میباشد و این ویزا برای افرادی است که قصد دارند یک کسب و کار در استرالیا راه اندازی کنند‌. این افراد به یک حامی نیاز دارند و بهتر است که یک دعوتنامه از فردی در استرالیا دریافت کنند‌. با داشتن این نوع ویزا افراد میتوانند همراه با خانواده‌‌ی خود در استرالیا به مدت 3 ماه تا 4 سال اقامت داشته باشند‌. کسانی که ویزای 457 دارند میتوانند بعد از 2 سال کار کردن در استرالیا ، برای ویزای دائم درخواست دهند‌.

انواع ویزاهای موقت کار شامل موارد زیر میباشد :
•    ویزای 400 استرالیا (مدت اقامت 3 ماه )
•    ویزای 476 استرالیا ( مدت اقامت 18 ماه)
•    ویزای 485 استرالیا ( مدت اقامت 18 ماه تا 4 سال)
•    ویزای 489 استرالیا ( مدت اقامت 4 سال )

اقامت موقت استرالیا از طریق ویزای توریستی (ویزای زیر رده ی 600):این نوع ویزا نیز انواع مختلفی دارد و گرفتن این نوع ویزاها کار دشواری است ؛ مگر زمانی که از طرف یکی از اعضای خانواده، دوست، آشنا و یا فامیل دعوتنامه ایی دریافت کرده باشید‌.
اگر دعوتنامه داشته باشید و تمامی شرایط و اطلاعات مربوط به سفر شما، مشخصات شما و فرد ارسال کننده ی دعوتنامه در ان درج شده باشد میتواند کمک بزرگی برای گرفتن ویزای توریستی باشد‌.
اما در صورتی که هیچ دعوتنامه ایی نداشته باشید و برای ویزای توریستی اقدام کنید، تنها در صورتی میتوانید این ویزا را دریافت کنید که توانایی مالی کافی برای هزینه‌های سفر واقامت خود را داشته باشید و این امر باید به دولت استرالیا ثابت شود‌.
همچنین دولت استرالیا تعداد سفر‌های خارجی شما را نیز بررسی خواهد کرد‌. افرادی که به مدت 2سال یا بیشتر در استرالیا حضور داشته اند میتوانند برای والدین خود دعوتنامه ارسال نمایند تا به وسیله ی آن ویزای توریستی درخواست شود‌.

اقامت موقت استرالیا از طریق نامزدی یا ازدواج (ویزاهای زیر رده ی 820، 309، 300، 173)
این ویزا برای کسانی است که همسر یا نامزد انها دارای اقامت دائم استرالیا هستند و یا شهروند استرالیا محسوب میشوند‌. ویزای موقت ازدواج استرالیا 2 سال اعتبار دارد و در صورتی که ازدواج ادامه دار باشد افراد میتوانند برای ویزای دائم درخواست کنند‌.
مدت اعتبار ویزای نامزدی (300) 9 ماه میباشد و داشتن اسپانسر و سن بالای 18 سال و دادن تعهدی که دولت استرالیا را مطمئن سازد 9 ماه بعد از دادن ویزا به شما با فردی که اسپانسر شما شده است  ازدواج خواهید کرد،  از شرایط گرفتن این نوع ویزا میباشد‌.
ویزاهای موقت 820 و 309 برای افرادی است که با ویزای نامزدی وارد استرالیا شده اند و در استرالیا ازدواج کرده اند‌. و این ویزا به مدت 2 سال اعتبار خواهد داشت‌. ویزای 820 برای متقاضیانی است که از داخل استرالیا برای اخذ ویزا اقدام کرده اند و ویزای 309 برای کسانی است که از خارج از استرالیا برای اخذ ویزا اقدام کرده اند‌.

ویزای موقت سرمایه گذاری :
از طریق ویزای زیر رده ی 188 میتوان برای اخذ اقامت موقت 4 ساله جهت سرمایه گذاری در استرالیا اقدام کرد  و بعد از گرفتن ویزای 188 میتوان برای گرفتن ویزای دائم 888 اقدام نمود‌.یکی از شرایط‌های گرفتن ویزای دائم این است که دولت استرالیا باید مطمئن شود که شما کسب و کار خود را به مدت 2 سال پس از ورودتان به استرالیا راه اندازی خواهید کرد‌. به دست اوردن ویزای موقت برای سرمایه گذاری نیازمند  ارائه ی مدارک و ارزیابی دارایی‌های شما و تحقیق در مورد سابقه ی کاری شما است‌.
سه نوع ویزا مربوط به سرمایه گذاری وجود دارد که شرایط اخذ انها با یکدیگر متفاوت است : ویزای کار آفرینی، ویزای سرمایه گذاری معمولی و ویزای سرمایه گذاری ویژه‌.

اقامت موقت استرالیا از طریق والدین ( ویزای زیر رده ی 445 )
والدینی که اقامت دائم داشته باشند و یا جز شهروندان استرالیا محسوب شوند میتوانند برای فرزندان خود درخواست ویزا داشته باشند‌. این فرزندان میتوانند فرزندان واقعی یا فرزند خوانده باشند و باید زیر 18 سال داشته و مجرد باشند‌. با داشتن این ویزا بعد از مدتی طبق شرایط لازم میتوان درخواست اقامت دائم را مطرح کرد‌.
موضوع مرتبط خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری در کشور ترکیه را در خرید خانه در ترکیه بخوانید.