به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۱۸۵۶۷۰
والیبال قهرمانی زنان آسیا ۲۰۱۹؛

ایران 3 – هنگ کنگ 0؛ اقتدار دختران والیبالیست

گروه ورزشی: تیم ملی بانوان ایران در دومین گام رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا به مصاف هنگ‌کنگ رفت و 3 بر صفر پیروز شد.
ایران 3 – هنگ کنگ 0؛ اقتدار دختران والیبالیست
بانوان ایران در اولین گام از مسابقات قهرمانی والیبال آسیا 2019 روز یکشنبه برابر کره‌جنوبی میزبان قدرتمند خود قرار گرفتند و نتوانستد حریف مدعی خود را شکست دهند، اما  امروز برای رقابت با دیگر حریف شرق آسیایی خود وارد زمین شدند. هنگ‌کنگ هر چند مانند ایران مسابقات را با شکست برابر کره‌جنوبی در روز دوشنبه آغاز کرد، اما در رده‌بندی جهانی بدون امتیاز در رده ۱۱۷ قرار گرفته است.
بانوان ایران برای رسیدن به مرحله بعدی مسابقات، به برد در این مسابقه نیاز داشتند و می دانستند در صورت کسب پیروزی راهی مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها خواهند شد. برد برابر این حریف برای بانوان ایران اهمیت فوق‌العاده‌ای داشت و به همین خاطر بازیکنان بعد از اولین شکست خود هم قسم شدند که برنده این مسابقه باشند تا بتوانند در مسیر تاریخ‌سازی گام بردارند.
ملی‌پوشان ایران از ساعت ۹:۳۰ صبح روز سه‌شنبه برابر حریف خود به میدان رفتند تا مجوز صعود را کسب کنند.
در ست اول که بازی تا اواسط ست برابر پیش می رفت، ایران توانست در نهایت 25 بر 20 به برتری دست پیدا کند. در ست دوم کار راحت تر بود و بازیکنان با استرس کمتری پای به زمین گذاشتند تا در نهایت با اختلاف 10 امتیازی و نتیجه 25 بر 15 به برتری برسند.
در ست سوم نیز قصه ست دوم تکرار شد و این ملی پوشان دختر والیبال ایران بودند که توانستند با قدرت برابر هنگ کنگ به برتری 25 بر 15 برسند. بدین ترتیب ایران به عنوان تیم دوم گروه خود با یک برد و یک باخت به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا رسید.