کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ظریف دنیا را فریب داده است!

هوک: تمام نفتکش‌های ایران را زیر نظر داریم

29 مرداد 1398 ساعت 20:22


گروه بین‌الملل: برایان هوک⁩ رییس‌ گروه اقدام ایران در وزارتخارجه آمریکا امروز سه‌سنبه در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد که چکیده اظهاراتش را می‌خوانید: 

🔸تاریخ ⁧دیپلماسی⁩ ایران نشان می‌دهد که آنها علاوه بر وزیر خارجه از افراد دیگری برای دیپلماسی استفاده می‌کنند. ظریف دنیا را درباره قصد واقعی جمهوری اسلامی فریب داده است.

🔸 تمرکز ما روی کارزار فشار حداکثری است تا ایران بهای گزافی برای کارهای خود بپردازد. رژیم ایران از درآمدهای نفتی برای فعالیت‌های تروریستی‌ و برنامه‌ موشکی‌اش استفاده می‌کند.

🔸 ما از تمام دولت‌ها و جامعه دریایی خواسته‌ایم که جلوی عبور هرگونه تانکر دریایی ایران را بگیرند و اجازه ندهند نفتکش‌های ⁧ایران⁩ لنگر بیاندازند. اگر شما خدمه کشتی هستید که نفت ایران را حمل می‌کنید مشمول تحریم‌های جنایی و مهاجرتی می‌شوید.

🔸 ما توانسته‌ایم جلوی برخی محموله‌های نفتی ایران را بگیریم. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که صادرات نفت ایران به حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. ⁧سپاه پاسداران⁩ و نیروی قدس از پول نفت برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه استفاده می‌کند.

🔸 نهادهای ایران نسبت به دو سال و نیم قبل ضعیف‌ترند. بودجه نظامی ایران در سال دوم دولت ⁧ترامپ⁩ ۲۸ درصد کاهش پیدا کرد. در ماه مارس، حسن‌نصرالله رهبر حزب‌الله، خواهان دریافت پول شد چون دیگر آن منبع مالی قبلی را ندارد.

🔸 تورم⁩ در ایران شدیدا اوج پیدا کرده و به حدود ۵۰ درصد رسیده. این نتیجه فساد و اقتصاد مارکسیستی است که مردم را ضعیف نگه‌ می‌دارد. امیدوارم ایران بفهمد دنبال گزینه هسته‌ای رفتن بهای سنگینی برای آنها دارد.

🔸 نگرانی‌های امنیتی آنها زاییده فکر و تخیل خودشان است. برای من قابل هضم نیست که چرا کشور اصلی حامی ⁧تروریسم⁩ نگران امنیت خودش است.

🔸 اروپا یک تاریخ اندوهباری از وعده‌ و وعیدهای برآورده نشده ایران دارد.

🔸 من هنوز هیچ نمونه‌ای ندیدم از این که ⁧اینستکس⁩، تحریم‌های آمریکا را خدشه‌دار کند. ایران هیچ‌ بازار مهمی برای اروپا نیست. ما یکصد شرکت اروپایی را دیدیم که به سرمایه‌گذاری در ایران بعد از تحریم‌های آمریکا خاتمه دادند.

🔸 ایران هیچ تمایلی به شفاف کردن ساز و کار مالی‌اش ندارد چون می‌خواهد به پول‌شویی ادامه دهد.

🔸یک چهارم نفت دنیا از ⁧تنگه‌هرمز⁩ رد می‌شود. حملاتی روی تانکرها در خلیج عمان و تنگه هرمز اتفاق افتاده است. آمریکا آماده است تا اطلاعات خود را با سایر ذینفعان به اشتراک بگذارد تا امنیت دریایی تضمین شود.

🔸 بیش از سی‌ کشور برای پیوستن به عملیات دریایی ⁧آمریکا⁩ برای حفاظت از آزادی دریانوردی در ⁧خلیج‌فارس⁩ اعلام آمادگی کرده‌اند.

🔸 شورای امنیت⁩ در توافق هسته‌ای این مساله را مطرح کرد که ایران حق غنی‌سازی اورانیوم را ندارد. این تاکید در برجام رها شد. ما فکر می‌کنیم الان یک سال تا دوره گریز هسته‌ای فاصله داریم.

🔸 هرگز نباید به ایران اجازه دستیابی به سلاح اتمی را داد.

🔸 ما می‌خواهیم مطمئن شویم نفت این تانکر برای تامین مالی سپاه پاسداران مورد استفاده قرار نگیرد. رژیم ایران از نفت برای فعالیت‌های نابخردانه‌اش استفاده می‌کند.
ما مسیر تردد تمام نفتکش‌های ایران را زیر نظر داریم.


کد مطلب: 185702

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/185702/هوک-تمام-نفتکش-های-ایران-زیر-نظر-داریم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir