به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : ۱۸۵۷۰۱

وزیر خارجه ترکیه: بشار اسد با آتش بازی نکند

گروه بین‌الملل: وزیر امور خارجه ترکیه گفت: بشار اسد و نظام سوریه نباید با آتش بازی کند ما هر آنچه لازم باشد برای حفظ جان نظامیان خود انجام می‌دهیم.
وزیر خارجه ترکیه: بشار اسد با آتش بازی نکند
مولود چاووش‌اوغلو، اظهار کرد: مذاکرات ترکیه با آمریکا درباره منطقه امن در سوریه ادامه خواهد یافت. آنکارا طرحی جایگزین در صورت عدم تحقق توافقنامه در دست دارد. وزیر خارجه ترکیه افزود: ما هرگز از ایست بازرسی نهم در شمال غرب سوریه که کاروان نظامی ترکیه‌ای در حرکت بود تا آنجا را تقویت کند اما مورد حمله هوایی سوریه قرار گرفت عقب‌نشینی نخواهیم کرد. چاووش‌اوغلو اظهار کرد، نظام سوریه نباید با آتش بازی کند ما هر آنچه لازم باشد برای حفظ جان نظامیان خود انجام می‌دهیم.

شهرک خان‌شیخون از پنج سال پیش در دست شورشیان بوده است. نیروهای دولتی سوری با پشتیبانی روسیه، در هفته‌های اخیر به نزدیک خان شیخون رسیده و بر شدت حملات خود افزوده بودند. شورشیان به بی‌بی‌سی گفتند که این نیروها روز سه‌شنبه از شهر عقب نشستند. اما گروه "حیات تحریرالشام" یکی از گروه‌های مهم مخالف در استان ادلب، عقب‌نشینی این گروه را "تجدید قوا" توصیف کرد. بنا به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه در بریتانیا خان‌شیخون اکنون به دست نیروهای دولتی افتاده و به نظر می‌آید سرنوشت این شهر در حال تغییر است اما گروه الشام در بیانیه خود می‌گوید که در پی یک بمباران بزرگ، این گروه، نیروهایش را درشهر خان‌شیخون تجدید قوا کرد. خان‌شیخون مدت طولانی، صحنه خشونت‌های جنگ داخلی سوریه بوده است. در سال ۲۰۱۷ حملات شیمیایی در این ناحیه صورت گرفت که کارشناسان سازمان ملل بابت آن سوریه را مقصر دانستند. این حادثه موجب شد که ایالات‌متحده حملات نظامی انجام دهد. کاروانی از کمک‌های دولت ترکیه به مخالفان اینک در شمال خان شیخون متوقف شده است.