کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهترین‌روش‌و‌مسیرها به فرودگاه امام‌خمینی‌تهران

28 مرداد 1398 ساعت 10:55


گروه گردشگری: به دلیل اهمیت فرودگاه  امام خمینی بر آن شدیم تا بهترین روش و مسیرها به فرودگاه امام خمینی تهران را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات کاملی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در چند سال گذشته فرودگاه امام (ره) یکی از مهم ترین فرودگاه ها برای پروازهای بین المللی گشته است. موقعیت جغرافیایی این فرودگاه در سی کیلومتری تهران و در مسیر بزرگراه تهران قم واقع شده است. در این فرودگاه بزرگ حدود چهل شرکت در زمینه خدمات هواپیمایی مشغول به کار هستند و هر هفته نزدیک به هفتصد پرواز به سی مسیر انجام می پذیرد.
در این مقاله انواع مسیرهای مختلف رسیدن به فرودگاه امام را بررسی می کنیم تا به راحتی چه با خرید بلیط اتوبوس و یا هر روش دیگری به این فرودگاه دست پیدا کنید.


تاریخچه فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران
این فرودگاه در شهرستان ری و در زمینی به مساحت چهارده هزار هکتار قرار گرفته که کد یاتا آن IKA می باشد. استارت ساخت این پروژه مدرن در سال 1346 به پیشنهاد سازمان ایکائو برای ارتباط بهتر بین ایران و کشورهای اروپایی زده شد. در هنگام وقوع انقلاب اسلامی ایران این پروژه مدتی متوقف شد و پس از پایان هشت سال جنگ تحمیلی بین ایران و عراق دوباره شروع به ادامه ساخت داد و سازندگان در نهایت سال 83 موفق شدند فاز اول فرودگاه امام را افتتاح کنند. اکنون این فرودگاه بیشتر مقصدی برای پروازهای بین المللی گشته و پروازهای داخلی در فرودگاه مهرآباد صورت می گیرد. هم اکنون فرودگاه امام دارای یک ترمینال فعال و دو ترمینال در دست ساخت است. با تکمیل هر سه ترمینال حدود سی میلیون مسافر در طول سال جا به جا می شوند.
بلیط اتوبوس فرودگاه امام خمینی به راحتی قابل دسترس و خریدن است تا بتوانید با استفاده از آن خود را برای انجام پروازتان به این فرودگاه برسانید.

فرودگاه امام خمینی (ره) تهران چه امکاناتی به مسافرین ارائه می دهد؟
•    دسترسی به اینترنت رایگان در مکان های عمومی یکی از دغدغه های مردم امروز است که در فرودگاه امام به راحتی می توانید در باجه های موجود در فرودگاه از آن استفاده کنید.
•    اگر دوست ندارید در صف های طولانی چک این فرودگاه قرار بگیرید می توانید به سالن CIP رفته و از خدمات ویژه آن استفاده کنید تا کارکنان این فرودگاه تمامی کارهای شما برای سوار شدن به هواپیما را انجام دهند. در این سالن وای فای مجانی، نوشیدنی رایگان، فروشگاه برای خرید محصولات مختلف و... موجود می باشد.
•    سالن های استراحت
•    امکان خرید در فروشگاه های مختلف
•    غذا و انواع نوشیدنی ها
•    صرافی

شما از برای خرید بلیط هواپیما برای سفر از طریق فرودگاه امام خمینی می توانید به سایت مستر بلیط مراجعه کرده و برای ساعتی که مد نظرتان است اقدام به خرید بلیط کنید و در ادامه با همراه باشید تا برای شما راه های دسترسی به این فرودگاه را توضیح دهیم.
دسترسی به فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران از چه روش هایی امکان پذیر است؟
برای رسیدن به این مکان از راه مختلفی می توانید اقدام کنید. با خودرو شخصی، تاکسی، مترو و اتوبوس. این فرودگاه در بزرگراه تهران قم قرار گرفته است.

•    اتومبیل شخصی
تفاوتی ندارد در کدام نقطه از تهران، قم یا شهرهای دیگر باشید. اگر با ماشین خودتان قصد داشتید که به فرودگاه امام خمینی بروید باید از دو مسیر آزاد راه تهران قم و یا از طریق آزاد راه تهران ساوه یکی را انتخاب کرده تا به مقصد مورد نظر برسید.

•    تاکسی
برای این که مسافران آسان تر از قبل به این فرودگاه برسند شرکت های سیر و سفر و دو شرکت تاکسی بیسیم تهران و تاکسی لوکس تقبل کرده اند که مسافران را به این مسیر جا به جا کنند. البته تاکسی هایی با مدل های مختلف در فرودگاه وجود دارند که با توجه به درخواست مسافر یکی از آن ها را انتخاب می کند. توجه داشته باشید که قیمت کرایه ها برای ماشین های مختلف، متفاوت است. تویوتا راو فور، کمری، سمند و نیز فولکس کدی خودروهای فرودگاه برای حمل و نقل مسافران هستند. شما با شماره گیری تلفن های موجود برای شرکت های نامبرده شده می توانید در هر نقطه از شهر که هستید درخواست تاکسی بدهید. اگر هم در خود فرودگاه هستید با مراجعه به باجه های مخصوصی که تعبیه شده اند و در خارج از فرودگاه قرار گرفته اند مراجعه کنید.

•    مترو
در مردادماه سال 1396 برای جا به جایی هرچه سریع تر مسافران خط شماره هشت مترو در تهران به مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی راه اندازی شد که فرودگاه را به تهران و دیگر خطوط مترو در شهر وصل می کند.

•    اتوبوس
اتوبوس هایی که برای دسترسی به فرودگاه امام در نظر گرفته شده اند رو به روی ترمینال چهار در فرودگاه مهرآباد تعبیه شده اند. نحوه کار آن ها به این صورت است که ساعتی یک بار مسافران را سوار کرده و به مقصد مورد نظر می رسانند. همچنین این اتوبوس ها در دو ایستگاه آزادی و حرم مطهر امام نیز توقف دارند.


کد مطلب: 185594

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/185594/بهترین-روش-و-مسیرها-فرودگاه-امام-خمینی-تهران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir