به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۸ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۱۸۵۶۱۷
کارگردان سریال «آچمز»:

روند تربیت بازیگران طنز کُند شده است

گروه فرهنگ و هنر: کارگردان سریال «آچمز» درباره این‌که چرا روند تربیت بازیگران طنز در تلویزیون کمرنگ شده‌ است، اظهار کرد: از دهه ۷۰ با ساخت آیتم‌های طنز هنرمندانی تربیت شدند و هنرمندانی چون عطاران و مدیری آغاز به فعالیت کردند، اما این روند ادامه پیدا نکرد و تربیت و تجربه در حوزه طنز کم شد.
روند تربیت بازیگران طنز کُند شده است
مهرداد خوشبخت کارگردان سریال «آچمز» درباره تکرار برخی کلیشه‌ها در این سریال گفت: فرمول‌هایی همیشه کار می‌کند و فرمول جابه‌جایی و سوءتفاهم در کارهایی که طنز دارد، در کار ما هم جواب داد.او درباره‌ ساختار قصه «آچمز» اظهار کرد: سعید فرهادی که نویسنده خوبی است، قصه را از قبل نوشته و بنا بود سریال ۶۰ قسمت باشد که به ۳۲ قسمت تبدیل شد. ما در دل کار تغییرات زیادی دادیم و موضوع درباره اداره دارایی و مالیات بود که به عنوان مثال مردم می‌خواستند رشوه بدهند و... . من دوباره ماجرای کمبود آب را به قصه برگرداندم و اداره سازمان توسعه منابع که اسم تخیلی دارد و چنین سازمانی وجود ندارد به قصه اضافه شد.این کارگردان درباره شوخی با مسائلی که مردم را عصبی کرده است، اظهار کرد: به هر حال فیلمی که از موضوعات روز جامعه دور باشد، ارتباط کمتری با مخاطبان دارد. بنابراین ما سعی کردیم اتفافات روز را به سریال اضافه کنیم و در دل فیلمبرداری اتفاقات جدید مثل نوسانات دلار را وارد قصه می کردیم؛ تا جایی که خط قرمزها به ما اجازه می‌داد و قصه‌مان خدشه دار نمی‌شد.خوشبخت یادآور شد: قرار ما این بود که این سریال مفرح باشد و اگر اتفاق جدی هم می‌افتد آن را خشن یا تراژیک برگزار نکنیم هرچند که موضوع یک جاهایی ناراحت‌کننده است اما سعی کردیم این اتفاق در سریال ناراحت‌کننده نباشد.

او درباره تکرار برخی بازیگران در سریال‌های طنز یادآور شد: از دهه ۷۰ با ساخت آیتم‌های طنز این بچه‌ها تربیت شدند و هنرمندانی چون عطاران و مدیری آغاز به فعالیت کردند. این روند ادامه پیدا نکرد، کند شد و تربیت و تجربه طنز کم شد. با این حال از بین بازیگران ما هومن برق‌نورد چند سالی بود که در تلویزیون کار نکرده بود و به سختی او را مجاب کردیم  که برگردد. امیرحسین رستمی هم در کار ما بود. اما چرا «فوق لیسانسه‌ها» منتظر ماند تا کار ما تمام شود بعد کارشان را کلید بزنند؟ چون جایگزینی برای او وجود ندارد.وی درباره نقش بداهه در کار توضیح داد: در تمرین‌های پیش‌تولید کلیت کار مشخص شده بود؛ مثلا این‌که تفاوت بازی هومن برق‌نورد وقتی گلکار است و وقتی مصیب است چه باشد.او درباره بازی تکراری امیرحسین رستمی توضیح داد: او را به این دلیل می‌آوریم بازی کند که در این بخش خیلی خوب می‌درخشد. وقتی کار او را با «لیسانسه‌ها» مقایسه می‌کنم می‌بینم یک ذره فرق داشته است!

خوشبخت درباره پایان‌بندی هم بیان کرد: سعی کردیم اتفاق بدی نباشد و به هر حال در مسیری که می رویم آدم بدها باید متنبه شوند. عروسی هم نداریم! البته شاید قدری قصه «آچمز» زود جمع شده است. مثلا حجم اطلاعات و قصه قسمت ۳۰ خیلی زیاد بود و داستان فرعی‌هایی را هم حذف کردیم در حالی که این آخر می‌توانست به ما کمک کند.شاید انتهای قصه جذاب‌تر جمع می‌شد.او درباره فعالیتی که در حوزه کارهای اکشن داشته گفت: علاقه‌مندم همه نوع فیلمی بسازم. «صدای پای من»، فیلم اول سینمایی‌ام کار کودک بود و خیلی دیده شد؛ ولی کار بعدی ام درباره اتفاقات تاریخی صدر اسلام بود که کار فاخری در تولید فارابی بود که پول فاخری برای آن ندادند و سرانجام هم اکران نشد و تلویزیون آن را خرید و پخش کرد. تله فیلم‌های زیادی هم ساخته‌ام، مثلا یکی به نام «بره‌کشون» که هر سال عید قربان پخش می‌شود.مهرداد خوشبخت در پایان از همکاری با ابراهیم حاتمی‌کیا در «به وقت شام‌» این‌گونه گفت: ما همدیگر را نمی‌شناختیم و فقط سلام علیک داشتیم. ایشان لطف کرد و مرا به کار دعوت کرد و من کارگردان دوم فیلم بودم. مشابه همین تجربه را با آقای بحرانی در «ملک سلیمان» داشتم.«سلام صبح بخیر» صبح امروز میزبان مهرداد خوشبخت کارگردان سریال «آچمز» بود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سریال طنز